printlogo


کد خبر: 256443تاریخ: 1401/8/25 00:00
رقم مشهورترین جایزه ادبی افزایش یافت
100 میلیون جایزه بیشتر برای برنده جلال

جایزه ادبی جلال که هر سال به آثار برگزیده‌ ادبیات داستانی می‌رسد، امسال افزایشی 100میلیونی را تجربه کرده که نتیجه مطالبات شرکت‌کنندگان بوده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، امسال قرار است پانزدهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد به برترین اثر منتشر شده در حوزه ادبیات داستانی برسد اما این جایزه نسبت به دوره قبلی یک تغییر اساسی داشته است. رقم جایزه ادبی جلال آل‌احمد امسال 100 میلیون افزایش داشته است و این موضوع در سالیان اخیر، مطالبه بسیاری از اهالی ادب بوده است. یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره به تسنیم گفت: مبلغ جایزه متناسب با امکاناتی که در اختیار معاونت فرهنگی است، تعیین می‌شود، امسال هم با توجه به شرایط موجود تلاش این است که این عدد تا حدودی متناسب باشد. در زمینه افزایش جایزه هم مطالبه در این زمینه وجود داشت و هم دغدغه معاونت فرهنگی این بود که این رقم عدد قابل اعتنایی باشد. 
وی درباره رقم دقیق جایزه ادامه داد:‌ بنابراین‌ بخش مالی جایزه در پانزدهمین دوره ارتقایافته و مبلغ جایزه برگزیدگان پانزدهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» از 150 میلیون تومان دوره قبل به 250 میلیون تومان و مبلغ جایزه شایستگان تقدیر این دوره نیز از 30 میلیون به 50 میلیون تومان افزایش یافته است. 
احمدوند همچنین اضافه کرد: تلاش مجموعه معاونت فرهنگی این است که جایزه جلال در فرآیند انتخاب، داوری و اعلام برگزیدگان یک عملکرد خوب و قابل دفاع داشته باشد. تلاش بر این است که داوری‌ها از اتقان و شمولیت برخوردار باشد تا نتیجه مورد قبول جامعه فرهنگی و هنری را در پی داشته باشد.

Page Generated in 0/0095 sec