printlogo


کد خبر: 256283تاریخ: 1401/8/22 00:00
اخبار

هشدار اطلاعات سپاه درباره تماس‌های مشکوک برای دعوت به آشوب
سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای به مردم نسبت به تماس‌های مشکوک برای دعوت به اغتشاشات آگاهی و هشدار داد. 
در اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به مردم آمده است: ملت شریف و انقلابی ایران درصورتی که در فضای مجازی یا از طریق تماس‌های تلفنی ارتباط‌های مشکوکی با شما برقرار شد که در آن درخواست‌هایی برای اقدامات تخریبی از جمله آتش زدن اماکن، تابلوها و نمادها یا شعارنویسی و تهیه عکس و فیلم از اماکن خاص نظامی و مذهبی یا برگزاری تجمع و تظاهرات و امثال این موارد را داشتید، این ارتباطات از سوی گروهک خائن منافقین با شما برقرار شده، لذا در نخستین فرصت ضمن مسدود نمودن آن ارتباط در فضای مجازی مراتب را به نزدیک‌ترین واحد سپاه محل سکونت خود یا شماره تلفن 114 ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه اعلام نمایید. 
 
ادعای وزیر خارجه فرانسه درباره بازداشت شهروندانش در ایران
وزیر خارجه فرانسه مدعی شد احتمالا ۲ شهروند دیگر این کشور در ایران در بازداشت به سر می‌برند و پاریس در حال بررسی «اطلاعات ضدونقیض» در این‌باره است. 
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه لو‌پاریزین مدعی شد احتمالا «۲ شهروند فرانسوی دیگر» در ایران در بازداشت به سر می‌برند که با استناد به گفته او، شمار شهروندان زندانی این کشور در ایران به 7 نفر می‌رسد. کولونا در این باره گفت: ما نگران ۲ شهروند دیگرمان هستیم. در تلاشیم اطلاعات ضدونقیض در این باره را بررسی کنیم. 
جمعه گذشته، روزنامه لو فیگارو در گزارشی ادعا کرده بود این ۲ شهروند فرانسوی پیش از آغاز ناآرامی‌های اخیر در ایران بازداشت شده‌اند. وزارت خارجه فرانسه پاسخی به درخواست رویترز برای ارائه توضیحات بیشتر در این باره نداد. کولونا در اظهاراتی علیه ایران گفت: اگر هدف (ایران) این است که از ما باج‌خواهی کند، این رویه اشتباهی برای کنار آمدن با فرانسه است. 
 
مدعیان دفاع از حقوق بشر صلاحیت پرچمداری ندارند
کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران در گفت‎وگو با خبرنگاران رسانه‌های ایرانی در نیویورک گفت: متاسفانه امروز حقوق بشر بیش از هر زمان دیگری سیاسی شده است. ما شاهد هستیم کشورهایی که خودشان را پرچمدار دفاع از حقوق بشر تلقی می‎کنند، به‌ طور مشخص آمریکا و برخی کشورهای غربی، در حد گسترده‌ای خود ناقض حقوق بشر در قلمرو خودشان یا در سایر کشورها هستند و این کشورها به هیچ وجه از نظر ما صلاحیت پرچمداری حوزه حقوق بشر را ندارند.
معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه اظهار کرد: اخیرا به دنبال اغتشاشاتی که در داخل ایران شکل گرفته است، این کشورها مجددا ندای حمایت از حقوق بشر مردم ایران سر داده‌اند.
غریب‌آبادی اضافه کرد: این مردم، همان مردمی هستند که زندگی میلیون‌ها نفر از آنان بر اثر تحریم‎های یک‌جانبه آمریکا تحت تاثیر جدی قرار گرفته است. همان تحریم‌هایی که کشورهای اروپایی اگر واضعان آنها نبوده‌اند اما همواره آنها را اجرا کرده‌اند. غریب‌آبادی افزود: ما ۱۷ هزار قربانی ترور توسط همان تروریست‌هایی که اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکا ساکن هستند و در بهشت امن غرب زندگی می‌کنند، داریم. چگونه این کشورهای اروپایی و آمریکا دم از حمایت از حقوق بشر مردم ایران می‌زنند؟ اگر دل‌شان به حال حقوق بشر مردم ایران سوخته است، تحریم‌ها را بردارند و تروریست‌ها را پای میز محاکمه بکشانند و آنها را پاسخگو و از کشورهای خود اخراج کنند!
 
غربی‌ها دنبال تزلزل در اراده 
ایران و مقامات ایرانی هستند
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: غربی‌ها به دنبال تزلزل در اراده ایران و مقامات ایرانی هستند و حتی اگر ما از آرمان‌های خود دست بکشیم و مطابق نظر آنها رفتار کنیم منفعت اندکی به ما داده اما منابع ما را غارت می‌کنند. 
فریدون عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند مذاکرات هسته‌ای و ادعاهای طرف‌های غربی، بیان کرد: از نظر بنده رفتار ما در گذشته با طرف‌های غربی به نحوی بوده است که طمع را در طرف‌های مقابل تشدید کرده است. با واگذاری خیلی از دستاوردهای کشور و پذیرفتن تکالیف اضافه بر ان‌پی‌تی و قوانینی که در بحث هسته‌ای در حوزه بین‌الملل وجود داشته است طمع دشمن تشدید شده است. وی ادامه داد: ما چاره‌ای جز مقاومت نداریم اما برای این مقاومت لازم است سرمایه اجتماعی را توجیه کنیم. تست‌های موشکی ما در چند روز اخیر این پیام را به غربی‌ها داد که ما محکم در حوزه دفاعی ایستاده‌ایم اما بدون رسیدگی به معیشت مردم و از بین بردن تبعیض و برقراری عدالت نمی‌توانیم نظریه مقاومت را اجرا کنیم. مردم زمانی که به قوه‌ قضائیه مراجعه می‌کنند باید پاسخ دریافت کنند، حتی فردی که خلافکار است باید راضی از قوه ‌قضائیه خارج شود. نمی‌توان معیشت را دنبال کرد اما هنر یا عدالت را رها کرد. همه این مسائل باید با یکدیگر دنبال شود. 
 

Page Generated in 0/0054 sec