printlogo


کد خبر: 256477تاریخ: 1401/8/26 00:00
اخبار

اخراج یک بازیکن به دلیل توهین به تیم ‌ملی فوتبال
بازیکن یکی از تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور از این تیم کنار گذاشته شد. با اعلام باشگاه
مس شهر بابک، در پی انتشار استوری توهین‌آمیز «پویا سیف‌پناهی» مدافع این تیم به اعضای تیم ‌ملی فوتبال، باشگاه مس ضمن محکوم کردن اقدام بازیکن خود، استوری مذکور را توهین به ارکان باشگاه و هویت ملی قلمداد و نامبرده را تا اطلاع ثانوی از حضور در تمام تمرینات و دیدارهای رسمی محروم کرد. 
 
***
 
دلیل خداحافظی جرارد پیکه از فوتبال فاش شد
رئیس باشگاه بارسلونا مدعی شد جرارد پیکه ابتدا قصدی مبنی بر خداحافظی از فوتبال نداشته است. چند هفته قبل پیش از دیدار بارسلونا مقابل آلمریا در ورزشگاه نوکمپ بود که جرارد پیکه در خبری شوکه‌کننده اعلام کرد دیگر برای بارسلونا بازی نخواهد کرد و می‌خواهد از فوتبال خداحافظی کند. حالا خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا اعتراف کرد آنها قبل از شروع فصل به جرارد پیکه هشدار داده بودند در این فصل به طور منظم بازی نمی‌کند اما این بازیکن ابتدا قصد مبارزه داشته و البته در ادامه منصرف شده است. لاپورتا گفت: «ما پیش از شروع فصل به پیکه گفتیم روی او به عنوان بازیکن ثابت حساب نمی‌کنیم اما او بازیکنی رقابت‌طلب و برنده است. او هنوز خودش را در قالب یک بازیکن فیکس در ترکیب بارسلونا می‌دید و به همین دلیل تصمیم گرفت به کارش در باشگاه ادامه دهد اما وقتی متوجه شد داستان از چه قرار است، تصمیم به خداحافظی گرفت. اگر این بازیکن اعتماد سرمربی را حس کرده و در ترکیب ثابت بارسلونا قرار می‌گرفت، در این مقطع با فوتبال وداع نمی‌کرد».
 
***
 
آرژانتینی‌ها با 3.5 تن گوشت حلال در جام‌جهانی
یک پایگاه خبری آرژانتینی گزارش داد کاروان تیم ‌ملی این کشور به دلیل شرایط کشور قطر ۳۵۰۰ کیلو گوشت حلال برای مصرف با خود به این کشور برده است. پایگاه خبری تیک اسپورت نوشت: محموله گوشت ۳۵۰۰ کیلویی تیم ‌ملی آرژانتین به دلیل شرایطی که کشور قطر اعمال کرده باید از گوشت‌های حلال تهیه شده باشد. این پایگاه خبری آرژانتینی نوشت: «تیم ملی آرژانتین هر جا که برود هر کار ممکن را می‌کند تا احساس در خانه بودن کند و در این میان غذا نقش مهمی را ایفا می‌کند». بر اساس گزارش این پایگاه خبری آرژانتینی، با توجه به غیرمجاز بودن وارد کردن گوشت‌های حرام به خاک قطر، کشور میزبان جام‌جهانی، ۳۵۰۰ کیلو گوشت حلال از بوئنوس‌آیرس به این کشور ارسال شده است. مرکز اسلامی‌ آرژانتین نهاد مسؤول تایید اسلامی بودن محصولاتی است که از این کشور به کشورهای اسلامی صادر می‌شود. مقامات قطری محدودیت‌هایی را از جمله در زمینه مصرف سیگار و مشروبات الکلی در زمان برگزاری مسابقات جام‌جهانی در این کشور اعمال کرده‌اند. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرده طبق قوانین قطر سیگار کشیدن در ورزشگاه‌های میزبان جام‌جهانی در ایام مسابقات ممنوع است. پیش‌تر قطر مصرف مشروبات الکلی را در مسابقات جام‌جهانی ممنوع کرده بود.
 
***
 
بنزما به بازی با استرالیا می‌رسد
مهاجم تیم ‌ملی فوتبال فرانسه اعلام کرد تا زمان دیدار برابر استرالیا از نظر جسمی و ذهنی آماده خواهد شد. به گزارش مونت کارلو، کریم بنزما یکی از بازیکنانی است که در فهرست فرانسه برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفته است. بنزما هنوز در شرایط بازی قرار نگرفته است. او فعلا به صورت انفرادی تمرین می‌کند و در کنار تیم اصلی حضور ندارد و این باعث شده است گمانه‌زنی‌هایی درباره غیبت او در دیدار برابر استرالیا به گوش برسد. بنزما اعلام کرد تمرینات خوبی را دنبال می‌کند و تا زمان بازی با استرالیا آماده خواهد شد. او گفت: من کمی درد دارم اما چیز خطرناکی نیست. تا ۲۲ نوامبر فرصت دارم و تا آن زمان آماده خواهم شد. تا زمان بازی برابر استرالیا از نظر جسمی و ذهنی به آمادگی خوبی می‌رسم و می‌توانم به میدان بروم. بنزما فصل بسیار خوبی را با رئال‌مادرید پشت سر گذاشت و توانست عنوان قهرمانی با این تیم در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و همین باعث شد برنده توپ طلای ۲۰۲۲ شود. او فصل جاری زیاد مصدوم شده و چند بازی رئال را هم به خاطر همین موضوع از دست داده است. این مهاجم فرانسوی امید زیادی دارد که بتواند در جام‌جهانی ۲۰۲۲ عنوان قهرمانی را به دست آورد. او در جام‌جهانی قبلی در فهرست نبود و به خاطر دلایل انضباطی تیم را همراهی نکرد. تیم ملی فوتبال فرانسه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های تونس، استرالیا و دانمارک هم‌گروه است. 
***
 
مصدومیت مارکینیوش و نگرانی در اردوی سلسائو
مدافع باتجربه تیم ‌ملی فوتبال برزیل هنوز به شرایط بازی نرسیده است و به صورت انفرادی تمرین می‌کند. به گزارش اکیپ، مارکینیوش یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار تیم ‌ملی فوتبال برزیل است که تیته حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است. این مدافع باتجربه در دیدار اخیر پاری‌سن‌ژرمن برابر اوسر در لیگ فرانسه دچار کشیدگی عضله شد و به همین خاطر هنوز موفق به حضور در تمرین گروهی تیم ‌ملی فوتبال برزیل نشده است. طبق اعلام روزنامه اکیپ، مارکینیوش به صورت انفرادی تمرین می‌کند و این باعث شده نگرانی و ترس در اردوی تیم ‌ملی فوتبال برزیل به وجود آید. البته روزنامه گلوبو اسپورت برزیل امیدوارانه به این موضوع نگاه و اعلام کرد مارکینیوش مشکلی برای همراهی تیم ‌ملی فوتبال برزیل در بازی آغازین جام‌جهانی نخواهد داشت. تیم ملی فوتبال برزیل با هدایت تیته یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است. برزیل در گروه هفتم با تیم‌های صربستان، سوییس و کامرون هم‌گروه است. 

Page Generated in 0/0052 sec