printlogo


کد خبر: 256444تاریخ: 1401/8/25 00:00
اخبار

صدور ۲ پروانه نمایش برای فیلم‌های جهانگیرتاج

پروانه نمایش فیلم‌های «عروس و ملوس» و «دزدی که برای شام آمد» که هر دو به تهیه‌کنندگی محمدرضا جهانگیرتاج ساخته شده‌اند، صادر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پروانه نمایش فیلم بلند داستانی سینمایی «عروس و ملوس» به تهیه‌کنندگی محمدرضا جهانگیرتاج، نویسندگی اکبر منصورفلاح و کارگردانی فرید کلهر و فیلم بلند داستانی سینمایی «دزدی که برای شام آمد» به تهیه‌کنندگی محمدرضا جهانگیرتاج، نویسندگی فهیمه سلیمانی و کارگردانی سیدمحسن میرحسینی روز گذشته ۲۴ آبان صادر شد. 
پروانه هر یک از این فیلم‌ها تا تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۳ اعتبار خواهد داشت. 
 
93 فیلم بین‌الملل در انتظار معرفی فیلم‌های اسکار
۹۳ کشور تا ۱۱ مهرماه، نماینده خود را در شاخه بین‌الملل به اسکار 2023 معرفی کرده‌اند که این تعداد، برابر با تعداد کشورهایی است که در این شاخه از اسکار سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شرکت کردند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، ۱۱ مهرماه، آخرین مهلت ارسال فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ بود. امسال آکادمی برخلاف سالیان گذشته که پس از پایان مهلت، از تعداد فیلم‌های حاضر در این بخش، اطلاعاتی منتشر می‌کرد، هنوز خبری در این رابطه منتشر نکرده و تنها اعلام کرده مشغول بازبینی فیلم‌ها برای رعایت تمام موازین این بخش است. آکادمی احتمالا پس از بررسی نهایی تمام فیلم‌ها، آمار و اطلاعاتی راجع به آثار منتشر می‌کند. 
۹۳ کشور تا پایان ۱۱ مهرماه نماینده خود را در این شاخه معرفی کرده‌اند. این تعداد از فیلم بین‌‎الملل، برابر با تعداد فیلم‌هایی است که در این شاخه از اسکار سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شرکت کرده‌اند. 
نودوپنجمین دوره جوایز اسکار نیز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) برگزار خواهد شد. ایران نیز «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده خود در اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرده است. 
 
۲ نمایشگاه فرهنگی ادغام شدند
۲ نمایشگاه تاثیرگذار و پرمخاطب «بازی‌های رایانه‌ای» و «رسانه دیجیتال» با هم ادغام شدند و در قالب نمایشگاه «فناوری‌های محتوایی فضای مجازی» برگزار می‌شوند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه‌های «رسانه‌های دیجیتال» و «بازی‌های رایانه‌ای» که ۲ نمایشگاه پرطرفدار حوزه دیجیتال هستند، امسال در قالب یک جشنواره تحت عنوان نمایشگاه «فناوری‌های محتوایی فضای مجازی» برگزار می‌شوند. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در جلسه سیاست‌گذاری این نمایشگاه، علاوه بر اعلام ادغام این دو نمایشگاه، بر برگزاری شایسته این رویداد تأکید کرد. وی در این باره گفت: این نخستین‌بار است که ۲ نمایشگاه تأثیرگذار و پرمخاطب «بازی‌های رایانه‌ای» و «رسانه دیجیتال» با همدیگر ادغام شده و در قالب نمایشگاه «فناوری‌های محتوایی فضای مجازی» برگزار می‌شوند، پس لازم است همه در برگزاری قدرتمند آن اهتمام ورزند. 
در این جلسه احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه «فناوری‌های محتوایی فضای مجازی» که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود، توسط حامد حاجی‌ملامیرزایی، رئیس این نمایشگاه به افراد یا نمایندگان آنان اعطا شد. 
 
هند دنباله فیلم موفقش را می‌سازد
ساخت ادامه فیلم پرفروش «خیزش‌، غرش، آتش» از سوی کارگردانش تایید شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، اس. اس. راجامولی، کارگردان فیلم اکشن پرفروش هندی «خیزش‌، غرش، آتش» تایید کرد که سازندگان در فکر ساخت دنباله این فیلم هستند. وی گفت: کار نوشتن دنباله داستان این فیلم اکنون توسط پدرش وی. ویجایندرا پراساد که فیلمنامه‌نویس است، در حال نوشته شدن است. 
«خیزش، غرش، آتش» فیلمی حماسی- تاریخی و روایتگر داستان مبارزان واقعی آزادی هند در دهه ۱۹۲۰ است که موفق شده با فروشی بیش از ۲۴۰ کرور (۳۱ میلیون دلار) در سراسر جهان در نخستین روز اکران، رکورد بالاترین فروش افتتاحیه برای یک فیلم هندی را بشکند. این فیلم یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های هند است و با بودجه ۷۲ میلیون دلاری ساخته شده و از زمان اکرانش در اواخر ماه مارس (فروردین) تاکنون، فروشی باورنکردنی را ثبت کرده است. 
«خیزش، غرش، آتش» چندی پیش در سینمای ایران هم به اکران درآمد اما برخلاف استقبال‌های جهانی خود، نتوانست در این گیشه توفیق چندانی کسب کند. 
 
بهترین مستندهای سال جهان انتخاب شدند
با انتخاب برندگان جوایز مستندهای منتخب منتقدان، بهترین فیلم‌های مستند در زمینه‌های مختلف در سال ۲۰۲۲ انتخاب شدند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، با برگزاری مراسم اهدای جوایز «مستند منتخب منتقدان»، بهترین فیلم‌های مستند ۲۰۲۲ که می‌توانند از مدعیان مهم اسکار در بخش بهترین مستند باشند، معرفی شدند. 
در میان برندگان «شب به‌خیر اوپی» ساخته رایان وایت بیشترین جوایز شامل بهترین مستند بلند، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن، بهترین مستند علمی/ طبیعت و بهترین نریشن را از آن خود کرد. این فیلم مستند از آمازون استودیوز، درباره داستان واقعی آپورچونیتی، کاوشگر ناسا است که به مریخ فرستاده شد تا ماموریتی ۹۰ روزه را انجام دهد اما تا ۱۵ سال به کار خود ادامه داد. 
در این بخش «آتش عشق» از نشنال جیوگرافیک فیلم دوم و «ناوالنی» از اچ‌بی‌او مکس به عنوان فیلم سوم انتخاب شدند.

Page Generated in 0/0052 sec