printlogo


کد خبر: 256336تاریخ: 1401/8/23 00:00
اخبار

اعزام ۲۲۰۰ پزشک 
به مناطق کم‌برخوردار کشور
معاون درمان وزیر بهداشت از اعزام ۲۲۰۰ پزشک به بیمارستان‌های کشور خبر داد و گفت: مناطق کم‌برخوردار در اولویت هستند. سعید کریمی در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا شعار وزارت بهداشت مبنی بر «عدالت و تعالی نظام سلامت» را پیش ببریم، گفت: در عین حال که مشکلاتی وجود دارد اما از نظر پزشکی، جزو کشورهای اول منطقه هستیم و در بحث شاخص‌های بهداشتی، ایران وضعیت خوبی دارد. وی با بیان اینکه طی ۲ تا ۳ هفته آینده توزیع پزشک متخصص انجام می‌شود، از اعزام ۲ هزار و ۲۰۰ پزشک متخصص به استان‌های کشور خبر داد و گفت: در استان‌های پهناور مثل خراسان‌جنوبی، مشکلات توزیع پزشکان متخصص سخت‌تر است و امیدواریم در مناطق کم‌برخوردار شرایطی فراهم شود تا پزشکان متخصص، تمایل به ماندن در این مناطق بعد از اتمام طرح را نیز داشته باشند. معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مناطق کم‌برخوردار اولویت وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: تا جایی که در توان وزارت بهداشت است، برای ارتقای سطح بهداشت و درمان خراسان جنوبی تلاش می‌کنیم.
 
شورای شهر تهران 
نام نمایشگاه شهرآفتاب را تغییر داد
اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام نمایشگاه شهرآفتاب موافقت کردند. اعضای شورای شهر تهران در جلسه دیروز لایحه شهرداری تهران درباره اصلاح اساسنامه شرکت نمایشگاه شهرآفتاب را روی میز بررسی قرار دادند و محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه در تشریح جزئیات این لایحه اظهار کرد: شهرداری تهران در لایحه اصلاح اساسنامه خود 2 اصلاحیه اصلی دارد که یکی از این اصلاحیه‌ها حذف عبارت «بهره‌برداری» از عنوان شرکت است، چرا که معتقدند در انعقاد قراردادها به مشکل برمی‌خورند و اصلاحیه دوم هم تغییر نام نمایشگاه شهرآفتاب به شرکت نمایشگاه بین‌المللی تهران است که می‌تواند برند مناسبی باشد. ما پیشنهاد دادیم اگر تغییر نام تصویب شد تا مدت‌ها در کنار نام جدید شرکت از کلمه شهرآفتاب استفاده کنند تا نام جدید فراگیر شود. 
عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل شرکت نمایشگاه شهر آفتاب نیز گفت: بهتر است یک برند جدید ایجاد کنیم، پیشنهاد ما این است نام مجموعه شهر آفتاب به شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران تغییر کند. اعضای شورای شهر به بیان نظرات خود پرداختند و نهایتا مهدی چمران پیشنهاد داد نام شرکت نمایشگاه شهرآفتاب به شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی آفتاب تهران تغییر نام یابد، چرا که منظور از آفتاب برکت حضور مرقد بنیان‌گذار انقلاب است. نهایتا اعضای شورای شهر با ۱۹ رای با تغییر نام نمایشگاه شهر آفتاب موافقت کردند، همچنین با رأی مثبت خود لایحه شهردار تهران درباره اصلاح اساسنامه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی آفتاب (شهر آفتاب تهران) را به تصویب رساندند.
 
افزایش ۲۳ درصدی مراجعه بیماران به مجتمع دارویی هلال ایران
رئیس مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران گفت: تعداد بیماران مراجعه‌کننده به مرکز درمانی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است. شاهرخ رامین درباره میزان مراجعه شهروندان به این مرکز گفت: این افزایش در اتاق‌های عمل رکورددار است. در ۶ ماه نخست امسال تعداد خدمات ارائه‌شده در اتاق‌های عمل ۳۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. وی افزود: ۲۰ درصد افزایش در مراجعه به کلینیک باروری رویش قابل توجه است. مراجعه به این مرکز برای تعیین جنسیت نوزاد قبل از بارداری و درمان ناباروری زوجین در ۶ ماه نخست امسال افزایش قابل توجهی داشته است. 
رامین تاکید کرد: در مجموع پذیرش بیمار در بخش‌های بستری و سرپایی در کلینیک‌های فوق‌تخصصی و تخصصی این مجتمع ۲۳ درصد افزایش یافته است. مجتمع دارویی‌- درمانی هلال ایران در خیابان جشنواره در شرق تهران قرار دارد و بخش فوق‌تخصصی چشم‌پزشکی، کلینیک دندان‌پزشکی و مرکز باروری رویش تعدادی از بخش‌های این مرکز است که در ایام سال مورد استقبال بیماران خارجی قرار می‌گیرد و نقش مؤثری در توریسم سلامت در مجموعه هلال‌احمر دارد.
 
فعالیت ۶۶۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌و‌نقل همگانی کشور گفت: در راستای اجرای قانون هوای پاک و سهولت دسترسی مالکان خودروها به مراکز معاینه فنی، تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۶۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک، ۱۷۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و ۴۴۷ آزمایشگاه هیدرواستاتیک در سراسر کشور فعالیت داشتند. عبدالله متولی در این باره اضافه کرد: در 6 ماه نخست امسال ۷ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین درکشور راه‌اندازی شده است. 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۳ درصد آلودگی هوای تهران و۷۰ درصد در سایر کلانشهرهای کشور از منابع متحرک است، لذا با همکاری و هماهنگی همه‌ دستگاه‌های مسؤول در قانون هوای پاک، رعایت آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی خودرو، برخورد پلیس راهور با خودروهای فاقد معاینه فنی و تشدید نظارت‌های معاینه فنی، یقیناً تاثیر منابع متحرک بر آلایندگی در شهرها کاهش خواهد یافت. 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده۶ قانون هوای پاک، تمام وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و موتورسیکلت که توسط بخش‌های دولتی، عمومی و غیردولتی به کار گرفته می‌شوند، ملزم به اخذ گواهی معاینه فنی پس از طی دوره معافیت خود بر اساس قانون هستند.

Page Generated in 0/0078 sec