printlogo


کد خبر: 256428تاریخ: 1401/8/25 00:00
اخبار

 شماره‌گذاری بازیکنان ایران
کمتر از یک هفته مانده به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، فیفا لیست اسکواد ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات را در حالی منتشر کرد که اسامی ۲۵ بازیکن حاضر در فهرست ایران نیز در این بین قرار دارد. با توجه به اینکه ایران از سهمیه آخر خود استفاده نکرده، بر اساس قانون، امکان استفاده از شماره پیراهن ۲۶ برای بازیکنان ایران وجود نداشت. همچنین نکته دیگر اینکه دستورالعمل فیفا به این شکل بوده که شماره یک باید بر تن دروازه‌بان باشد و علیرضا بیرانوند نیز همچون دوره قبلی این پیراهن را در اختیار دارد تا تنها گلر تاریخ تیم‌ ملی باشد که ۲ دوره متوالی این پیراهن را برتن می‌کند. 
۱- علیرضا بیرانوند 
۲- صادق محرمی
۳- احسان حاج‌صفی
۴- شجاع خلیل‌زاده 
۵- میلاد محمدی
۶- سعید عزت‌اللهی
۷- علیرضا جهانبخش
۸- مرتضی پورعلی‌گنجی
۹- مهدی طارمی
۱۰- کریم انصاری‌فرد
۱۱- وحید امیری 
۱۲- سیدپیام نیازمند
۱۳- حسین کنعانی‌زادگان 
۱۴- سامان قدوس
۱۵- روزبه چشمی
۱۶- مهدی ترابی
۱۷- علی قلی‌زاده
۱۸- علی کریمی
۱۹- سیدمجید حسینی
۲۰- سردار آزمون
۲۱- احمد نوراللهی
۲۲- امیر عابدزاده
۲۳- رامین رضاییان 
۲۴- سیدحسین حسینی
۲۵- سیدابوالفضل جلالی
 
درخواست رئیس فیفا از اوکراین و روسیه: آتش‌بس اعلام کنید!
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از طرفین درگیر در جنگ اوکراین خواست در زمان جام‌جهانی آتش‌بس اعلام کنند. جیانی اینفانتینو طی سخنرانی در جمع سران کشورهای عضو «گروه 20» در اندونزی، خواستار آتش‌بس میان روسیه و اوکراین در طول یک ماه برگزاری جام‌جهانی شد. اینفانتینو گفت: درخواست من از شما این است که به اعمال آتش‌بس موقت برای یک ماه زمان برگزاری جام‌جهانی فکر کنید یا حداقل راهکارهای بشردوستانه‌ای را ارائه کنید یا هر چیز دیگری که بتواند به آغاز دوباره گفت‌وگوها به‌عنوان نخستین قدم برای صلح کمک کند. رئیس فیفا ادامه داد: شما سران جهان هستید و توانایی تأثیر بر مسیر تاریخ را دارید. فوتبال و جام‌جهانی برای شما و جهان، سکویی منحصربه‌فرد از اتحاد و صلح در سراسر جهان را به ارمغان می‌آورد. اظهارات اینفانتینو در حالی است که فیفا تیم‌ ملی روسیه به عنوان میزبان دوره قبلی بازی‌ها را از حضور در همه رقابت‌ها محروم کرده است. 
 
ساکرنت: آیا نسل طلایی ایران امسال می‌تواند تاریخ‌ساز شود؟
یک سایت آمریکایی به تحلیل وضعیت تیم‌ ملی فوتبال ایران پرداخته و شانس این تیم را برای موفقیت زیاد دانسته است. به گزارش ساکرنت، وقتی صحبت از دستاوردهای گذشته به میان می‌آید، کمتر تیم آسیایی می‌تواند تاریخ غنی‌تری نسبت به ایران داشته باشد. برنده 3 دوره متوالی جام ملت‌های آسیا از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ توانسته است بازیکنان بزرگ زیادی را به فوتبال جهان معرفی کند. تیم ملی ایران که نخستین حضور خود در جام‌جهانی را اوایل سال ۱۹۷۸ تجربه کرد، همواره در میان بهترین‌های آسیا و در ۳ دوره اخیر در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی حضور داشته است. با این حال با وجود تمام کیفیت‌های قبلی که در گذشته به آنها ارجحیت داده بود، ایران هرگز در جام‌جهانی از مرحله گروهی صعود نکرده است. شواهد نشان می‌دهد ایران هیچ دوره به اندازه تیم ۲۰۲۲ ستاره نداشته و به همین خاطر در این دوره شانس زیادی برای کسب موفقیت بزرگ دارد. حال سوال این است: آیا نسل طلایی ایران امسال می‌تواند تاریخ‌ساز شود؟ 4 سال پیش ایران در گروهی بود که با حضور اسپانیا و پرتغال گروه سخت‌تری نسبت به این دوره بود ولی در همان دوره فقط یک امتیاز کم آورد تا بتواند صعود کند. ۱۳ نفر از ترکیب ۲۵ نفره آنها برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در اروپا حضور دارند. مهم‌تر از همه، ایران توسط یکی از زیرک‌ترین و باهوش‌ترین سرمربی‌های‌ فوتبال یعنی کارلوس کی‌روش هدایت می‌شود؛ کسی که تیم‌ ملی را پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ ترک کرد اما اخیرا جای دراگان اسکوچیچ را گرفت. زمان مشخص خواهد کرد ایران در هفته‌های آینده فصل جدیدی را در تاریخ جام‌جهانی خود می‌نویسد یا خیر.
 
محکومیت 5 میلیاردی استقلال درباره یک بازیکن
کمیته وضعیت بازیکنان آرای جدید خود را درباره پرونده‌های مطروحه صادر کرد. آرای صادره به شرح زیر است: در پی شکایت سیداحمد موسوی از باشگاه استقلال، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۴۸ میلیارد و ۲۶۸ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۴۶ ریال بابت اصل خواسته و مبلغ یک میلیارد و ۵۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۲۲ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. در پرونده شکایت محمدرضا فصیحی از باشگاه
ایران جوان بوشهر هم این باشگاه به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون بابت اصل خواسته و مبلغ ۲۸ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به خواسته خواهان بابت مازاد به میزان ۲۰۰ میلیون ریال قرار رد صادر کرد. 

Page Generated in 0/0052 sec