printlogo


کد خبر: 256382تاریخ: 1401/8/24 00:00
اخبار

کشف محموله اسلحه و مهمات 
در مرزهای شمال ‌غرب کشور
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف ۵۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۱۵۶۰ عدد فشنگ جنگی در مرزهای استان آذربایجان غربی خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت‌: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در نقطه صفر مرزی، ماموران هنگ مرزی ارومیه با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و رصد گذرگاه‌ها، مسیر تردد کاروان قاچاق سلاح در ارتفاعات صعب‌العبور مرزی را شناسایی کرده و توقیف محموله مذکور را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و رصد شبانه‌روزی معابر مرزی در شرایط بسیار سخت و نامساعد جوی، موفق به کشف ۵۳ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق شامل ۱۴ قبضه سلاح کلت کمری جنگی به همراه ۹ تیغه خشاب و ۹ کیف حمل متعلق به کلت، ۲۷ قبضه سلاح وینچستر تاشو و ۱۲ قبضه سلاح شکاری تک لول شدند. گودرزی اضافه کرد: مرزبانان استان آذربایجان غربی همچنین در اقدام غافلگیرانه دیگری در حوزه استحفاظی هنگ مرزی سردشت موفق به کشف ۵۲ عدد خشاب و یکهزار و 560 عدد گلوله جنگی کلاش شدند. فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه قاچاقچیان که از دستیابی به اهداف شوم‌شان ناکام ماندند با استفاده از تاریکی شب به آن سوی مرز متواری شدند، تصریح کرد: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار دارد. 
 
مترو به مدارس می‌رود
شرکت متروی تهران قصد دارد به منظور آشنایی هرچه بیشتر آینده‌سازان کشور با صنعت ساخت راه‌آهن ریلی زیرزمینی در کلانشهرها مباحث آموزشی را به میان دانش‌آموزان مدارس پایتخت ببرد. در این زمینه بروشورهای اطلاع‌رسانی و فیلم آموزشی تاریخچه صنعت مترو در کشور نیز تهیه شده و آماده ارائه به علاقه‌مندان است. روابط عمومی شرکت مترو اعلام کرد عمر تاسیس شرکت متروی تهران به ۴۷ سال پیش بازمی‌گردد اما جریان اصلی احداث آن در پایتخت، به اواخر دهه ۶۰ خورشیدی مربوط می‌شود؛ نخستین ایستگاه‌ها نیز از اواخر سال ۱۳۷۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفتند اما با این حال هنوز بسیاری از شهروندان از کم و کیف آنچه در این سال‌ها بر صنعت راه‌آهن ریلی زیرزمینی درون شهرهای بزرگ گذشته است، مطلع نیستند. در این زمینه شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اقدام به تدوین و چاپ کتابچه‌های آموزشی کرده که موضوع اصلی آن، توضیح مهم‌ترین اطلاعات عامه‌فهم به زبان ساده است. مطالعه این بروشور، علاقه‌مندان را با برخی اطلاعات و واقعیات صنعت ساخت مترو در ایران آشنا می‌کند. 
 
طرح تقسیط جرایم رانندگی خودروهای توقیفی تمدید شد
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تمدید طرح تقسیط تخلفات رانندگی خودروهای توقیفی خبر داد. سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور در این باره گفت: در راستای صیانت از اموال مردم، جلوگیری از ضرر و زیان، امید‌آفرینی و ارتقای سرمایه ملی اجتماعی طرح تقسیط تخلفات رانندگی خودروهای توقیفی که دارای شرایط ترخیص باشند تمدید شده و اجرای آن تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: در همین راستا نیز به تمام دفاتر پلیس +۱۰، شعب اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی در استان‌ها و شهرستان‌های تابعه ابلاغ شده که تا اطلاع ثانوی نسبت به تقسیط تخلفات و ترخیص خودروهای توقیفی اقدام کنند. ابراهیم‌پور درباره نرخ ترخیص وسایل نقلیه از پارکینگ‌ها نیز گفت: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، بنا شد نرخ ترخیص وسایل نقلیه با نرخ سال ۱۳۹۴ که مصوب هیات‌وزیران بود انجام شود. به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، ماموران این پلیس شرایط را به گونه‌ای پیش‌بینی کرده‌اند که مالکان خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها با کمترین زحمت و با بالاترین سرعت نسبت به ترخیص خودروهای خود اقدام کنند. 
 
با حکم فرمانده کل انتظامی
سردار بنی‌اسدی‌فر رئیس پلیس پیشگیری فراجا شد
 با حکم سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، رئیس پلیس پیشگیری فراجا شد. گفتنی است سردار بنی‌اسدی‌فر پیش از این جانشین رئیس پلیس پیشگیری فراجا بود. همچنین سردار مهدی معصوم‌بیگی که پیش از این رئیس پلیس پیشگیری فراجا بود، رئیس بازرسی کل فراجا شد. 
 
اهدای هزار و ۶۶۰ بسته نوشت‌افزار به کودکان مناطق محروم
سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور گفت: یکی از بانک‌های کشور۱۶۶۰ بسته شامل کوله‌پشتی و نوشت‌افزار مخصوص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به بهزیستی اهدا کرد. علی ربوبی از توزیع استانی یکهزار و ۶۶۰ نوشت‌افزار اهدایی یکی از بانک‌های کشور خبر داد و گفت: این اقلام با توجه به محرومیت استان‌ها در استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، هرمزگان و گلستان توزیع شد. علی ربوبی، سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور از توزیع استانی نوشت‌افزار اهدایی خبر داد و گفت: این بانک به منظور توسعه همکاری و مشارکت در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، ۱۶۶۰ بسته شامل کوله‌پشتی و نوشت‌افزار مخصوص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به بهزیستی اهدا کرد. سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور ادامه داد: این اقلام با توجه به محرومیت استان‌ها، بین ۶ استان سیستان‌وبلوچستان ۴۱۰ بسته، کهگیلویه‌وبویراحمد ۳۰۰ بسته، آذربایجان غربی ۲۵۰ بسته، خراسان شمالی ۲۵۰ عدد بسته، هرمزگان ۲۵۰ بسته و گلستان ۲۰۰ بسته شامل کوله‌پشتی و نوشت‌افزار توزیع شد. 

Page Generated in 0/0055 sec