printlogo


کد خبر: 256457تاریخ: 1401/8/25 00:00
اخبار

تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز بیمارستان‌ها به فرآورده‌های خونی
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از تامین ۱۰۰ درصدی نیاز بیماران و بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های خونی خبر داد. دکتر مصطفی جمالی در نشست خبری سازمان انتقال خون گفت: بخشی از کار اهدای خون، اهداکنندگان است که اگر نباشند، سازمان انتقال خونی هم وجود ندارد. به لطف اهداکنندگان، ذخایر ما افزایش یافت و نیاز بیمارستان‌های‌مان به صورت ۱۰۰ درصدی در حال تامین است؛ در حالی که در طول تاریخ سازمان انتقال خون، از ابتدای تاسیسش چنین شرایطی نداشتیم. در سال‌های قبل بویژه در شهرهای بزرگ وضعیت نامناسب بود. به عنوان مثال در استان تهران از ۱۰۰ درخواست خون که از بیمارستان‌ها می‌آمد، ۳۰ تا ۴۰ موردش را پاسخ نمی‌دادیم. معنایش این است که برخی اعمال جراحی کنسل می‌شد یا جراحان با ترس و لرز و با خون کمتر عمل انجام می‌دادند. اکنون این دغدغه به کلی از بین رفته که بسیار مهم است. وی افزود: از طرفی سازمان جهانی بهداشت خون و فرآورده‌های خون را مانند دارو می‌داند. ما برای محصولات‌مان از سازمان غذا و دارو، کد IRC می‌گیریم. وی با بیان اینکه ما باید برای افرادی که می‌خواهند اهدای خون داشته باشند، امکانات را فراهم کنیم، گفت: حتی در روستاهای‌مان باید شرایط را فراهم کنیم. از طرفی باید کاری کنیم که هزینه‌های رسیدن خون به بیمارستان‌ها کاهش یابد. در شهرهای شهریار، رباط‌کریم و اسلامشهر نزدیک ۴ تا ۵ میلیون جمعیت داریم اما بیشتر این مراکز حتی واحد اهدای خون هم ندارند. 
 
آغاز اجرای طرح غربالگری سلامت برای مددجویان تهرانی
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از آغاز اجرای برنامه غربالگری سلامت مددجویان تحت حمایت این نهاد با همکاری مراکز پاراکلینیکی خبر داد و گفت: تا پایان بهمن‌ماه سال جاری حدود ۳۰۰۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات این طرح بهره‌مند می‌شوند. جهانبخش مرادی با اشاره به نقش مهم اقدامات غربالگری در تشخیص زودهنگام بیماری‌های شایع گفت: اداره بهداشت، درمان و امور بیمه این نهاد برنامه غربالگری سلامت مددجویان تحت حمایت این نهاد را از ۱۹ آبان‌ماه آغاز کرده است و تا ابتدای بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد. وی با بیان اینکه با همکاری مراکز تشخیص پاراکلینیکی اجرای بهینه برنامه غربالگری سلامت جامعه هدف تحت حمایت اجرایی می‌شود، افزود: طرح‌های غربالگری سلامت در 5 سرفصل سنجش سلامت، سنجش تراکم استخوان، شنوایی‌شناسی در جهت افزایش و حفظ سلامت جسمی مددجویان به صورت رایگان تا پایان بهمن‌ماه اجرا می‌شود. مرادی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان این برنامه حدود ۳۰۰۰ مددجو از مزایای غربالگری سلامت بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: پس از دریافت نتایج از مراکز پاراکلینیکی طرف قرارداد، برای موارد لازم، هماهنگی در جهت ارجاع مددجویان به پزشک و آغاز درمان تخصصی انجام خواهد شد. 
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش:
گفت‌وگوی هفتگی با دانش‌آموزان را آغاز می‌کنیم
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش شبکه شاد را روزنه‎ای برای حضور در کنار دانش‌آموزان دانست و گفت: از زمان راه‌اندازی این شبکه اجتماعی دانش‌آموزی، در کنار آنها قرار گرفته‎ایم، لذا گفت‎وگوی هفتگی با آنها را آغاز می‌کنیم. اصغر باقرزاده با بیان اینکه شبکه شاد از ابتدای راه‌اندازی تاکنون تغییرات مثبت زیادی داشته است، گفت: معلمان مباحث آموزشی را در شاد دنبال کرده و از ظرفیت این شبکه استفاده کردند، همچنین همکارانم در حوزه پرورشی نیز بسیاری از جشنواره‎ها و مسابقات و فعالیت‎ها را در دوران کرونا، با استفاده از شاد ادامه دادند و تعطیل نکردند. وی افزود: تا قبل از راه‌اندازی شبکه شاد در جایی که دانش‌آموزان حضور داشتند، ما حاضر نبودیم و با راه‌اندازی شاد ما نیز در محل حضور دانش‌آموزان و کنارشان قرار گرفته‎ایم. شاد، فرصتی است تا امکان حضور در کنار دانش‌آموزان فراهم شود. وی گفت: می‎توانیم گفت‎وگوهای صمیمی با دانش‌آموزان در شاد داشته باشیم و بزودی با استفاده از امکان مکالمه صوتی در این شبکه اجتماعی دانش‌آموزی، برنامه هفتگی گفت‎وگو را ترتیب می‎دهیم. 
 
اختصاص ۱۵۰ اتوبوس و ۲۰۰ ون جدید به شهرداری تهران
وزیر کشور از اختصاص ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه ون جدید به شهرداری تهران خبر داد. احمد وحیدی در حاشیه آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ضرورت بهبود وضعیت حمل‌و‌نقل عمومی شهری و لزوم تزریق خودروهای نو تلاش برای نوسازی آغاز شد که در همین راستا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سوی وزارت کشور با شرکت‌های مختلف خودروساز قراردادهایی را امضا کرد تا بتواند حدود ۱۰ هزار اتوبوس برای نوسازی در برنامه قرار دهد. وی افزود: از سوی دیگر نیز طی این قراردادها مقرر شد تعداد قابل توجهی ون نیز نوسازی شود. در همین راستا امروز که آیین تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شده است، قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به اضافه ۵۰۰۰ ون نیز برای تولید با این شرکت بسته شده است، البته با شرکت‌های دیگر نیز قراردادهایی برای تزریق اتوبوس‌ها و ون‌های تازه‌نفس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی بسته شده است. وزیر کشور ادامه داد: در خلال این قراردادها موضوع تولید اتوبوس‌های برقی نیز مدنظر قرار گرفته و قراردادهایی برای تولید این نوع از اتوبوس‌ها نیز بسته شده تا بتوانیم ناوگان اتوبوس‌های برقی را نیز توسعه دهیم. گفتنی است تا پایان سال ۱۵۰۰ دستگاه به شهرداری‌ها واگذار می‌شود که امروز نیز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای تحویل به شهرداری‌ها به وزارت کشور واگذار شد.

Page Generated in 0/0050 sec