printlogo


کد خبر: 256468تاریخ: 1401/8/26 00:00
ترامپ رسما اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان حضور پیدا خواهد کرد
رونمایی از دونالد 2024

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا در نهایت رسماً اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 نامزد جمهوری‌خواهان خواهد بود. 
 پس از گمانه‌زنی‌های زیاد درباره احتمال مشارکت مجدد رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، در نهایت «دونالد ترامپ» اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده از سوی جمهوری‌خواهان نامزد خواهد شد. شبکه «سی‌ان‌ان» در این باره گزارش کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا با هدف تبدیل شدن به رئیس‌جمهوری که برای دومین دوره غیرمتوالی رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود، سه‌شنبه‌شب به وقت محلی (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) اعلام کرد به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مشارکت خواهد کرد. ترامپ به جمعیتی از هواداران خود که اطراف اقامتگاه وی در «مارالاگو» در فلوریدا تجمع کرده بودند، گفت: «برای آنکه آمریکا را بار دیگر بزرگ و شکوهمند کنیم، امشب نامزدی خود را برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده اعلام می‌کنم». بر اساس این گزارش، ترامپ که با متحدان، مشاوران و افراد بانفوذ حزب محافظه‌کار دوره شده بود، سخنرانی بسیار زیرکانه‌ای ایراد کرد که مملو از ادعاهای اغراق‌آمیز و جعلی درباره 4 سال ریاست‌جمهوری‌اش بود. 
«لیز چنی» نماینده جمهوری‌خواه عضو کمیته تحقیقات ششم ژانویه و از مخالفان دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا ابراز اطمینان کرد رئیس‌جمهور سابق آمریکا هرگز بار دیگر رئیس‌جمهور نخواهد شد. «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز در مصاحبه‌ای که بتازگی از وی منتشر شده، گفت او و خانواده‌اش در حال بررسی این هستند که آیا باید برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود و معتقد است ایالات متحده در آینده انتخاب‌های بهتری نسبت به دونالد ترامپ خواهد داشت. پنس در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند می‌تواند ترامپ را که انتظار می‌رود کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ خود برای ورود دوباره به کاخ سفید را اعلام کند، شکست دهد، گفت: خب! این را باید دیگران بگویند و ما باید تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم این را آزمایش کنیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس سابقش باید دوباره به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا خدمت کند، گفت: فکر می‌کنم این به مردم آمریکا بستگی دارد اما فکر می‌کنم انتخاب‌های بهتری در آینده خواهیم داشت. ترامپ که برای گروه زیادی از جمهوری‌خواهانی سخنرانی می‌کرد که از او انتظار دارند در ماه‌های آتی با رقبای اصلی روبه‌رو شود، همچنین مدعی شد اگر جمهوری‌خواهان خواهان بازپس‌گیری کاخ سفید از دموکرات‌ها هستند،«نباید یک سیاستمدار یا نامزد متعارف را معرفی کنند». بر اساس گزارش «سی‌ان‌ان»، ترامپ در این باره گفت: «این کارزار من نیست، بلکه کارزار همگی ما است». رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا، پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 بارها ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد و در دادگاه‌های مختلف این کشور شکایاتی را مطرح کرد که همه این شکایات رد شد. 

Page Generated in 0/0064 sec