printlogo


کد خبر: 256349تاریخ: 1401/8/23 00:00
نشست کی‌روش برای اعلام لیست تیم ملی بدون هیچ توضیحی لغو و به امروز موکول شد
روز سرنوشت

نشست مطبوعاتی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به امروز موکول شد. در حالی که خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس مرکز تیم‌های ملی، بیش از یک ساعت در انتظار حضور کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بودند تا او فهرست نهایی بازیکنان اعزامی تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی را اعلام کند، کی‌روش در این نشست حاضر نشد تا خبرنگاران به جمع‌آوری وسایل و ادوات خود بپردازند؛ در نهایت نیز این نشست به امروز موکول شد. دقایقی پس از این اتفاق، محسن معتمدکیا، مدیررسانه‌ای تیم ملی که او هم قرار بود کنار کارلوس کی‌روش بخشی از برنامه نشست خبری تیم ملی باشد، اعلام کرد به دلیل «مشکلات فنی» این مصاحبه خبری به فردا (امروز دوشنبه) موکول شده است؛ آن هم در شرایطی که قرار است امروز تیم ملی با نفرات باقیمانده در اردو به قطر اعزام شود. در حال حاضر ۲ موضوع کنجکاوی‌برانگیز وجود دارد؛ ابتدا فهرست نهایی تیم ملی و اینکه آیا بعد از گمانه‌زنی‌های بسیار، قرار است جرح و تعدیل مجددی در آن رخ دهد و نکته دوم برگزاری خود مصاحبه کی‌روش که با توجه به ضیق وقت و شرایط زمانی، مشخص نیست چه زمانی مقابل خبرنگاران حاضر شود. به هر صورت این اتفاقی کم‌سابقه در فوتبال ایران است که قرار است بزودی در مسابقات جام‌جهانی، مقابل حریفان دشواری مثل آمریکا، انگلیس و ولز به میدان برود؛ تیم‌هایی که همگی فهرست نهایی خود را برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی اعلام کرده و بعضی از آنها نیز در قطر حضور دارند و مشغول تمرین هستند. درست بر خلاف ایران که دیروز با ترکیبی از بازیکنان داخلی و بازیکنان تیم جوانان، در محوطه کمپ تیم‌های ملی به تمرین پرداخت. 
استرس ۲۴ ساعته برای ملی‌پوشان
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در تلاش است با بررسی آخرین وضعیت فنی بازیکنان، اسامی ملی‌پوشان مدنظرش برای حضور در بیست‌ودومین دوره رقابت‌های جام‌جهانی را اعلام کند. تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم رقابت‌های جام‌جهانی کار سختی برای صعود به مرحله بعد دارد، در شرایطی عصر امروز راهی قطر خواهد شد که هنوز فهرست نهایی ۲۶ بازیکن اعزامی از سوی کارلوس کی‌روش اعلام نشده است. قرار بود سرمربی تیم ملی ظهر دیروز در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت ملی‌پوشان بپردازد و اسامی بازیکنان مدنظرش برای حضور در جام‌جهانی را هم اعلام کند اما در حالی که نمایندگان رسانه‌های گروهی بیش از یک ساعت منتظر کی‌روش بودند، این نشست لغو شد. پس از این اتفاق از سوی مدیر رسانه‌ای تیم ملی اعلام شد کارلوس کی‌روش روز دوشنبه (امروز) قبل از اعزام تیم ملی در نشست خبری شرکت خواهد کرد و اسامی تیم ملی هم در همان نشست اعلام می‌شود. در شرایطی که تیم ملی باید بدون حاشیه و تمرکز بالا راهی دوحه قطر شود تا برابر انگلیس، آمریکا و ولز 3 بازی مهم را برگزار کند، وارد کردن استرس اعلام فهرست نهایی به بازیکنان می‌تواند تمرکز آنها را تا حدودی به هم بزند. فدراسیون فوتبال به عنوان مسؤول اصلی تیم ملی باید شرایطی را فراهم کند که ملی‌پوشان و سرمربی تیم ملی با آرامش کامل راهی قطر شوند. مهم‌ترین اتفاق قبل از اعزام تیم ملی به جام‌جهانی اعلام اسامی ۲۶ بازیکن منتخب کی‌روش است که به نظر می‌رسد در همین بخش مشکلاتی وجود دارد که باعث لغو نشست خبری هم شد. مدیر رسانه‌ای تیم ملی هم تاکید کرد این نشست به دلیل مسائل فنی لغو شده است. کارلوس کی‌روش که حساسیت زیادی روی انتخاب بازیکنان برای حضور در جام‌جهانی دارد، آخرین بررسی‌هایش را انجام خواهد داد تا تصمیم نهایی برای معرفی ۲۶ بازیکن اعزامی را امروز بگیرد. این در حالی است که بر اساس اعلام فیفا، تیم‌های ملی کشورهای مختلف فقط امروز فرصت دارند اسامی نهایی خود را اعلام کنند. 
این 4 بازیکن از لیست تیم ملی خط خوردند
4 بازیکن ثابت اردو‌های قبلی تیم ملی شانس حضور در قطر را پیدا نکردند. باز بودن درهای تمرین تیم ملی به روی خبرنگاران و عکاسان باعث شد آخرین خط‌خورده‌های لیست تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام‌جهانی مشخص شوند. میلاد سرلک، محمدرضا اخباری، سامان فلاح و امید نورافکن، 4 بازیکن شاخص لیست‌های تیم ملی در اردوهای ارزیابی فنی بودند که دیروز در تمرین تیم ملی حضور نداشتند تا به این ترتیب رویای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ برای آنها به پایان برسد. در این بین، سرلک و فلاح به عنوان ۲ بازیکنی که در اردوی اتریش هم تیم ملی را همراهی کردند، در کنار امید نورافکن که پای ثابت تمام اردوهای تیم ملی از مرحله پایانی مقدماتی جام‌جهانی بود، احتمالا سخت‌تر از سایر جامانده‌های تیم ملی از جام‌جهانی، با این موضوع کنار خواهند آمد. محمدرضا اخباری نیز به عنوان یکی از دروازه‌بان‌های منتخب کی‌روش از لیگ برتر تا آخرین روزهای پرواز تیم ملی به قطر، ملی‌پوشان را همراهی کرد اما در نهایت، بخت حضور در این تورنمنت بزرگ را به دست نیاورد. 
نکته اینکه سامان فلاح، به عنوان جوان‌ترین عضو حاضر در لیست تیم ملی، به عنوان یکی از بازیکنان ثابت اردوهای تیم ملی از ابتدای حضور کی‌روش، گزینه‌ای محتمل برای حضور در لیست نهایی ایران در جام‌جهانی به شمار می‌رفت تا با حضورش میانگین سنی تیم ملی را هم پایین آورده و از طرف دیگر تجربه گرانبهای جام‌جهانی را هم به کارنامه‌اش در این سن پایین اضافه کند. میلاد سرلک که در دوره کی‌روش نیز مانند اسکوچیچ عضو ثابت همه اردوهای تیم ملی بود، با وجود بازی برابر سنگال به صورت فیکس، در نهایت فرصت حضور در جام‌جهانی را پیدا نکرد. چه بسا مصدومیت و دوری‌اش از ترکیب پرسپولیس در مقطع اخیر نیز در نظر کی‌روش موثر بوده است. اما احتمالا بزرگ‌ترین غایب لیگ برتر در جام‌جهانی امید نورافکن است. ستاره سپاهان که اتفاقات برخلاف خواسته‌هایش پیش رفت و در نهایت نتوانست نظر کی‌روش را برای سفر به قطر جلب کند. 
 
بدرقه تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی توسط «اسطوره»های ایران  
دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران به تصویری از بدرقه اعضای تیم ملی فوتبال ایران توسط اسطوره‌های کشورمان اختصاص پیدا کرد. رقابت‌های فوتبال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی ۲۹ آبان با برگزاری دیدار افتتاحیه آغاز خواهد شد که تیم ملی ایران ۳۰ آبان در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت. ملی‌پوشان کشورمان برای حضور در این مسابقات امروز تهران را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک خواهند کرد. دیوارنگاره میدان ولیعصر با تصویری از بدرقه اعضای تیم ملی فوتبال توسط اسطوره‌های ایران به استقبال جام‌جهانی رفته است. 
 
سرمربی تیم ملی در خیریه بهشت امام رضا(ع)
خطاب به ملی‌پوشان:
این بچه‌ها هواداران واقعی شما هستند
سرمربی و بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در خیریه بهشت امام رضا(ع) حاضر شدند. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کی‌روش و بازیکنان تیم ملی که در حال آماده‌سازی جهت حضور در رقابت‌های جام‌جهانی هستند، به صورت سرزده در خیریه بهشت امام رضا(ع) حضور یافتند و با کودکان، نوجوانان و جوانان حاضر در این خیریه دیداری صمیمی داشتند. کی‌روش ابتدا خطاب به بازیکنان تیم ملی گفت: بچه‌ها! ببینید هواداران واقعی شما چه کسانی هستند. او سپس رو به کودکان حاضر در این خیریه گفت: توقع شما از بازیکنان تیم ملی چیست؟ که آنها گفتند: دوست داریم محکم و خوب بازی کنید تا دل مردم شاد شود. جالب اینکه چند نفر از بچه‌های خیریه درباره بازی‌های پیش ‌روی تیم ملی با سرمربی تیم ملی به گفت‌وگو پرداختند و حتی تحلیل‌های فنی خود را درباره بازی با انگلیس ارائه کردند. بازیکنان تیم ملی نیز با اهدای لباس‌های تیم ملی فوتبال ایران به آنها قول دادند از این پس فرصت بیشتری برای دیدار با آنها اختصاص دهند.
 

 


Page Generated in 0/0059 sec