printlogo


کد خبر: 256329تاریخ: 1401/8/23 00:00
عضو شورای ‌عالی کانون صرافان: تقاضایی برای خرید ارز در بازار نیست
دلار توافقی در کانال ۳۲ هزار تومان

عضو شورای ‌عالی کانون صرافان با بیان اینکه تقاضایی برای خرید ارز در بازار نیست و افزایش قیمت‌ها کاذب است، گفت: خریدار ارز مثل هفته گذشته در بازار وجود ندارد. 
بازار ارز طی ۲ هفته گذشته ملتهب و با افزایش قیمت همراه بود. البته کارشناسان و فعالان بازار دلیل افزایش نرخ ارز را تنها هیجانات و بازارسازی‌های برخی دلالان عنوان می‌کردند.  با رشد نرخ ارز، تقاضا نیز افزایش یافت و صف‌های خرید مقابل صرافی‌های مجاز شکل گرفت؛ البته این وضعیت دوام نداشت و با ورود بانک مرکزی برای کنترل بازار، شرایط آرام شد و سیر صعودی نرخ ارز متوقف شد. 
اقدامات بانک مرکزی جهت کنترل بازار ارز نتیجه‌بخش بوده و موجب کاهش نرخ دلار شده و حالا این ارز در بازار توافقی در کانال ۳۲ هزار تومان معامله می‌شود. نرخ دلار در بازار آزاد (غیررسمی) هم از کانال ۳۶ هزار تومان به کانال ۳۵ هزار تومان عقبگرد داشت و دیروز به نیمه پایین این کانال نزول کرد. 
«کامران سلطان‌زاده» عضو شورای‌ عالی کانون صرافان ایران درباره وضعیت بازار ارز اظهار داشت: قیمت دلار در صرافی‌های بانکی کاهشی است و خریدار هم مثل هفته گذشته در بازار وجود ندارد. 
این فعال بازار ارز گفت: نرخ ارز در بازار غیررسمی افزایش یافته اما قیمت کاذب و روانی است، زیرا تقاضایی برای خرید ارز در بازار نیست. 
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی کاهشی شد
هر دلار آمریکا دیروز در صرافی‌های بانکی با ۱۲۷ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، ۲۹ هزار و ۶۴ تومان معامله شد. هر یورو نیز دیروز با ۶۲ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ ۳۰ هزار و ۱۱۶ تومان به فروش رسید. همچنین قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی دیروز ۲۸ هزار و ۷۷۵ تومان و نرخ خرید هر یورو ۲۹ هزار و ۸۱۷ تومان اعلام شد. علاوه بر این، نرخ خرید اسکناس دلار در بازار متشکل ارزی ۲۸ هزار و ۶۷۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۹۳۹ تومان اعلام شد. نرخ خرید یورو نیز ۲۹ هزار و ۶۲۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۹ هزار و ۹۸۸ تومان اعلام شد. همچنین در سامانه نیما در معاملات دیروز حواله یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۸۰ تومان و حواله دلار به بهای ۲۷ هزار و ۷۷۴ تومان معامله شد.

Page Generated in 0/0046 sec