printlogo


کد خبر: 256331تاریخ: 1401/8/23 00:00
اخبار

گازبهای یک میلیون مشترک رایگان شد
مشترکانی که شامل گازبهای رایگان شدند و در ۳ پله نخست قرار دارند، حدود یک میلیون و ۱۱۹ هزار مشترک هستند که ۸۷۳ هزار مشترک مربوط به کمیته امداد امام خمینیو ۲۴۶ هزار مشترک هم مربوط به سازمان بهزیستی هستند.
مدیر دیساچینگ شرکت ملی گاز ایران از رایگان شدن گاز طبیعی برای حدود یک میلیون و ۱۱۹ هزار مشترک که ۸۷۳ هزار مشترک مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند خبر داد. مسلم رحمانی با تأکید بر آمادگی شرکت ملی گاز ایران و زیرمجموعه آن برای تأمین پایدار گاز طبیعی در روزهای سرد امسال اظهار کرد: همکاران ما در شرکت‌های گاز استانی با توجه به مقدار مصرف گاز مشترکان در هر شهر و استان، بعضی از تجهیزات و لوازم یدکی ایستگاه‌ها را تعویض می‌کنند. از سویی اگر ایستگاه‌ها به تعمیرات دوره‌ای نیاز دارند، این کار در فصل تابستان انجام می‌شود، همچنین جزئی‌ترین لوازم مانند پارو، چکمه و مواردی از این قبیل هم پیش از آغاز فصل سرما تهیه می‌شود. وی با بیان اینکه امسال هم شاهد ناترازی بین تولید و مصرف گاز هستیم، افزود: بی‌شک امسال نیز بعضی واحدهای صنعتی بزرگ کشور به جمع مشترکان پیوسته‌اند و به تعداد مشترکان خانگی هم افزوده شده که مجموعاً ۴ تا ۶ درصد افزایش مصرف گاز خواهیم داشت، به همین دلیل تمهیدها و اقدام‌هایی برای کنترل این ناترازی پیش‌بینی شده است. رحمانی همچنین از ذخیره‌سازی سوخت مایع در فصل تابستان برای تأمین مصرف بعضی صنایع و نیروگاه‌ها در ماه‌های سرد سال خبر داد.
 
ادامه موج افزایش قیمت‌ها در آمریکا
اگرچه نرخ تورم در آمریکا طی هفته‌های اخیر کمی کاهش یافته اما همچنان شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در این کشور هستیم. آنطور که راشاتودی گزارش داده است، ماه اکتبر و در ادامه روند افزایش قیمت‌ها در آمریکا شاهد بالا رفتن بهای کالاهای مصرفی در این کشور بودیم. سرعت بالا رفتن قیمت‌ها در آمریکا هم‌اکنون در بالاترین میزان ۴۰ سال گذشته قرار دارد و شاهد گسترش افزایش تورم در بخش‌های مختلف آمریکا هستیم. قرار است وزارت کار آمریکا نرخ رسمی تورم در این کشور را طی روزهای آینده اعلام کند اما کارشناسان می‌گویند انتظار می‌رود ماه اکتبر روند رشد قیمت‌ها در این کشورها نسبت به ماه سپتامبر ۵۰ درصد بیشتر باشد. ماه ژوئن نرخ تورم در آمریکا به بالاترین میزان در ۴۰ سال اخیر رسیده بود. اصلی‌ترین پیشران تورم در آمریکا قیمت حامل‌های انرژی و مواد غذایی بوده است. اعلام نرخ واقعی تورم از سوی وزارت کار آمریکا در واقع نقشه راه بانک مرکزی این کشور در محاسبه نرخ بهره را تعیین می‌کند. انتظار می‌رود در ماه دسامبر بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره در این کشور را 0.5 درصد دیگر افزایش دهد.
 
یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به حقوق آنها اضافه خواهد شد. حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: برای بازنشستگان در این لایحه مبلغ ثابت ۹۰۰ هزار تومان به علاوه افزایش حق عائله‌مندی و اولاد در نظر گرفته شده است. وی اظهار داشت: بر اساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، حقوق‌های پایین‌تر ۲۰ درصد و حقوق‌های بالاتر با درصدهای کمتر افزایش پیدا می‌کند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق شاغلان دستگاه‌های مختلف طبق قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس امتیاز محاسبه می‌شود، از این رو 3 هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته شده که یک نوع فوق‌العاده است که در سال‌های آینده هم حفظ خواهد شد و ممکن است تحت عنوان ترمیم حقوق کارکنان درصدی افزایش نیز همه ساله داشته باشد. وی در ادامه با بیان اینکه معادل ریالی 3 هزار امتیاز یک میلیون و 5 هزار و ۸۰۰ تومان می‌شود، افزود: مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسورات و همینطور در بازنشستگی نیز محاسبه خواهد شد. میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه به موجب این لایحه حق عائله‌مندی ۵۰ درصد و حق اولاد ۱۰۰ درصد برای کارکنان و بازنشستگان افزایش یافته است، اظهار داشت: بر این اساس حقوق یک کارمند با خانوار 4 نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. وی اضافه کرد: مطابق لایحه مزبور، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نیز به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین از افزایش ۱۵ درصدی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در کشور خبر داد.
 

Page Generated in 0/0055 sec