printlogo


کد خبر: 256461تاریخ: 1401/8/26 00:00
در ادامه طرح توسعه زیرساخت فرهنگی، پردیس «مهر شاهد» بازسازی شد
سوره به وقت محدودیت‌زدایی

دسترسی محدود اهالی شرق تهران به زیرساخت‌های فرهنگی و از سوی دیگر تراکم بالای جمعیت در آن منطقه، این محدوده را جزو اولویت‌های سازمان سینمایی سوره و مؤسسه بهمن سبز قرار داد تا در فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، پردیس سینمایی «مهر شاهد» پس از مدت‌ها فرسودگی، بازگشایی شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سازمان سینمایی سوره مدتی است یک طرح توسعه‌ای را کلید ‌زده و قرار است در 3 فاز، زیرساخت‌های فرهنگی در اقصی نقاط کشور توسعه پیدا کند. در نخستین فاز این طرح، 65 سالن در 20 سینمای کشور مورد بازسازی و تاسیس قرار گرفت که سینماهای بهمن تهران، ایران ارومیه، مهتاب اصفهان و بهمن کاشان از جمله آنها است. فاز اول این طرح همزمان با عید سعید غدیر خم به پایان رسید و حالا در دومین فاز، شاهد بازسازی سینمای «مهر شاهد» به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و هنری شرق تهران هستیم. 
این سینما هر چند هم‌اکنون هم به صورت غیررسمی در حال فعالیت و اکران فیلم است اما روز یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه با حضور مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران و سازمان سینمایی کشور و با اکران ویژه انیمیشن «لوپتو» برای کودکان و دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بدسرپرست به شکل رسمی افتتاح خواهد شد. 
البته فعالیت‌هایی که در راستای این طرح در حال اجراست تنها به بازسازی محدود نمی‌شود، بلکه تاسیس سینما در مناطق فاقد سینما هم از اولویت‌های سوره است. چندی پیش سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز در این باره به تسنیم گفته بود: ما از شهرهای بدون سینما نیز غافل نشدیم و در موازات بازسازی سینماهای خود در شهرهای فاقد سینما احداث سینماهای جدید را نیز شروع کردیم. شهرهایی مانند سمنان، یزد، میمه، دزفول، نایسر، بجنورد و تعداد دیگری از شهرهای کشور در برنامه طرح توسعه قرار دارند که تا پایان فاز 3 به بهره‌برداری خواهند رسید.

Page Generated in 0/0053 sec