printlogo


کد خبر: 256278تاریخ: 1401/8/22 00:00
اخبار

الساندرا کمپدلی:
وجود انقلاب در ایران را فقط
در رسانه‌های غربی می‌بینم
سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال زنان ایران نسبت به اخبار رسانه‌های غربی واکنش نشان داد و عنوان کرد بر خلاف اخبار این رسانه‌ها، زنان ایرانی علاقه‌مند به حجاب هستند و انقلابی در داخل این کشور اتفاق نیفتاده است. الساندرا کمپدلی که مدتی است در ایران زندگی و فعالیت می‌کند، پنجشنبه گذشته در سفری که به ایتالیا داشت، مصاحبه‌ای با نشریه «کوریره دل‌ونتو» درباره وقایع اخیر در ایران انجام داد. وی با توجه به شانتاژ رسانه‌های غربی درباره وقوع انقلاب زنانه در ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار به نکات جالبی اشاره کرد. او در پاسخ به این سوال که برداشت شما از وضعیت داخلی ایران چیست؟ گفت: وجود انقلاب در ایران را فقط در رسانه‌های غربی می‌بینم! در آنجا چیزی ندیدم، چون فقط بخش کوچکی از مردم درگیر این موضوع هستند و اثر آن هم در زندگی روزمره بسیار ناچیز است؛ هر روز مردم را می‌بینم که دقیقا مثل قبل از وقوع این جریانات به سر کار، مدرسه و باشگاه می‌روند. فکر می‌کنم اگر هم حجاب اجباری نبود حداقل 80 درصد زنان در ایران، به دلایل مذهبی یا فرهنگی، همچنان حجاب داشتند. دختران جوان زیادی را می‌بینم که چادر بر سر می‌کنند، در حالی ‌که اجباری به آن وجود ندارد. قضیه حجاب فقط جرقه‌ای بود که [به نظر من] منجر به اعتراضاتی شد که خیلی فراتر از مساله حجاب بوده و شامل مسائل اقتصادی، اجتماعی و اختلافات طبقاتی بین فقرا و ثروتمندان است. 
 
ریاست کارکنان وزارت ورزش
در فدراسیون‌ها مشروط شد
ریاست فدراسیون‌های ورزشی، ریاست هیات‌های استانی و شهرستانی، همچنین عضویت در هیات‌رئیسه یا تصدی بازرسی فدراسیون‌ها از سوی کارکنان وزارت ورزش و جوانان، مشروط به موافقت وزیر شد. در نامه‌ای که از سوی اداره‌کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها ابلاغ شده، آمده است: در صورت نامزدی برای ریاست فدراسیون‌های ورزشی یا ریاست هیات‌های استانی و شهرستانی، همچنین عضویت در هیات‌رئیسه یا تصدی بازرسی فدراسیون‌ها از سوی کارکنان وزارت ورزش و جوانان باید موافقت بالاترین مقام وزارت ورزش و جوانان اخذ شود. به این ترتیب هر یک از کارکنان وزارت ورزش و جوانان قصد داشته باشند در سمت‌های اعلام شده فعالیت کنند، باید به طور مستقیم موافقت وزیر ورزش و جوانان را اخذ کنند. 
 
افشاگری انریکه درباره پیکه
سرمربی تیم ‌ملی اسپانیا می‌گوید مدافع سابق بارسلونا پیش از اعلام شوک‌آور اعلام بازنشستگی‌اش، در فهرست اولیه این تیم برای حضور در جام‌جهانی حضور داشت. 
لوئیز انریکه مارتینز روز گذشته فهرست نهایی ۲۶ نفره تیم ‌ملی اسپانیا برای حضور در جام بیست و دوم را معرفی کرد که در آن نام‌های بزرگی مانند راموس و تیاگو غایب هستند. 
انریکه درباره حضور جرارد پیکه در فهرست اولیه لاروخا گفت: بله! جرارد در فهرست اولیه بود. او یکی از مهم‌ترین مدافعان میانی تاریخ اسپانیاست. من او را نه تنها به‌ عنوان نخستین گزینه‌ها، بلکه یک گزینه‌ در صورت عدم حضور یکی از بازیکنان قرار داده بودم. 
سرمربی سابق بارسلونا گفت: او یک جنگجو و بازیکن بزرگ است. او فصل را با مصدومیت تمام کرد اما مثل همیشه عملکردی عالی را به نمایش گذاشت. به همین دلیل است که در فهرست ما حضور داشت. 
انریکه ادامه داد: از نظر من، او یک مدافع میانی بزرگ است. موضوع دیگر وضعیت او در باشگاهش بود که از کنترل من خارج است. او یک مدافع سطح بالاست. من به دنبال بازیکنانی بودم که وضعیت آنها استمرار داشته باشد، به همین جهت در انتها بازیکنان دیگری را انتخاب کردم. 
پیکه چندی پیش به طور ناگهانی اعلام کرد بارسلونا را ترک می‌کند و به تیم دیگری هم نمی‌رود. پیکه برای آخرین‌بار در بازی مقابل آلمریا به میدان رفت. پیکه ۳۵ ساله با ۱۰۲ بازی برای اسپانیا و قهرمانی همراه با قرمزها در جام‌جهانی ۲۰۱۰ کفش‌های خود را آویخت. 
 
نیمار:
شاید این آخرین جام‌جهانی من باشد
ستاره تیم ‌ملی برزیل می‌گوید جام‌جهانی ۲۰۲۲ ممکن است آخرین حضور او در این تورنمنت مهم باشد. نیمار ۳۰ ساله به روزنامه برزیلی «گلوبو» گفت: من طوری بازی می‌کنم که انگار آخرین جام‌جهانی من است، چرا که نمی‌دانید فردا چه اتفاقی می‌افتد. من نمی‌توانم تضمین بدهم در جام بعدی حاضر خواهم بود. شاید یک جام‌جهانی دیگر باشم و شاید نباشم. تغییر سرمربی اتفاق خواهد افتاد و من نمی‌دانم آن سرمربی به من علاقه داشته باشد. من حالا تاریخ طولانی‌ای را در تیم ‌ملی ساخته‌ام و مطمئناً می‌خواهم در بهترن حالت آن را به پایان برسانم. وبگاه ESPN نوشته «تیته» سرمربی تیم ‌ملی برزیل در پایان جام‌جهانی قطر از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و هنوز جانشین او مشخص نیست. نیمار که از ۱۸ سالگی در ترکیب سلسائو حضور دارد، تاکنون ۱۲۱ گل به ثمر رسانده و تنها ۲ گل تا رسیدن به رکورد پله افسانه‌ای و تبدیل‌شدن به آقای گل تاریخ تیم ‌ملی برزیل فاصله دارد. نیمار در این‌باره می‌گوید: این فراتر از تصور و رؤیاپردازی من است. من هیچ‌وقت به اعداد فکر نکرده‌ام و نمی‌خواستم رکورد کسی را بزنم. من فقط می‌خواهم فوتبال بازی کنم. پله یک مرجع است. پله فوتبال است. پله برای کشور ما همه‌ چیز است. احترام و تحسینی که برای او دارم فوق‌العاده زیاد است.
برزیل در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر باید در مرحله گروهی به مصاف صربستان، سوییس و کامرون برود. 

Page Generated in 0/0050 sec