printlogo


کد خبر: 256304تاریخ: 1401/8/22 00:00
اخبار

انتخابات فرمایشی پارلمان بحرین
در سایه تحریم مخالفان برگزار شد
انتخابات پارلمانی بحرین روز گذشته در سایه محرومیت نامزدی مخالفان و تحریم گسترده از سوی آنها به صورت کاملا فرمایشی برگزار شد. به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس، در حالی که  از ماه‌ها پیش، شخصیت‌ها و گروه‌های بحرینی خواستار تحریم گسترده انتخابات شده بودند، روز گذشته با باز شدن درهای مراکز رأی‌گیری بیش از ۳۳۰ نامزد از جمله ۷۳ زن برای پر کردن ۴۰ کرسی مجلس نمایندگان به رقابت با یکدیگر پرداختند. این در حالی است که در سایه غیبت احزاب مخالف، از شدت رقابت میان نامزدها کاسته شده است. بنا بر این گزارش، مانند انتخابات سال ۲۰۱۸ در این کشور با اکثریت شیعی، 2 حزب معارض «الوفاق» شیعی و «وعد» سکولار از معرفی نامزد برای این انتخابات منع شدند و این امر باعث شد این دو حزب از رأی‌دهندگان بخواهند که انتخابات را تحریم کنند. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی قیام مردم بحرین چند روز پیش برای چندمین بار، بر لزوم عدم مشارکت در انتخابات مجلس بحرین تاکید کرد و گفت: «رأی سفید هم باعث تضعیف ملت است». وی نوشت: «شرکت‌کننده در انتخابات پیش‌رو، چه این یا آن را انتخاب کند و چه ورقه سفید در صندوق بیندازد، در تضعیف و به ذلت کشیدن ملت و تحمیل سلطه شدید بر حال و سرنوشت آن شریک است و در دین و دنیایش خسران کرده است». رهبر معنوی انقلاب بحرین پیش‌تر نیز در پاسخ به کسانی که می‌گویند در راستای حمایت از دموکراسی باید در انتخابات شرکت کرد، تصریح کرد: «چگونه ممکن است این هدف در انتخاباتی موجود باشد که برای از میان برداشتن دموکراسی طراحی شده و درهای خویش را روی خواستاران دموکراسی‌- در هر سطح و اندازه‌ای- مسدود کرده و تسلیم‌شدگان در برابر دیکتاتوری به سوی آن شتافته‌اند؟»
 
تازه‌ترین نتایج انتخابات کنگره آمریکا یک کرسی سنا برای دموکرات‌ها
بر اساس نتایجی که تا روز گذشته از شمارش آرای انتخابات کنگره آمریکا منتشر شده است، حزب جمهوری‌خواه ۲۱۱ کرسی و حزب دموکرات ۱۹۹ کرسی مجلس نمایندگان را به خود اختصاص داده‌اند و در مجلس سنا هر دو حزب ۴۹ کرسی به دست آورده‌اند. به گزارش ایسنا هم به نقل از گاردین، هر حزب برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان به ۲۱۸ کرسی نیاز دارد. بدین ترتیب، جمهوری‌خواهان به ۷ کرسی و دموکرات‌ها به ۱۹ کرسی دیگر نیاز دارند. تاکنون تکلیف ۴۱۰ کرسی از ۴۳۵ کرسی مشخص شده است. در مجلس سنا، جمهوری‌خواهان ۴۹ کرسی و دموکرات‌ها هم ۴۹ کرسی کسب کرده‌اند و تکلیف ۲ کرسی باقیمانده مشخص نشده است. اگرچه جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان تا این لحظه پیشتاز هستند اما جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا اعلام کرده که هنوز از پیروزی حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ناامید نیست. در این انتخابات همه  ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای آمریکا به رای گذاشته شده است.
 
مدودف: روسیه هنوز از تمام ظرفیت زرادخانه‌اش استفاده نکرده است
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد مسکو هنوز از تمام ظرفیت زرادخانه تسلیحاتی‌اش استفاده نکرده و همه اهداف بالقوه دشمن را بمباران نکرده است. به گزارش ایرنا، وی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: روسیه به دلایلی که برای همه افراد منطقی واضح است، از هه زرادخانه‌اش استفاده نکرده است. وی افزود: روسیه همچنین به همه اهداف احتمالی دشمن در مناطق پرجمعیت حمله نکرده که این تنها از روی مهربانی انسانی ذاتی ما است. برای هر چیز زمان مشخصی وجود دارد. مدودف در پست تلگرامی خود یادآور شد که تصمیم گرفته است نتایج مهم سال را برای روسیه یادآوری کند. در میان آنها، وی خواستار محافظت از غیرنظامیان، تشکیل نظم جهانی آینده، نبرد با ناتو و جهان غرب به تنهایی و همچنین انجام کارهای رزمی در ضمن تلاش برای نجات جان پرسنل نظامی و غیرنظامیان تا حد امکان شد. وی چندی پیش در پیامی به مناسبت روز یکپارچگی ملی، با اشاره به جنگ اوکراین به عنوان نزاعی مقدس با شیطان، هشدار داد که مسکو همه دشمنانش را درون آتش ابدی دوزخ خواهد افکند. مدودف که از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ سمت رئیس‌جمهوری کشورش را بر عهده داشته و اکنون معاون شورای امنیت ملی روسیه است، افزود: مسکو در اوکراین با «معتادان نازی دیوانه و پستی» نبرد می‌کند که از حمایت غربیان بسیار پلشت، برخوردار هستند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بارها گفته است حکومت اوکراین دست فاشیست‌هایی است که روس‌زبانان این کشور را اذیت و آزار می‌کنند.
 
بایدن برنامه‌ای برای نشست
با بن‌سلمان در اندونزی ندارد
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه‌ای برای نشست با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در نشست گروه 20 کشورهای صنعتی در اندونزی ندارد. به گزارش رویترز، سالیوان این اظهارات را در حالی به خبرنگاران گفت که بایدن از اجلاس سازمان ملل‌متحد در زمینه تغییرات آب و هوایی در مصر برای حضور در اجلاس سران ایالات متحده و آسه‌آن و اجلاس سران آسیای شرقی راهی کامبوج شده است. وی امروز برای نشست گروه 20 به بالی اندونزی می‌رود. اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی با کاهش تولید نفت خود ضربه‌ای به تلاش‌های دولت بایدن برای مهار قیمت داخلی گاز و تورم وارد کرد.

Page Generated in 0/0061 sec