printlogo


کد خبر: 256354تاریخ: 1401/8/23 00:00
شهروندان آلبانی علیه دولت این کشور دست به تظاهرات گسترده زدند
اعتراض در لانه منافقین

گروه بین‌الملل: شهروندان آلبانی در اعتراض به شرایط بد اقتصادی و فقر فزاینده، در «تیرانا» پایتخت این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات‌کنندگان مخالف دولت آلبانی شنبه شب پس از گرد آمدن در برابر دفتر «ادی راما» نخست‌وزیر این کشور، در اعتراض به فساد ملی و اداری، افزایش فقر و شمار شهروندانی که آلبانی را ترک می‌کنند، با ماموران پلیس درگیر شدند.
ناظران این اعتراض‌ها را تلاش «سالی بریشا» رئیس حزب مخالف دموکرات آلبانی برای قدرتنمایی پیش از برگزاری انتخابات محلی مه ۲۰۲۳ ارزیابی می‌کنند. وی در همین ارتباط با اشاره به شمار فزاینده شهروندان این کشور که به انگلیس مهاجرت می‌کنند، گفته است: جهان درست مانند ۳۲ سال پیش ما را به عنوان افرادی می‌بیند که با قایق‌های کوچک از کشورشان می‌گریزند. واشنگتن سال ۲۰۲۱ ورود بریشا را که پیش از این رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر این کشور بوده، به اتهام فساد به خاک آمریکا ممنوع کرد، البته وی منکر این اتهامات شده است.
پلیس شماری از این معترضان را که پس از ۳ ساعت گرد آمدن در برابر ساختمان دولت، حلقه امنیتی ماموران را شکسته و به سوی این ساختمان، جوهر قرمز و سیاه پرتاب کرده بودند، دستگیر کرد. 
آلبانی سال جاری شاهد افزایش 8 درصدی قیمت‌ها بوده است، بویژه برای مواد غذایی اساسی و سوخت آن هم پس از حمله روسیه به اوکراین. حامیان اپوزیسیون همچنین راما را به خاطر هزاران مرد جوانی که هر ساله در جست‌وجوی زندگی بهتر کشور را ترک می‌کنند، مقصر می‌دانند. راما می‌گوید کابینه‌اش تورم را در مقایسه با تورم 2 رقمی در سایر نقاط اروپا پایین نگه‌ داشته و اشاره کرده است دولت به خانواده‌ها و مشاغل کوچک یارانه برق می‌دهد.

Page Generated in 0/0059 sec