printlogo


کد خبر: 256359تاریخ: 1401/8/23 00:00
خاطرات مردم سیستان‌‌وبلوچستان از حاج‌قاسم به چاپ رسید
رستم ایرانشهر در راه یار

«رستم ایرانشهر»، خاطرات مردم سیستان‌وبلوچستان از روزهای شهادت حاج‌قاسم ‌سلیمانی به قلم فریده الیاسی‌فرد توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، «رستم ایرانشهر» خاطرات مردم سیستان‌وبلوچستان از روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی به قلم فریده الیاسی‌فرد توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شده است. رستم، شخصیت اسطوره‌ای است که فردوسی آن را آفریده بود اما پس از گذشت قرن‌ها، مردم ایران، پهلوانی را با چشمان خود دیدند که واقعی بود. 
قهرمان واقعی مردم ایران، سردار حاج‌قاسم سلیمانی بود. مردم ایران در سوگ شهادت سردار بزرگ و پرافتخارشان، جلوه‌های بی‌نظیری از عشق و ارادت به پهلوان و قهرمان بی‌بدیل زندگی‌شان خلق کردند. مردم خونگرم و ولایتمدار استان سیستان‌‌وبلوچستان هم که محبت ویژه‌ای به حاج‌قاسم داشتند، غرق در عزای این بزرگمرد شدند. سردار سلیمانی هم، به مردم خطه سیستان علاقه‌ای خاص داشت. این پیوند محبت، از سال‌های دفاع‌مقدس ایجاد شده بود؛ از لشکر ۴۱ ثارالله که حاج‌قاسم، فرماندهی آن را بر ‌عهده داشت. این لشکر از ‏نیروهای ۳ استان کرمان، هرمزگان و سیستان‌‌وبلوچستان تشکیل شده بود و گردان ۴۰۹ این لشکر از غیورمردان استان سیستان‌‌وبلوچستان بودند. 
شهید حاج‌قاسم میرحسینی از دلاورمردان استان سیستان‌وبلوچستان هم قائم‌مقام حاج‌قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله بود. 
کتاب «رستم ایرانشهر»، خاطرات مردم سیستان‌وبلوچستان از روزهای شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که تحقیق آن برعهده فاطمه نیکبخت بوده و تدوین آن توسط فریده الیاسی‌فرد انجام شده است. این اثر در ۱۱۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و ۳۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.
 

Page Generated in 0/0058 sec