printlogo


کد خبر: 256420تاریخ: 1401/8/25 00:00
اخبار

ملت اجازه نخواهد داد 
سلطه‌گران بر این کشور مسلط شوند
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان آگاهی، در گذشته پس از حمله به هر کشوری اول کتابخانه‌های آن را به آتش می‌کشیدند تا جهل را در آن کشور توسعه دهند، تصریح کرد: امروز نیز جاهلیت مدرن با ابزار امپراتوری رسانه و فناوری به دنبال حاکمیت جهل و نادانی بر جوامع است، چرا که می‌داند جامعه آگاه زیر بار سلطه نمی‌رود. 
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابداری که در تالار وحدت برگزار شد، کتاب و کتابخوانی را از شاخصه‌های مهم فرهنگی برشمرد و گفت: اساساً هدایت انسان با کتاب آغاز شده و شأن نزول کتاب حکیم و کتاب نوین برای به تکامل رسیدن انسان بوده است. وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی باید با ایجاد دسترسی آسان به کتاب گسترش فرهنگ کتابخوانی را در کشور دنبال کنند، اظهار داشت: امروز کتابخوانی برای جامعه ما از ضرورت‌های جدی است و باید به صورت روزانه برای آن برنامه‌ریزی کرد تا نوجوانان و جوانان ما با کتاب انس بیشتری پیدا کنند. 
رئیس‌جمهور با اشاره به تأثیر قابل توجه کتاب و کتابخوانی در گره‌گشایی از شبهات ذهنی نسل جوان، افزود: امروز کسانی در تلاشند با ایجاد شبهات علمی یا شهوت عملی، نسل جوان ما را منحرف کنند که در این زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی جامعه و نسل جوان، ما را در برابر این تهاجم مصون خواهد کرد. رئیسی با بیان اینکه دشمنانِ آگاهی، در گذشته پس از حمله به هر کشوری اول کتابخانه‌های آن را به آتش می‌کشیدند تا جهل را در آن کشور توسعه دهند، تصریح کرد: امروز نیز جاهلیت مدرن با ابزار امپراتوری رسانه، علم و فناوری و قدرتی که در اختیار دارد به دنبال حاکمیت جهل و نادانی بر جوامع است، چرا که می‌داند جامعه آگاه زیر بار سلطه نمی‌رود. 
رئیس‌جمهور افزود: کتابخوانی و مطالعه تاریخ ضمن آگاهی‌بخشی از سرنوشت کسانی که فریب دشمن را خوردند موجب رسوایی هر چه بیشتر نظام سلطه خواهد شد که به نام آزادی و توجه به حقوق انسان‌ها جوامع را نابود کردند. رئیسی ایجاد فتنه‌ها و آشوب‌ها، از جمله اغتشاشات اخیر در کشور را در راستای نیات پلید نظام سلطه برای تسلط دوباره بر کشور و مردم ما دانست و گفت: ملت زنده، پویا و اهل دانش در سال ۵۷ یکبار سلطه‌گران را از این کشور بیرون راند و دیگر اجازه نخواهد داد آنها بر این کشور مسلط شوند. 
 
وزیر دفاع:
تلاش‌مان را برای سرعت‌دهی به مبادلات ایران و ونزوئلا به کار خواهیم بست
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تمام تلاش و اهتمام خود را همچون گذشته و با قوت بیشتر به کار خواهیم بست تا مبادلات و تعاملات تجاری ایران و ونزوئلا روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری طی کند. امیر محمدرضا آشتیانی در نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا که با حضور معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا، وزیر علم و فناوری ونزوئلا و وزیر کشاورزی ونزوئلا برگزار شد، گفت: معتقدیم نتایج و توافقات این کمیسیون و اجرای آن، که حاصل جلسات تخصصی متعدد میان طرفین بوده است، فصل جدیدی را در همکاری‌های کلان اقتصادی ۲ کشور فراهم کرده و فرصتی جدید برای گسترش این همکاری‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی به وجود خواهد آورد. وی اظهار داشت: بنده و جناب آقای رامون بلافکز، به عنوان مسؤولان کمیسیون مشترک عالی همکاری‌های ۲ کشور، تمام تلاش و اهتمام خود را همچون گذشته و با قوت بیشتر به کار خواهیم بست تا مبادلات و تعاملات تجاری طرفین روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری طی کند. 
 
سخنگوی دولت: رسانه‌های معاند هر 2 دقیقه یک خبر کذب منتشر کردند
سخنگوی دولت با بیان اینکه نان رسانه‌های معاند در وارونه‌نمایی است، اظهار کرد: آنها مدام با عملیات، برعکس منظور گوینده تیتر می‌زنند و مخابره می‌کنند. 
علی بهادری‌جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏7 روز پیش دانشجویان دانشگاه صداوسیما این درس را عملی گذراندند: نان رسانه‌های معاند در وارونه‌نمایی است! آنها مدام با عملیات، برعکس منظور گوینده تیتر می‌زنند و مخابره می‌کنند. در همین ایام هم به ‌طور متوسط هر ۲ دقیقه یک خبر کذب منتشر کردند تا با آشوب، پیشرفت را از ایران سلب کنند».
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد
رزمایش گسترده بسیجیان در هفته بسیج
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هفته بسیج شاهد رزمایش فاطمیون گروه‌های جهادی و دیگر رزمایش‌های گسترده در سراسر کشور هستیم که بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی متشکل از ۹۰۰ هزار نفر در آنها شرکت می‌کنند. سردار غلامرضا سلیمانی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: این برنامه‌ها از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل آغاز خواهد شد و با رزمایش فاطمیون گروه‌های جهادی در سراسر کشور ادامه پیدا خواهد کرد. شاهد رزمایش‌های گسترده در سراسر کشور خواهیم بود که بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی متشکل از ۹۰۰ هزار نفر در این رزمایش شرکت خواهند کرد. وی یادآور شد: علاوه بر این اجتماع اقتدار بسیجیان هم با حضور گردان‌های رزمی در پنجم آذر انجام خواهد شد. 

Page Generated in 0/0050 sec