printlogo


کد خبر: 256402تاریخ: 1401/8/24 00:00
اخبار

استقبال عراقی‌ها  از جشنواره «سلام فرمانده»
مدیر گروه کودک شبکه الکوثر ضمن اعلام زمان معرفی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «سلام فرمانده»، از استقبال خوب کشورهای عراق، بحرین و لبنان از این جشنواره سخن گفت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سمیه مروتی، مدیر گروه کودک شبکه الکوثر درباره زمان اعلام برگزیدگان نخستین دوره جشنواره بین‌المللی «سلام فرمانده» و تعدد آثار ارسالی توضیحاتی داد. وی در این باره گفت: اسامی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره بین‌المللی «سلام فرمانده» که شبکه الکوثر برگزار کرد، روز سه‌شنبه این هفته (امروز) اعلام می‌شود. در آیین اختتامیه جشنواره «سلام فرمانده»، گزیده‌هایی جذاب از بهترین آثار ارسال شده به این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد. این مراسم امروز سه‌شنبه ساعت 18 به وقت تهران از شبکه الکوثر پخش خواهد شد. 
وی همچنین درباره متقاضیان خارجی و داخلی جشنواره گفت: در میان کشورهای عربی، بیشتر مخاطبان ما به ترتیب از کشورهای عراق، بحرین، لبنان، عربستان سعودی، سوریه، عمان، یمن، موریتانی، کویت، مغرب و مصر بوده و در میان کشورهای اروپایی از استرالیا، دانمارک و ترکیه آثاری به دست‌مان رسید. همچنین از میان مخاطبان ایرانی، بیشتر مخاطبان از شهرهای آبادان، اهواز، قم، تهران، سمنان و مشهد بوده‌اند. 
 
4 فیلم مجوز ساخت گرفتند
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با 4 فیلمنامه موافقت کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمنامه‌های «نپتون» به تهیه‌کنندگی مهدی ودادی، کارگردانی محمدابراهیم غفاریان زوارزاده و نویسندگی مرجان رئیس‌الساداتی و «مصطفی» به تهیه‌کنندگی مهدی محرابی، کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز و نویسندگی یوسف وجدان‌دوست موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. 
همچنین «اکتبر» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی عباس مرادیان کرهرودی و «جشن مردگان» به تهیه‌کنندگی عباس جهانبخشی، کارگردانی علیرضا صبوری و نویسندگی ایرج فلاح آهی‌دشتی پروانه ساخت دریافت کردند. 
 
اجرای «جهان بانو» تمدید شد
نمایش میدانی «جهان بانو» که از ابتدای ماه جاری نمایش خود را آغاز کرده بود، به دلیل استقبال بالای مخاطبان تا چهارم آذرماه تمدید شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش میدانی «جهان بانو» به تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بزرا از اول آبان‌ماه در بوستان ولایت اجرای خود را آغاز کرده که به دلیل استقبال مخاطبان اجرای این اثر نمایشی تا چهارم آذرماه تمدید شده است. 
این نمایش درباره زنان تاثیرگذار و تاریخ‌ساز است و از ابتدای عالم تا زمان حال را در بر می‌گیرد. داستان «جهان بانو» از خلقت حضرت حوا آغاز می‌شود و در ادامه قصه زندگی حضرت هاجر، حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت خدیجه، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه معصومه (س) را روایت می‌کند. بعد از آن نمایش وارد تاریخ معاصر ایران می‌شود و نقش زنان تاثیرگذار در ماجرای کشف حجاب دوره رضاخان، دوران انقلاب، دفاع‌مقدس و در نهایت سال‌های اخیر و ایثار کادر درمان در دوران کرونا را به تصویر می‌کشد. 
این نمایش که هر روز ساعت ۱۸ در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود، تاکنون بیش از 30هزار بیننده داشته است. 
 
موسیقی در تلویزیون متحول می‌شود
 
مدیر دفتر موسیقی صداوسیما از نزدیک بودن زمان رونمایی از سند تحول موسیقی در رسانه ملی خبر داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، گردهمایی اهالی شعر و موسیقی رسانه ملی 19 تا 21 آبان‌ماه با حضور وحید جلیلی قائم‌مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی، مسلم رحیمی قائم‌مقام معاون امور استان‌ها، محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و اهالی شعر و موسیقی از 33 استان کشور در زیباکنار برگزار شد. 
علیرضا قزوه، مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در این مراسم اظهار کرد: به زودی با حضور رئیس سازمان صداوسیما سند تحول موسیقی در رسانه ملی به طور جامع رونمایی خواهد شد و با چشم‌انداز مثبتی که به این موضوع وجود دارد، رو به افق روشنی در عرصه شعر و موسیقی گام خواهیم برداشت. 
دوران تحول رسانه ملی از زمان آغاز ریاست پیمان جبلی بر سازمان صداوسیما آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 
 
گیشه جهان در چنگال «پلنگ سیاه 2»
سری دوم فیلم «پلنگ سیاه» با عنوان «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، در نخستین روز اکران خود رکورد زد. به گزارش «وطن‌امروز»، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» در نخستین اکران خود در گیشه داخلی آمریکا با 180 میلیون دلار در صدر ایستاد و به فروش 330 میلیون دلاری در اکران جهانی رسید. 
این دنباله رکورد افتتاحیه ماه نوامبر در آمریکای شمالی را کنار زد و از مرز 158 میلیون دلاری قبلی که در «بازی‌های گرسنگی: اشتعال» در سال 2013 ثبت شده بود، گذشت.

Page Generated in 0/0060 sec