printlogo


کد خبر: 256293تاریخ: 1401/8/22 00:00
اخبار

صفر شدن هزینه دارو برای ۳۴۲ بیمار
مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: داروی مورد نیاز بیماران SMA تحت پوشش بیمه سلامت است و در سطحی که پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مغز و اعصاب کودکان به صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تایپ یک و ۲ بیماری، فرانشیز دارو «صفر» می‌شود. کیوان تاج‌بخش درباره توزیع داروی مورد نیاز بیماران SMA گفت: اخیرا بر اساس مصوبات صورت‌گرفته، بیماران مبتلا به SMA تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفتند و ۲ داروی مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه قرار دارد. وی افزود: بر همین اساس بیماران به سامانه RDA وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی محل زندگی خود مراجعه کرده و تشکیل پرونده می‌دهند، لذا پس از رجیستری، انتصاب نشان در سامانه نسخه الکترونیک انجام می‌شود؛ بنابراین در سطحی که پزشکان متخصص و فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به صورت الکترونیکی دارو تجویز کنند، برای تایپ یک و ۲ بیماری، فرانشیز دارو صفر می‌شود. بنا بر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، تاج‌بخش تاکید کرد: تاکنون برای تایپ یک، ۷۲ بیمار و برای تایپ دو، ۲۷۰ بیمار شناسایی شده‌اند، البته تعداد بیماران در تایپ ۳ بیشتر بوده و تعدادی بیمار نیز پرونده فعالی ندارند. بدون تردید اثربخشی دارو را وزارت بهداشت و درمان تعیین می‌کند و بیمه سلامت تنها بحث حمایت‌های مالی را دارد.
 
تجلیل از برگزیدگان 
مسابقه دانش‌آموزی نور
از برگزیدگان هشتمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور در حوزه هنری تجلیل شد. در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور، بزرگداشت ابوریحان بیرونی که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، از برگزیدگان این دوره از مسابقات با حضور علی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد مصطفی(ص) و حازم فریپور، دبیر جشنواره تقدیر و تجلیل شد. حازم فریپور در این مراسم گفت: موضوع این دوره از مسابقه ساخت فیلم‌های علمی یک دقیقه‌ای بود که از شرکت‌کنندگان در این مسابقه خواسته شده بود فیلم‌ها به صورت گروهی ساخته شوند. وی با بیان اینکه آثار این دوره از مسابقه کیفیت بالا و محتوای علمی خوبی داشتند، افزود: امسال برای پنجمین دوره مسابقه، موضوع عمومی با عنوان خطاهای بینایی را اعلام کردیم که داوران از این موضوع غافلگیر شدند، چراکه در مطالب کتاب‌های درسی درباره این موضوع چیزی نوشته نشده است. دبیر مسابقه دانش‌آموزی نور با اعلام اینکه تعداد هزار و ۸۶۲ اثر به دبیرخانه مسابقه رسیده است که از این تعداد ۱۰۰ فیلم برگزیده شده‌اند، گفت: تعداد هزار فیلم در بحث خطاهای بینایی و ۳۰۰ فیلم مرتبط با مدل‌سازی از مفاهیم واقعی ریاضی به دست ما رسیده است. فریپورگفت: کشورهای مختلفی در این دوره از رویداد حضور داشته‌اند که برجسته ترین اثر از کشورهای مختلف مربوط به دانش‌آموزان پاکستان بود.
 
تهران جزو ۱۰ شهر بحران‌زای کشور
 رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: تهران جزو ۱۰ شهر بحران‌زای کشور است. مهدی چمران دیروز در آیین بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهر امن آنقدر مهم است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است. بی‌تردید شهر ایمن و پایدار بسیار مهم است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی افزود: تهران جزو ۱۰ شهری است در کشور که مخاطرات طبیعی زیادی دارد؛ البته مخاطرات غیرطبیعی مثل جنگ تحمیلی را هم داشتیم ولی زلزله و سیل و سایر مسائل خطرآفرین هم در تهران داریم  و به این ترتیب تهران جزو ۱۰ شهر بحران‌زای کشور است. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در تهران مخاطرات دیگری همچون ناپایداری ساختمان‌ها را نیز داریم که این موضوع به خود شهروندان بستگی دارد و معضلی است که باید توسط خود مردم حل شود. برای ایمن‌سازی شهر تهران باید تلاش زیادی صورت گیرد و تاکنون اقدامات قابل تقدیری انجام شده اما کافی نیست. اگر زلزله‌ای در تهران با درجات بالا رخ دهد معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. گفته شده شاید در تاریخ این اتفاق بی‌نظیر باشد. شهری با این جمعیت و تراکم به دلیل ترافیک پیچیده، در شرایط عادی نیز تردد در آن با مشکل مواجه است، حال در بحرانی مانند زلزله، معلوم نیست حتی سیستم‌های مخابراتی کار خود را به‌درستی انجام دهند، لذا در سازمان مدیریت بحران سیستم مخابراتی برای بحران در نظر گرفته شده است. 
 
«شناسنامه ایمنی» برای ساختمان‌های بالای ۶ طبقه پایتخت
شهردار تهران از صدور شناسنامه‌های ایمنی برای ساختمان‌های بالای ۶ طبقه شهر تهران خبر داد. علیرضا زاکانی دیروز در آیین بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که در قالب دوازدهمین شنبه امید و افتخار با حضور مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب‌‌رئیس شورای شهر تهران، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: امروز بسته‌ای ارائه خواهد شد که هم درباره پیشگیری از وقوع بحران‌ها، هم درباره اقدام به‌موقع و هم درباره بعد از وقوع بحران به آنها توجه شده است. در واقع بسته‌ای که امروز در قالب پروژه‌های شهری افتتاح شده، موضوع قبل از بحران، حین بحران و بعد از بحران را مورد توجه قرار داده است. 
شهردار تهران ادامه داد: تهران مخاطرات متعددی دارد که 4 مخاطره از جمله سیلاب، توفان، زلزله و فرونشست به عنوان 4 مخاطره اصلی شهر تهران محسوب می‌شود. در کنار این موارد باید به موضوع بافت‌های ناپایدار شهری نیز توجه کرد که البته این مساله به عنوان یک فرصت محسوب می‌شود تا ما بتوانیم به سمت نوسازی شهر گام برداریم. شهردار تهران همچنین به‌ آغاز به کار تیم‌های ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز 9 دستگاه دولتی و شهرداری با یکدیگر همکاری لازم را خواهند داشت.

Page Generated in 0/0057 sec