printlogo


کد خبر: 256419تاریخ: 1401/8/25 00:00
رئیس هیات اعزامی رهبر انقلاب به سیستان‌وبلوچستان درباره علت حوادث اخیر در این استان:
برخی سخنرانی‌ها تحر‌‌کننده بود

گروه سیاسی: رئیس هیات اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان‌وبلوچستان گفت: در حوادث اخیر استان کسانی که با توئیت زدن و سخنرانی‌های تحریک‌کننده آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند باید پاسخگو باشند؛ آنها حتما در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد سهیم هستند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در همایش «میثاق مردم دارالولایه سیستان با ولایت» با اشاره به جلسه اخیر دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب که اخیراً به مناسبت 13 آبان و روز دانش‌آموز برگزار شد، گفت: امام خامنه‌ای در این نشست مساله مهمی را مطرح کردند و اشاره داشتند به تغییری که در هندسه قدرت جهادی در حال وقوع است و اینکه قدرت از غرب در حال انتقال به منطقه آسیاست. ایشان این موضوع را با ظرافت و بسیار دقیق و مستند برای آینده‌سازان میهن اسلامی و برای دانش‌آموزان و در واقع برای جامعه مطرح کردند. وی با اشاره به حوادث اخیر اظهار کرد: اغتشاشگران این بار جلادانه وارد میدان شدند و داعش‌وار ورود کردند و وقتی سراغ ارزش‌ها و قرآن و پرچم ایران رفتند و سخن از براندازی گفتند خیلی زود دست‌شان رو شد و همین امر موجب شد عده‌ای که اندکی دچار ابهام شده بودند از جریان اغتشاشات فاصله بگیرند و به توفیق الهی دشمن در این توطئه خطرناک اخیر که از جنس فرهنگی و اجتماعی بود با یک شکست مفتضحانه دیگر روبه‌رو شد. 
علی‌اکبری ادامه داد: وقتی سطح امنیت بالا که مزیت ایران عزیز است آسیب دید، نتیجه آن عملیات نفوذ و اتفاقی شبیه شاهچراغ و آنچه در زاهدان و خاش رخ داد می‌شود که در این وقایع عزیزانی از ما از مدافعان امنیت و افراد بی‌گناهی که گاهی عابر بودند به شرف شهادت رسیدند. این وسط نفوذی‌ها هم کار خود را می‌کنند؛ حتما شنیده‌اید در همین قضایای اخیر که در سیستان‌وبلوچستان رخ داد تسویه‌حساب‌های شخصی و طایفه‌ای به اسم این قضایا انجام شد و وقتی سطح امنیت آسیب ببیند چنین حوادثی هم دور از انتظار نیست. رئیس هیات اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: در حوادث اخیر استان کسانی که با توئیت زدن و سخنرانی‌های نامناسب و تحریک‌کننده آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند باید پاسخگو باشند؛ آنها حتماً در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد و آسیب‌هایی که به اموال، جان و سلامتی مردم وارد شد سهیم هستند و مسؤولیت‌شان بزرگ است. 
وی افزود: همینجور انسان عین حرف‌های دشمن را بگیرد و در باب زنان و مباحث مختلف بیان کند؟ رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که با ائمه جمعه داشتند درباره بانوی ایرانی که به برکت انقلاب اسلامی توانسته در صحنه‌های مهم جهانی حضور پیدا کرده و افتخارآفرینی کند سخن گفتند؛ دشمن می‌خواهد از بانوان ما با یک مشت عناصر معلوم‌الحال، خارج‌نشینان، سلطنت‌طلبان فرسوده و منافقان کودک‌کش و آواره و بی‌هویت انتقام بگیرد؛ آن وقت شما در سخنرانی‌ها با حرف‌های مبهم و یکی به میخ و یکی به نعل زدن و طرح مباحث تحریک‌کننده به نظام آسیب بزنید؟! اینها باید جواب بدهند چرا که در این ناامنی‌ها مقصر هستند. 

Page Generated in 0/0055 sec