printlogo


کد خبر: 256460تاریخ: 1401/8/26 00:00
خدمت‌رسانی و سازندگی؛ موضوع اصلی پنجمین «غیررسمی»
راه و رسم سازندگی

مجموعه مستند «غیررسمی» در پنجمین قسمت خود تلاش داشته در کنار پرداختن به جلسات پنجشنبه‌های رهبر حکیم انقلاب، راوی روحیه جهادی ایشان در خدمت‌رسانی به مناطق محروم نیز باشد. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه مستند «غیررسمی» تلاشی برای نمایش وجوه کمتر نمایش داده شده شخصیت مقام معظم رهبری است؛ وجوهی که در جلسات رسمی ایشان مشهود نیست و تنها کسانی می‌توانند روایتگر آن باشند که در جلسات غیررسمی همراه‌شان بوده باشند. تاکنون 4 قسمت از این مجموعه مستند به پخش رسیده و جمعه همین هفته هم قسمت پنجم آن ساعت ۱۵ از شبکه 3 سیما و ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. 
سیدعلی صدری‌نیا، کارگردان مستند «غیررسمی» درباره این مجموعه به مهر گفت: «مجموعه مستند «غیررسمی» از قسمت ابتدایی تا 4 قسمتی که تا حالا پخش شده همیشه سعی بر نمایش موضوعات جدید داشته است. تلاش کردیم سراغ زاویه‌ای برای بیان روایت‌های تازه برویم و این مجموعه به تکرار نیفتد و به این ترتیب هم ابعاد تازه‌ای از پنجشنبه‌های رهبر انقلاب با نخبگان حوزه‌های مختلف مطرح کنیم و هم زاویه جدیدی از شخصیت یا فعالیت‌های ایشان باشد. در قسمت‌های قبلی این تنوع موضوعی وجود داشت؛ از دیدار با نخبگان علمی تا طنزپردازان و از دیدار با هنرمندان تا راویان دفاع‌مقدس هر یک زاویه‌های مختلفی داشت. 
صدری‌نیا درباره موضوع قسمت جدید عنوان کرد: در قسمت پنجم هم این تلاش را داشتیم که سراغ موضوع و روایت متفاوتی برویم و به بهانه دیدار برخی از فعالان جهادی و گروه‌های خدمت‌رسانی به مناطق محروم با رهبر انقلاب، سراغ موضوع با‌اهمیت خدمت‌رسانی به مناطق محروم نیز رفتیم. در این قسمت روایت جلسه هم بخش‌ها و نکات مهمی دارد و هم بخش‌های دیده نشده‌ای که برای نخستین بار پخش می‌شود. این مستندساز همچنین اضافه کرد: مستند «غیررسمی» روایت جلسات پنجشنبه‌هاست ولی هر قسمت به بهانه یکی از این دیدارها، سراغ قصه‌ها و ماجراهای گذشته هم می‌رود و سابقه موضوع را هم باز می‌کنیم. در این قسمت به این بهانه سراغ بخشی از کار و فعالیت و همچنین روحیه جهادی رهبر انقلاب رفتیم و هم به نوعی به سابقه‌ای که ایشان با گروه‌هایی مثل جهاد سازندگی داشته‌اند، پرداخته‌ایم. 
وی با تاکید بر اینکه این روایت بخش‌های پخش‌نشده و گفته نشده‌ای دارد که برای مخاطب جذاب است، یادآور شد: اصل جلسه در سال ۹۸ برگزار شد که حدود ۲ تا ۳ ساعت به طول انجامید و در آن فعالان گروه‌های مختلف حضور داشتند. اینها نکات و دغدغه‌هایی را مطرح کردند و جمع‌بندی‌هایی نسبت به مسیری که گروه‌های جهادی طی کرده‌اند و همچنین نکاتی نسبت به مسیری که پیش رو است و توسعه‌ای که می‌تواند رقم بزند، عنوان کردند. 
صدری‌نیا در پایان درباره قسمت‌های بعدی «غیررسمی» گفت: در تلاشیم قسمت‌های بعدی مجموعه مستند غیررسمی هم به سرعت آماده شود. چند موضوع را به صورت همزمان جلو می‌بریم و باید دید کدام یک زودتر آماده می‌شود.

Page Generated in 0/0067 sec