printlogo


کد خبر: 256355تاریخ: 1401/8/23 00:00
دور دنیا

همکاری جنبش فتح با تل‌آویو
در ترور «یاسر عرفات»
یک سند بتازگی لو رفته است که نشان می‌دهد تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح بویژه محمود عباس در ترور یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان دست داشته‌اند. پایگاه خبری عربی۲۱ گزارش داد این سند از صورت‌جلسه کمیته تحقیقات مربوط به مرگ عرفات است و نشان می‌دهد وی با توطئه‌ای که از سوی برخی اعضای تشکیلات خودگردان با همکاری «آریل شارون» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، از دنیا رفته است. «محمود عبدالقادر أبو عدوی» عضو شورای عالی نظامی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و عضو شورای ملی با انتشار صورت‌جلسه مذکور، تأکید کرد شارون طرف سیاسی مخالف عرفات را قانع کرده بود که «اگر از شر وی نجات پیدا کند، حکومت را در اختیار او قرار خواهد داد». وی ادامه داد: «افرادی که در این جلسه حضور داشتند، عبارتند از ابومازن (محمود عباس)، زهیر مناصره، نبیل عمرو و حکمت زید. آنان پیامی به ابوعمار (عرفات) فرستادند. من نیز همان شب ابوعمار را دیدم. او به من گفت خائنی که به جای جبریل رجوب تعیین کردم، پیام کودتا به من داده است. من هم او را از دفتر اخراج کردم». 
 
آمار ساختگی آل‌خلیفه
در انتخابات بحرین
انتخابات پارلمانی رژیم آل‌خلیفه روز گذشته در حالی پایان یافت که بسیاری از ناظران و فعالان اعلام کردند مردم این کشور در این انتخابات شرکت نکردند و آل‌خلیفه مجبور شد آمار جعلی و ساختگی برای اعلام میزان مشارکت مردمی در این انتخابات اعلام کند. به گزارش مرآه البحرین، دولت بحرین به رغم ترفندهایی که برای افزایش درصد مشارکت در انتخابات انجام داد، پس از آنکه نتوانست مردم را وادار به شرکت در انتخابات کند، مجبور به جعل درصد مشارکت آنها در این انتخابات نمایشی شد. دولت بحرین میزان مشارکت مردم در انتخابات را درصدی خیالی اعلام کرد که بالاترین میزان از نخستین دوره انتخابات پارلمان در سال 2002 بود. در همین راستا «‌نواف المعاوده» وزیر دادگستری و رئیس کمیته عالی نظارت بر انتخابات مدعی شد که میزان مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات 73 درصد بود. بر اساس این گزارش، باید گفت وزیر دادگستری بحرین چگونه به این درصد رسید و چرا بالاترین درصد را اعلام کرد؟ چگونه این درصد نسبت به میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی سال 2006 که گروه‌های مخالف تمام‌قد کرسی‌های پارلمان را به دست آوردند بیشتر شد و به 73 درصد رسید؟!
 
نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد
اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه (۲۲ آبان) در محل اقامت خود با بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود در کنست این رژیم دیدار و وی را رسما مامور تشکیل کابینه جدید کرد. هرتزوگ روز جمعه بعد از دیدار با همه گروه‌های سیاسی در کنست این رژیم اعلام کرد: بعد از پایان مشورت‌ها ۶۴ عضو کنست بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود را برای تشکیل دولت پیشنهاد کردند. وی یائیر لاپید، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی را مورد حمایت ۲۸ عضو کنست اعلام کرد و افزود: همین تعداد از اعضای کنست هیچ کس را برای تصدی پست نخست‌وزیری معرفی نکردند. بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد تا کابینه جدید را تشکیل دهد و در صورت لزوم، امکان تمدید آن تا ۱۴ روز خواهد بود. 
 
لبنان متهم جنایت اسپایکر را
به عراق تحویل داد
یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد لبنان یک شهروند عراقی را به دولت این کشور تحویل داد که بغداد او را به عنوان نوه برادر ناتنی صدام و متهم به مشارکت در جنایت اسپایکر، معرفی کرده است. به گزارش ایسنا، این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت، عبدالله السبعاوی، نوه برادر ناتنی صدام است که روز جمعه به بغداد تحویل داده شد. او یکی از مجریان قتل عام اسپایکر است که در جریان آن گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ صدها نظامی عراقی را اعدام کرد. طبق اعلام دستگاه قضایی لبنان، السبعاوی متولد ۱۹۹۴ یازدهم ژوئن ۲۰۲۲ به موجب حکم بازداشت پلیس اینترپل و بنا به درخواست عراق دستگیر شد. او به ارتکاب جنایت‌ها و قتل عام در این کشور متهم است. 
 
حمایت عراق از آرمان فلسطین
ریاست‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای تأکید کرد موضع این کشور در قبال مساله فلسطین واضح و روشن است. در این بیانیه‌ آمده است: پس از بازگشت «عبداللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق از اجلاس اتحادیه عرب در الجزایر و نشست تغییرات آب و هوایی در شرم‌الشیخ مصر، برخی‌ بدخواهان عراق با ایجاد جنجال به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن دیدارهای موفق رئیس‌جمهور با سران بسیاری از کشورها بودند. بنا بر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه آمده است: «درباره همه دیدارهای رئیس‌جمهور بیانیه‌های رسمی از سوی دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری صادر شده است و و در هیچ یک از ۲ کشور (الجزایر و مصر) دیدار یا نشستی نبوده که اعلام نشده باشد». ریاست‌جمهوری عراق در بیانیه خود افزود: «موضع عراق در بیان سیاست خود مبنی بر احترام به منافع مشترک و پایبندی به مسائل بزرگ از جمله مشکل ملت عربی فلسطین واضح و آشکار بوده و این موضع از جانب همه قابل تقدیر بوده و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در دیدار با رئیس‌جمهور عراق از موضع بغداد قدردانی کرده است». 

Page Generated in 0/0059 sec