printlogo


کد خبر: 256310تاریخ: 1401/8/22 00:00
اخبار

آرامش شاعر عاشورایی در خانه ابدی
پیکر ابوالقاسم حسینجانی، شاعر در خانه ابدی آرام گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم وداع و خاکسپاری پیکر ابوالقاسم حسینجانی، دیروز با حضور شاعران محلی و چهره‌های استانی در قطعه هنرمندان بندر انزلی برگزار شد. ابوالقاسم حسینجانی شاعر، نویسنده و مترجم متولد ۱۲ شهریور ۱۳۲۸ در بندرانزلی بود که (پنجشنبه ۱۹آبان) در ۷۳ سالگی در رشت از دنیا رفت. معروف‌ترین سروده او «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» با صدای صادق آهنگران در یادها مانده است. «محراب، چشمه آرامش»، «جغرافیای رازها»، «حسین احیاگر آدم»، «آزادسازی انسان و جهان در اندیشه‌های راهبردی پیامبر(ص)»، «دور بهار را سیم‌خاردار نمی‌شود کشید»، «بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوم» و «اگر شهادت نبود» از جمله کتاب‌های حسینجانی‌ است. 
 
کمدی جدید در شبکه نسیم
پخش سریال کمدی جدید «زیر یه سقف» از شبکه نسیم آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شبکه نسیم، سریال «زیر یه سقف» به تهیه‌کنندگی روشان امیری و نویسندگی محمد تنابنده و وحید جعفری هر شب ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش شد. «زیر یه سقف» روایت همسایگانی است که در یک ساختمان زندگی می‌کنند و در کنار هم چالش‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارند. این سریال حال و هوای همسایگانی است که با تمام اختلاف سلیقه‌ها با مهر و محبت پشت هم ایستاده‌اند. رامین ناصرنصیر، ایمان صفا، یزدان فتوحی، نیما شاهرخ‌شاهی، اردشیر کاظمی، فریبا نادری، شهین تسلیمی، فاطمه شکری و... بازیگرانی هستند که در سریال کمدی «زیر یه سقف» به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
 
نصرالله مدقالچی 
از بیمارستان مرخص شد
نصرالله مدقالچی، دوبلور پیشکسوت کشورمان که بتازگی عمل جراحی قلب انجام داده بود، از بیمارستان مرخص شد. به گزارش ایسنا، مدقالچی در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: روز جمعه ۲0 آبان‌ از بیمارستان مرخص شدم و در منزل استراحت می‌کنم تا ان‌شاءالله بزودی بهبودی کاملم را به دست بیاورم. این صدای ماندگار حال عمومی‌اش را خوب توصیف کرد و درباره‌ تصمیم برای بازگشت به دوبله بعد از بهبودی کامل، گفت: از ۱۵ روز پیش در بیمارستان دی تهران بستری بودم و اکنون شکر خدا حالم بهتر است و بعد از عمل قلب بازی که داشتم روند درمانم را می‌گذرانم. فعلا اصلا به فکر کار نیستم و مهم بهبود و سلامتم است تا به امید خدا کامل خوب شوم و بعد ببینم خدا چه می‌خواهد. فعلا تا مدتی باید استراحت کامل داشته باشم. نصرالله مدقالچی، دوبلور شناخته‌شده کشورمان مدتی قبل به دلیل بیماری قلبی از ناحیه دریچه آئورت تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون دوران نقاهت را در منزل می‌گذراند. 
 
جشنواره عمار در راه بین‌المللی شدن
دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های مسؤولان جشنواره، ما در نظر داریم تا برنامه‌های بین‌المللی جشنواره را گسترش دهیم و روی کشورهای آمریکای لاتین نیز تمرکز داشته باشیم. به گزارش «وطن‌امروز»، حمید صالحی، دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار در برنامه «سلام تهران» در رابطه با جزئیات فراخوان برگزاری جشنواره فیلم عمار گفت: شورای سیاست‌گذاری جشنواره عمار پس از جلسات متعددی که برگزار کرد به این نتیجه رسید که آقای سهیل اسعد که مبلغ دین اسلام در بیش از ۲۵ کشور بوده‌اند را به عنوان دبیر سیزدهمین جشنواره عمار معرفی کند. طبق برنامه‌ریزی‌های مسؤولان جشنواره، ما در نظر داریم تا برنامه‌های بین‌المللی جشنواره را گسترش دهیم و روی کشورهای آمریکای لاتین نیز تمرکز داشته باشیم. صالحی اضافه کرد: جشنواره عمار سال ۸۹ با هدف آسیب‌شناسی نسبت به فضای رسانه‌ای کشور تأسیس شد، چرا که عدالت رسانه‌ای دچار نقص شده بود و همین سبب شد تا ما هر ساله یک موضوع محوری را برای جشنواره در نظر بگیریم و امسال، موضوع روایت زن ایرانی را انتخاب کرده‌ایم. وی افزود: با این کار ما در نظر داریم مردم بانوان قهرمانی را که می‌شناسند به عنوان سوژه خود انتخاب کنند و بتوانیم این زنان را در قاب محتواهایی که به انواع مختلف تولید می‌شوند، ببینیم. زن در خانه، زن در مدرسه، دانشگاه، مجامع علمی، پزشکی و سیاسی، تنها گوشه‌هایی از موضوعاتی است که شرکت‌کنندگان می‌توانند براحتی و با امکانات محدودی به آنها بپردازند. 
 
بازگشت علی رهبری 
به اپرای مارینسکی
علی رهبری، آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایرانی برای ۲ برنامه مختلف دیگر در روزهای ۲۸ آبان و ۴ آذر با ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت. به گزارش فارس، علی رهبری، آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایرانی برای ۲ برنامه مختلف دیگر روزهای ۲۸ آبان و ۴ آذر با ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت. این بار پنجمین و ششمین برنامه علی رهبری با ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی در ۴ ماه گذشته به عنوان «رهبر دائم میهمان» خواهد بود. در کنسرت اول ۲۸ آبان‌ماه، آثاری از ریشارد واگنر آهنگساز آلمانی، ارنو بابا جانیان آهنگساز اهل ارمنستان و هکتور برلیوز آهنگساز فرانسوی اجرا خواهد شد، خانم زرینا شیمانسکایا اهل سنت پترزبورگ سولیست پیانو در این برنامه خواهد بود. در کنسرت دوم روز جمعه ۴ آذرماه آثاری از آرام خاچاطوریان و الکساندر آراتونیان آهنگسازان اهل ارمنستان و سرگئی راخمانینف آهنگساز روس اجرا خواهد شد. سولیست این برنامه آقای تیمور مارتینف نوازنده ترمپت اهل سنت پترزبورگ است. چندی پیش نیز کنسرت افتتاحیه فصل هنری شهر استانبول و کنسرت جشن سالگرد جمهوریت کشور ترکیه به علی رهبری واگذار شد.

Page Generated in 0/0058 sec