printlogo


کد خبر: 256433تاریخ: 1401/8/25 00:00
اخبار

نقشه راه توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه تدوین شود
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: ۲ کشور برای افزایش و توسعه همکاری‌های تجاری اقتصادی نیاز به تدوین نقشه راه دارند. هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه فرصت مناسبی برای توسعه روابط است، اظهار داشت: با شناخت مسائل و مشکلات صاحبان کسب‌وکارها و انعکاس آن به مقامات ذی‌ربط می‌توان گام‌های بزرگی در جهت توسعه روابط اقتصادی دوجانبه برداشت. وی افزود: توسعه پیوندهای اقتصادی با کشورهای همسایه می‌تواند راهکار محکمی برای کاهش اثرات مخرب ناشی از فشار تحریم‌ها باشد. تیزهوش تابان تأکید کرد: تغییرات منطقه از یک سو و فشار تحریم موجب تغییر روابط ۲ کشور شده و در همین راستا اهمیت کریدورها را افزایش داده است. وی با بیان اینکه همکاری اقتصادی ایران و روسیه در ۳ بخش انرژی، حمل‌ونقل و کشاورزی افزایش‌یافته است، تصریح کرد: تاکنون شورای بین‌المللی همکاری اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف توسعه و گسترش روابط بین‌المللی تشکیل شده و طی سال‌ها، استان‌های شمالی ایران دروازه توسعه روابط تجاری با روسیه به ‌عنوان کشوری دوست از دیرباز بوده‌اند. 
 
دولت وظیفه خود برای واردات خودرو را انجام داد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت به عنوان دولت وظیفه خود را در موضوع واردات خودرو انجام داده است و اگر مشکلی فراروی واردکنندگان باشد به رفع آنها می‌پردازد. در حالی واردکنندگان خودرو همچنان درگیر مشکلات متعددی برای بارگذاری اطلاعات و مدارک برای طی کردن روند ثبت سفارش خودرو هستند که وزیر صنعت اعلام کرد: «کار ما به عنوان دولت در این زمینه انجام شده و امید می‌رود بزودی کار نهایی شود». سیدرضا فاطمی‌امین با اعلام اینکه در حال حاضر آیین‌نامه واردات خودرو مصوب شده و هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، محیط‌زیست و دیگر دستگاه‌ها انجام شده است، گفت: افراد و شرکت‌هایی که متقاضی واردات بوده‌اند نیز تقاضاهای خود را ارائه داده‌اند و ما نیز منتظریم اگر جایی به مشکلی برخوردند، رفع و رجوع کنیم. وی افزود: اکنون واردکنندگان در مسیر واردات خودرو در حال رتق و فتق امور مربوطه بوده و یکی یکی در حال انعقاد قراردادهای‌شان هستند. وزیر صنعت تصریح ‌کرد: واردکنندگان خودرو باید موضوع خدمات پس از فروش را تضمین کنند، یا نماینده رسمی بوده و یا انتقال فناوری انجام دهند و اینها شرایط اصلی انجام واردات است. بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 90 ‌هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود. مطابق آیین‌نامه اولویت با خودروهای کمتر از 10 هزار یورو خواهد بود و پس از آن خودروهای در بازه قیمتی 10 تا 20 هزار یورویی وارد خواهد شد. البته ارائه خدمات پس از فروش و همچنین پاس کردن استانداردهای هشتادوپنج‌گانه از جمله مدارک اصلی درخواست شده از شرکت‌های یاد شده است. قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی در بورس و بر مبنای عرضه و تقاضا انجام خواهد شد که فرآیند کنترلی بهتری روی قیمت آن خواهد بود. 
 
رویکرد بخش کشاورزی  به دست آوردن بازارهای منطقه است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نگاه ما برای آینده بخش کشاورزی تصاحب بازارهای منطقه است گفت: در حال حاضر حدود۵۰۰ میلیون نفر در کشورهای پیرامونی زندگی می‌کنند و محصولی مانند انار نیز مورد استقبال مردم کشورهای همسایه قرار می‌گیرد. محمدجواد عسکری در تشریح نشست بررسی مصوبات نظارت میدانی از شهرستان ساوه با حضور استاندار استان مرکزی و مسؤولان اجرایی ذی‌ربط، گفت: هدف ما در راستای توسعه بخش کشاورزی، اجرایی و عملیاتی کردن ظرفیت‌ها است، خوشبختانه شهرستان ساوه ظرفیت و قابلیت تولید محصولات باغی مانند انار، صنایع تبدیلی و دامپروری را دارد. نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از برگزاری جشن انار در شهرستان ساوه، ادامه داد: نگاه ما برای آینده بخش کشاورزی تصاحب بازارهای منطقه است، در حال حاضر حدود 500 میلیون نفر در کشورهای پیرامونی زندگی می‌کنند و محصولی مانند انار نیز مورد استقبال مردم کشورهای همسایه قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها باید در زمینه توسعه صادرات، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی انار به‌کارگیری شوند، افزود: به هر میزان بتوانیم اعتبار به این موضوعات اختصاص دهیم و امنیت سرمایه‌گذاری‌ها را تامین کنیم زیان نمی‌بینیم و در حوزه اشتغال و ارزآوری می‌توانیم به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه احیا، اصلاح و بازسازی باغات انار یکی از موارد مورد بحث در نشست دیروز بود که معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی قول اجرایی کردن امورات را داد، عنوان کرد: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی ۲ سرمایه‌گذار در نشست حاضر بودند و مقرر شد مسیر برای این افراد تسهیل شود تا در راستای سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی کار را دنبال کنیم. عسکری با اشاره به اینکه در زمینه انتقال آب و افزایش بهره‌وری مطلوب از آب نیز مقرر شد از محل اعتبارات وزارتخانه‌ای و مصوبات سفر رئیس‌جمهور مبلغ ویژه اختصاص پیدا کند، ادامه داد: برای بازسازی قنوات معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی متعهد شد و قول‌های مساعد داد. موارد بررسی شده در قالب صورتجلسه ابلاغ می‌شود. رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بازه زمانی یک‌ماهه موارد ابلاغ شده را پیگیری می‌کنیم تا شاهد خروجی آن باشیم، گفت: تلاش می‌کنیم طی یک ماه آینده مجددا امورات را به صورت میدانی بررسی کنیم، یکی از موضوعات بسیار مهم انتقال آب شهر ساوه است که مقرر شد بزودی با حضور مسؤولان محلی کلنگ این پروژه بر زمین‌ زده شود. 

Page Generated in 0/0048 sec