printlogo


کد خبر: 256464تاریخ: 1401/8/26 00:00
اخبار

سینما حقیقت با 95 متقاضی خارجی
تعداد آثار متقاضی برای حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران،‌ سینماحقیقت اعلام شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مجموع آثار ثبت‌نام شده در بخش بین‌الملل شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت یک هزار و 348 مستند از ۹۵ کشور است که از این تعداد ۸۹۳ اثر در بخش فیلم‌های کوتاه قرار می‌گیرند. همچنین در میان آثار ارسال شده برای حضور در بخش بین‌الملل جشنواره، ۱۹۵ اثر در بخش فیلم‌های نیمه‌بلند و ۲۶۰ اثر در بخش فیلم‌های بلند ثبت‌نام کرده‌اند. به‌زودی آثار منتخب برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» اعلام می‌شوند. 
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم اواخر آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. 
 
***
«لوپتو» ۲ میلیارد را رد کرد
انیمیشن سینمایی «لوپتو» در کمتر از ۲ هفته اکران توانست به فروش بیش از ۲ میلیارد تومانی در گیشه سینماها دست یابد و همزمان با ۲ میلیاردی شدن این فیلم، به پاس توجه مخاطبان کودک به این اثر، جشنواره جوایز «لوپتویی» آغاز شده است. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه که اکران خود را از 11 آبان در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد، توانست در ۲ هفته اکران، با استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان با جذب 90 هزار مخاطب به فروش ۲ میلیارد و 300 میلیون تومانی دست یابد. 
همزمان با ثبت رکورد ۲ میلیاردی توسط «لوپتو» در شرایط سخت فروش سینمای ایران، به پاس قدردانی از توجه ویژه مخاطبان کودک به این انیمیشن، جشنواره بزرگ جوایز «لوپتویی» برای مخاطبان کودک این انیمیشن آغاز شد. در این جشنواره، به ازای هر میلیارد فروش به تعدادی از مخاطبان پک‌های هدیه «لوپتویی» اهدا می‌شود. برای شرکت در این جشنواره مخاطبان می‌توانند از طریق سامانه گیشه 7 اقدام به خرید بلیت کنند. 
«لوپتو» نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره است که با تکنیک سه بعدی در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان کرمانی تولید شده است. 
 
***
 
نامه سرگشاده ابوالقاسم طالبی خطاب به چهره‌های مذهبی
این سکوت گناه کبیره نیست؟!
ابوالقاسم طالبی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در واکنش به سکوت برخی چهره‌های مذهبی در قبال اتفاقات اخیر، نامه‌ای نوشت و با اشاره به شواهدی تاریخی از آنان انتقاد کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، ابوالقاسم طالبی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، در نامه‌ای نسبت به سکوت برخی چهره‌های دینی در مورد اتفاقات اخیر از جمله رفتارهایی نظیر عمامه‌پرانی، چادر کشیدن از سر نوامیس، آتش زدن قرآن مجید و... واکنش نشان داد و این سکوت را جایز ندانست. در بخش‌هایی از نامه وی آمده است:
- اگر عالمی در مقابل عمامه‌پرانی و حجاب از سر نوامیس خلق کشیدن و آتش زدن قرآن مجید و آتش افکندن به مساجد سکوت کند و نظاره‌گر توهین اوباش هرزه به نایب امام عصر(ع) باشد و دمادم اندیشه‌اش آن باشد که سکوت رجحان دارد در این ایام، مبادا که طهارت سلوک‌مان به ذائقه مقلدین، شاگردان، مریدان‌مان و پا منبریان خوش نیاید، این سکوت اگر گناه کبیره نیست؟! پس چیست؟!
- می‌دانم که می‌دانید قیام توابین کوفه بعد از شهادت حضرت حسین‌بن‌علی علیه‌السلام، به حال آن تکیه زننده بر نیزه غریبی، آن نظاره‌گر همیشه تاریخ در گودال قتلگاه تفاوتی نکرد. 
- سکوت و عدم پشتیبانی از نایب امام(ع) جناب مسلم و سخن مجتهدین و علما و فتوای به اینکه جهاد با ابن‌زیاد فقط با حضور خود امام جایز است و گفتند امام حسین(ع) به جای فرستادن مسلم باید خودشان در مقابل دعوت ما به کوفه می‌آمد و... مصادیقی از این جنس سکوت است. 
- همگی خوب می‌دانید سلیمان خزاعی فقیه و حافظ قرآن بود، پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) و حسنین(ع) را به چشم سر دیده بود، چیزی که آرزوی شمایان است که در رویا توفیقش را پیدا کنید و اما سلیمان خزاعی با فتوایش، با سکوتش و عدم نصرت نایب امام زمانش خسران عظیمی به بار آورد و ضربه‌ای به اسلام عزیز زد که تا ظهور حضرت ولی‌عصر(ع) هم چوب آن ضربه را محبین اهل بیت(ع) می‌خورند. 
- حضرات! این سکوت سنگین و گاه سخنان دوپهلوی بعضی عزیزان مرا به طرح این سوال تاریخی واداشت تا حجتی باشد بر سکوت شمایان در مقابل وحوش مست شده از باده دلارهای آل‌سعود، تا حجتی باشد بر وفای به عهد مردم با شهید اسطوره‌شان حاج‌قاسم سلیمانی که همچنان پشت سر ولی خدا رهبر عزیز و فرزانه و حکیم خویش پیش می‌روند و به فرزندان خود نیز می‌آموزند که چگونه بار دیگر خیبر را به تسخیر محبین اهل بیت(ع) درآورند و چقدر سکوت رستم به خاطر حفظ شأن پهلوانی خویش در مقابل سوال سهراب نوجوان دل تاریخ را به درد آورد. دل نازک از رستم آید به خشم!

Page Generated in 0/0054 sec