printlogo


کد خبر: 256450تاریخ: 1401/8/25 00:00
به‌رغم تلاش گسترده جریان ضد‌ایرانی برای به تعطیلی کشاندن کسب و کار مردم، بازار شهر‌ها به فعالیت روزمره خود پرداختند
نه بازار به آشوب
شکست آشوبگران در پروژه اعتصابات سراسری باعث شد این جریان سراغ ایجاد مزاحمت برای مردم برود

گروه سیاسی: جریان تروریستی آشوب پس از ناکامی خود در ادامه‌دار کردن ناامنی‌ها و اغتشاشات در کشور، کسب و کار مردم ایران را مورد هدف قرار داده و پروژه اعتصاب سراسری را کلید زد. به گزارش «وطن‌امروز»، در چند روز گذشته شاهد بودیم جریان ضدایرانی با فراخوان‌های گسترده، مردم را دعوت به اعتصاب و تعطیلی کسب و کارها در روزهای پایانی هفته جاری می‌کردند. روز گذشته (سه‌شنبه 24 آبان) نخستین روز مشخص‌شده از سوی جریان آشوب برای برپایی اعتصاب بود. به‌رغم تلاش‌های گسترده جریان آشوب و بر خلاف انتظاری که داشتند، مردم ایران به رسم همیشه با آشوب‌طلبان همراهی نکردند. صبح روز گذشته، کسبه و بازاری‌ها طبق روزهای عادی فعالیت خود را آغاز کردند. همین موضوع باعث شد اغتشاشگرانی که با شکست زودهنگام پروژه خود مواجه شده بودند، در برخی شهرهای کشور با حمله به بازاریان و کسبه، آنها را تهدید به آتش زدن واحدهای تجاری کنند. 
طبق مشاهدات میدانی خبرنگار «وطن‌امروز»، تعدادی از اراذل و اوباش با حضور در بازار تهران و ایجاد هرج‌ومرج، کسبه‌ بازار را تهدید کردند که در صورت عدم تعطیلی مغازه‌های خود، واحدهای تجاری آنها را به آتش خواهند کشید. از همین رو کسبه بازار به خاطر ترس از خسارت و زیان مالی، واحدهای خود را تعطیل کردند. به گزارش ایرنا، در بازار تهران برخی عناصر آشوب‌طلب قصد ورود به بازار را داشتند که مغازه‌داران برای حفظ اموال خود و جان مردمی که برای خرید به بازار آمده بودند، مجبور شدند در سرا را ببندند. یا در مورد دیگری چند نفر از آشوبگران در حالی که نقاب بر چهره داشتند، اقدام به سر دادن شعارهای هنجارشکنانه کرده و کسبه را تهدید کردند که مغازه‌های‌شان را ببندند. در بازار لوازم خانگی منطقه امین حضور تهران نیز وضعیت مشابهی حاکم بود. تعدادی از بازاریان از ترس اقدامات اغتشاشگران، مغازه‌های خود را به مدت چند ساعت به حالت نیمه‌تعطیل درآوردند. کسبه بورس لوازم خودرو در خیابان امیرکبیر تهران نیز روز گذشته فعالیت خود را در شرایط عادی آغاز کردند و در ادامه به خاطر تهدیدهای اغتشاشگران، مجبور به تعطیلی مغازه‌های خود شدند. خبرگزاری ایسنا نیز در گزارشی مشابه از خیابان سپه‌سالار تهران، نوشت: کسبه مغازه‌های‌شان را به حالت نیمه‌باز درآورده یا کاملا بسته و جلو در ایستاده بودند، چرا که نگران آسیب از سوی افرادی بودند که با موتور رد می‌شدند و فریاد می‌زدند: «هر مغازه‌ای باز باشه آتیش می‌زنیم». اما تعطیلی برخی واحدهای تجاری موقت بود و کسبه و بازاری‌ها پس از ساعاتی تعطیلی موقت، فعالیت خود را از سر گرفتند. عدم همراهی مردم با جریان آشوب محدود به تهران نبود. در شهرهای دیگر کشور نیز آشوب‌طلبان در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند. به طور مثال، در تصاویری که از بازار قزوین منتشر شد، یکی از آشوب‌طلبان با حضور در بازار این شهر، کسبه را دعوت به اعتصاب و تعطیلی مغازه‌های خود می‌کرد که با بی‌توجهی و عدم همراهی کسبه روبه‌رو شد. تصاویر منتشر شده از بازارهای شهرهای کشور نشان می‌دهد بر خلاف تلاش گسترده و همه‌جانبه جریان آشوب برای به تعطیلی کشاندن بازارها، کسبه و بازاریان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. حضور مردم در بازارها و خیابان‌های اصلی شهرها نیز حکایت از عدم همراهی مردم با جریان آشوب دارد. 
ایجاد مزاحمت برای مردم
شکست اراذل آشوب‌طلب در پروژه اعتصابات سراسری، باعث شد این جریان سراغ ایجاد مزاحمت برای مردم برود. خسارت به اموال عمومی و ایجاد راه‌بندان در برخی نقاط شهر تهران از جمله اقدامات اغتشاشگران در روز گذشته بود. آشوبگران در برخی خیابان‌های تهران با آتش زدن سطل‌های زباله و لاستیک، برای دقایقی عبور و مرور مردم را مختل کردند. همچنین طبق تصاویر منتشرشده از میدان صنعت تهران، تعدادی اراذل و اوباش با مسدود کردن یکی از خیابان‌های منتهی به این میدان و ایجاد ترافیک، برای مردمی که قصد تردد از آن مسیر داشتند ایجاد مزاحمت کردند. در خیابان جمهوری تهران نیز اغتشاشگران با آتش زدن سطل‌های زباله، برای دقایقی تردد مردم از این خیابان را با مشکل مواجه کردند. حضور آشوبگران در این خیابان باعث شد کسبه پاساژ علاءالدین برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، واحد‌های تجاری خود را برای دقایقی به حالت تعطیل درآورند. در تعدادی دیگر از شهرها از جمله شیراز نیز تعدادی از اراذل اغتشاشگر با مسدود کردن برخی خیابان‌هایی که اغلب خیابان فرعی به شمار می‌آیند، برای مردم مزاحمت ایجاد کردند. 
لزوم برخورد قاطع با برهم‌زنندگان امنیت
اگرچه اقدامات آشوب‌طلبانه اغتشاشگران در برخی مناطق محدود بود و اراذل نتوانستند کاری از پیش ببرند اما باید گفت این اقدامات ولو اندک باعث ایجاد مزاحمت‌های موقت برای مردم و بازاری‌ها شد. از همین رو مردم انتظار دارند دستگاه‌ قضا و نهادهای متولی امنیت، قاطعانه با برهم‌زنندگان امنیت عمومی جامعه برخورد کنند. با گذشت بیش از 50 روز از آغاز ناامنی‌ها و اتمام حجت با آشوبگران، اکنون دیگر جای هیچ تساهل و مماشاتی با اراذل آشوب‌طلب باقی نمانده است. مدت‌هاست صف مردم از اغتشاشگران جدا شده و آنهایی که روز گذشته اقدام به ایجاد هرج و مرج کردند، هدفی جز مختل کردن زندگی مردم ایران ندارند و از همین رو نیازمند برخورد قاطع از سوی نهادهای متولی امنیت هستند. 
 

Page Generated in 0/0066 sec