printlogo


کد خبر: 256441تاریخ: 1401/8/25 00:00
دفتر نشر فرهنگ اسلامی «اقیانوس آرام» را روانه بازار نشر کرد
افق‌هایی به وسعت اقیانوس

همزمان با برگزاری مراسم سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی و سالگرد رحلت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(ره)، از کتاب «اقیانوس آرام» در خانه کتاب و ادبیات ایران رونمایی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، «اقیانوس آرام »به قلم محمدعلی عباسی‌اقدم نخستین دفتر از مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیک‌ترند» است که با هدف اشاعه و ترویج سبک زندگی و سیره علمای ربانی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی چاپ و منتشر شده است. مراسم رونمایی این کتاب روز گذشته ۲۴ آبان همزمان با سالروز وفات علامه طباطبایی در خانه کتاب و ادبیات با حضور دکتر اسماعیل منصوری‌لاریجانی، نویسنده و استاد فلسفه و عرفان اسلامی برگزار شد. 
کتاب «اقیانوس آرام» سرکی کوتاه به زوایای پیدا و پنهان زندگی علامه سیدمحمد طباطبایی است. در مقدمه این کتاب آمده است: «مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیک‌ترند» سرکی کوتاه به زندگی بابرکت و پرمعنای علماست. پنجره‌ای گشوده به افق‌های متعالی و زیباست تا زمینه را برای آشنایی علاقه‌مندان با مشی عالمان متقی و پرهیزکار هموار کند. «اقیانوس آرام» نخستین دفتر این مجموعه است که به سبک زندگی علامه سیدمحمدحسین طباطبایی اختصاص دارد. مردی که با حضور خود در حوزه علمیه قم این حوزه را به تحرک و پویایی واداشت و با نگارش تفسیر وزین« المیزان»، فصل نویی در حوزه تفسیر قرآن کریم رقم زد. این فیلسوف برجسته و حکیم وارسته علم و عمل را به هم آمیخت و در کنار خلق شاهکار المیزان در تهذیب نفس نیز به قله‌های رفیع و سترگی دست یافت و شاگردانی برجسته و فاضل تقدیم حوزه علمیه کرد».
عباسی‌اقدم نویسنده «اقیانوس آرام» از روزنامه‌نگاران با سابقه حوزه فرهنگ و دفاع‌مقدس است که تاکنون در روزنامه‌های جوان و همشهری و نیز خبرگزاری مشرق و دفاع‌مقدس فعالیت داشته و در حوزه مطبوعات، جوایزی از جمله جایزه هفتمین جشنواره خبرنگاران و مطبوعات دفاع‌مقدس (مهر ۱۳۸۴) و نخستین جایزه ایثار و رسانه (بهمن ۱۳۹۵) را کسب کرده است. عباسی‌اقدم این روزها سرگرم نگارش دفتر چهارم مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیک‌ترند» با عنوان «سرچشمه و دریا» است که به سبک زندگی و سیره عملی شهید سیدمحمد حسینی بهشتی می‌پردازد.

Page Generated in 0/0142 sec