printlogo


کد خبر: 256261تاریخ: 1401/8/21 00:00
اخبار

نقاشی جدید روح‌الامین برای شهدای شاهچراغ
حسن روح‌الامین نسبت به حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) واکنش نشان داد و یک تابلوی نقاشی با موضوع شهدای این حادثه خلق و آن را به حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی الکاظم(ع) تقدیم کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، حسن روح‌الامین، نقاش توانمند کشورمان پس از حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)، یک تابلوی نقاشی با تکنیک اکرلیک روی بوم و ابعاد ۱۰۰ در ۱۲۰ سانتیمتر خلق کرده است. وی با انتشار این نقاشی نوشته است: «تقدیم به پیشگاه مبارک حضرت احمد بن‌موسی‌الکاظم علیه‌السلام، چرا که شما خاندان کرم و مهربانی هستید و این حادثه غمبار اول قلب نازنین شما را متالم و داغدار کرد که میهمانان و زائران شما بودند آقا جان. من ضمن عرض تسلیت خدمت شما و ملت شریف ایران، این تابلوی نقاشی را که در روز نوزدهم آبان‌ماه به تصویر کشیده شد، پیشکش آستان مبارک‌تان می‌کنیم، امید است که مقبول افتد».
***
 
تعیین قیمت بلیت تماشای فوتبال هفته آینده
درباره قیمت بلیت‌های نمایش مسابقات فوتبال در سینماها هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و هفته آتی در این‌باره تصمیم‌گیری می‌شود.
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش مسابقات فوتبال جام‌جهانی در سینماها به یکی از موضوع‌های پربحث این روزها تبدیل شده است و باتوجه به مدت زمان اندکی که تا شروع این رویداد ورزشی باقی مانده است، گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره نحوه برگزاری و اتفافات پیرامون آن مطرح می‌شود.
در نوزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش که روز یکشنبه ۱۵ آبان در خانه سینما تشکیل شد، مدل اجرایی پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها نیز یکی از مباحثی بود که درباره آن صحبت شد و احتمال می‌رود در بیستمین جلسه شورای صنفی نمایش که یکشنبه ۲۲ آبان ماه برگزار خواهد شد، تصمیم نهایی گرفته شده و نتیجه آن اعلام شود.
یکی از مباحثی که گمانه‌زنی‌هایی درباره آن اتفاق افتاده است، بحث قیمت بلیت‌های پخش مسابقات فوتبال در سینماهای سراسر کشور است و حتی به این موضوع اشاره شد که تصمیم به پخش مسابقات با بلیتی بالاتر از قیمت معمول سینماها است. پیگیری‌ها حاکی از آن است که تا این لحظه هیچ تصمیم‌گیری‌ای درباره قیمت بلیت‌های نمایش این رویداد ورزشی اتخاذ نشده است و در هفته آینده و طی جلسه‌ای قرار است در این باره نیز صحبت و تصمیم‌گیری شود.
***
 
سعید سهیلی منتظر مجوز «ساطور»
سعید سهیلی پس از به پایان رساندن سه‌گانه «گشت ارشاد» و پایان اکران آخرین سری آن، در انتظار دریافت مجوز ساخت «ساطور» است.
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم «ساطور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی در صف دریافت پروانه ساخت قرار گرفته است. پرونده این فیلم ۱۸ آبان در سازمان سینمایی تکمیل شده است. سعید سهیلی در کارنامه کاری خود آثاری چون «گشت ارشاد»، «گشت ارشاد ۲»، «گشت ارشاد ۳»، «ژن خوک»، «کلاشینکف»، «چهار انگشتی»، «مردی از جنس بلور» و «شب برهنه» را دارد.
***
 
«لوپتو» میلیاردی شد
انیمیشن کمدی «لوپتو» به تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی در کمتر از 10 روز از اکران خود با فروش ۴۶ هزار قطعه بلیت در صدر جدول فروش سینما‌ها نشست.
به گزارش «وطن‌امروز»، انیمیشن «لوپتو» به تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری که از ۱۱ آبان‌ماه در سینما‌های سراسر کشور اکران داشته است، در حال حاضر با فروش ۴۶ هزار بلیت به ارزش یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان و فروش کل یک میلیارد و ۳۶۶ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در صدر جدول فروش سینما‌ها قرار گرفته است.
***
 
«کریس راک‌» 
برای نتفلیکس اجرا می‌کند
کریس راک که چندی پیش پیشنهاد اجرای مراسم اسکار 2023 را رد کرده بود، برای یک برنامه زنده در نتفلیکس اجرا می‌کند.
به گزارش «وطن‌امروز»، کریس راک نخستین کمدینی خواهد بود که به صورت زنده در سرویس نمایش آنلاین نتفلیکس برنامه اجرا خواهد کرد. هنوز جزئیات کاملی از این برنامه اعلام نشده اما انتظار می‌رود برنامه ویژه در اوایل سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان پخش شود. راک پیش از این سال ۲۰۱۸ در فیلم کمدی «تامبورین» با نتفلیکس همکاری کرده بود. این نخستین آزمایش مهم پخش زنده در نتفلیکس خواهد بود که به طور بالقوه راه را برای تعدادی از برنامه‌های دیگر آن برای پخش زنده باز می‌کند.
راک پیش از این در پستی اعلام کرده بود پیشنهاد آکادمی اسکار برای اجرای این رویداد را نپذیرفته است.
***
 
«خائن‌کشی» به رتردام می‌رود
فیلم سینمایی «خائن‌کشی» در پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رتردام در کشور هلند به نمایش گذاشته می‌شود. جشنواره فیلم رتردام فهرست فیلم‌های دوره جدید خود را تکمیل و اعلام کرد فیلم «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی به عنوان یکی از فیلم‌های این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود. این فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت ۶ جایزه بود و توانست سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس را کسب کند.
پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رتردام از تاریخ ۲۵ ژانویه تا ۵ فوریه ۲۰۲۳ (۵ تا ۱۶ بهمن) برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0060 sec