printlogo


کد خبر: 256326تاریخ: 1401/8/23 00:00
اخبار

زیارت رهبر انقلاب از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع)
رهبر حکیم انقلاب به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رفتند. 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای سحرگاه روز گذشته با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری از این مضجع مبارک زیارت و نماز صبح را آنجا اقامه کردند. 
 
رئیسی در گفت‌وگو با پوتین:
توسعه خطوط مواصلاتی موجب رونق همکاری‌های اقتصادی می‌شود
رئیس‌جمهور،‌ گسترش پیوندهای زیرساختی از جمله تقویت و توسعه خطوط مواصلاتی در حوزه اوراسیا را موجب رونق روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی در منطقه دانست. 
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از تمایل روسیه برای تقویت همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و گسترش پیوندهای زیرساختی از جمله تقویت و توسعه خطوط مواصلاتی در حوزه اوراسیا را موجب رونق روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی در منطقه دانست. رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش رفت و آمدهای دیپلماتیک و اقتصادی میان 2 کشور، رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی را در ارتقای سطح روابط و تقویت همکاری‌های فیمابین حائز اهمیت دانست. 
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی با تأکید بر جایگاه ویژه جغرافیایی ایران، کریدور شمال–جنوب را در کاهش زمان و هزینه‌های حمل بار مؤثر دانست و گفت: این مسیر ترانزیتی به مسیری جذاب برای اقتصاد و تجارت در جهان تبدیل خواهد شد. 
پوتین همچنین با اشاره به سفر هیات ۱۰۰ نفره تجاری روسیه به تهران به‌ عنوان سومین سفر هیات بزرگ اقتصادی روسی به ایران خاطرنشان کرد: ایران و روسیه ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای گسترش تعاملات با یکدیگر دارند. 
رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به حادثه تروریستی شیراز یک بار دیگر با دولت و ملت ایران ابراز همدردی و تروریسم را در هر شکلی محکوم کرد. 
 
وزارت اطلاعات یک شبکه بین‌المللی توزیع مواد مخدر را منهدم کرد
وزارت اطلاعات از شناسایی و انهدام شبکه گسترده بین‌المللی توزیع مواد مخدر که از طریق به کارگیری اتباع بیگانه محموله‌های مواد مخدر را در کشور پخش می‌کرد، خبر داد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) اعضای شبکه گسترده بین‌المللی توزیع مواد مخدر که از طریق به کارگیری اتباع بیگانه با اتخاذ روش‌های حرفه‌ای در پوشش ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، مبادرت به انتقال محموله‌های کلان مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور به دیگر استان‌های عمقی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. 
بر اساس بررسی و رصدهای فنی و اطلاعاتی صورت گرفته، مشخص شد شبکه مذکور به طور میانگین روزانه ۳۰۰ تا۴۰۰ کیلوگرم محموله‌های مواد مخدر را در کشور پخش کرده که ارزش ریالی تجمیعی مبالغ به دست آمده در سال‌های اخیر به بیش از 13 هزار میلیارد تومان می‌رسد. 
در همین راستا، با دستور مقام قضایی ۳۲ نفر از عناصر اصلی شبکه بازداشت شدند و ۱۰۵۴ حساب بانکی متعلق به اعضای شبکه مسدود و علاوه بر آن حجم کلانی از اموال و دارایی‌های متعلق به این شبکه شناسایی و توقیف شد. وزارت اطلاعات در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچ اغماضی نسبت به اعمال مجرمانه سوداگران نخواهد داشت و با رصد هوشمند معاملات و مراودات اقتصادی هرگونه سودجویی و فساد اقتصادی را شناسایی و با آن قاطعانه برخورد خواهد کرد.
 
صدور احکام بدوی برخی اغتشاشاگران در تهران
حکم بدوی برخی اغتشاشگران در تهران صادر شد که یکی از این احکام اولیه، حکم اعدام فردی به جرم محاربه است. با دستورات رئیس قوه ‌قضائیه مبنی بر رسیدگی قاطع، سریع و بر مبنای عدالت و قانون و بدون هیجان‌زدگی به پرونده‌های اغتشاشات در هفته‌های اخیر، روند بررسی پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر آغاز شده و دادگاه متهمان در حال برگزاری است. بر همین اساس، پس از برگزاری دادگاه تعدادی از متهمان اغتشاشات در استان تهران، احکام بدوی این پرونده‌ها از سوی دادگاه انقلاب صادر شد. بر اساس احکام صادره، فردی که یک مرکز دولتی را به آتش کشیده بود، به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم ضد امنیت ملی، محاربه و افساد فی‌الارض- محاربه از طریق به آتش کشیدن (تحریق و تخریب عمدی) -‌به اعدام محکوم شد. همچنین احکام پنج متهم اغتشاشات اخیر نیز توسط شعب پانزدهم و بیست‌وهشتم دادگاه انقلاب صادر شده است. این متهمان بر اساس اتهاماتی از قبیل اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم ضد امنیت ملی و اخلال در نظم و آسایش عمومی، به مجازات‌های حبس از 5 تا ۱۰ سال محکوم شده‌اند. گفتنی است آرای صادره بدوی بوده و قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر خواهد بود. همچنین به دلیل قطعی نشدن احکام صادره، بر اساس قانون، جزئیات پرونده قابل انتشار نیست و پس از قطعی شدن احکام در دادگاه تجدیدنظر جزئیات آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

Page Generated in 0/0053 sec