printlogo


کد خبر: 256484تاریخ: 1401/8/26 00:00
حکم بدوی در تهران صادر شد
چوبه دار در انتظار ۳ آشوبگر
جرم این افراد به این شرح است: مسدود کردن بزرگراه، آتش زدن فرمانداری پاکدشت و شهادت مأمور فراجا از طریق حمله با خودرو

گروه اجتماعی: حکم بدوی اعدام 3 اغتشاشگر در تهران در حالی صادر شد که بانیان آشوب و برهم‌زنندگان نظم عمومی و عاملان اصلی شهادت حافظان امنیت نیز در صف محاکمه قرار دارند و دستگاه قضا مطابق قانون با آنها برخورد خواهد کرد.
بر اساس اعلام قوه‌ قضائیه، 3 اغتشاشگر در تهران به اعدام محکوم شدند، البته احکام صادر شده اولیه و قابل تجدیدنظرخواهی است. بنا برا ین گزارش در ادامه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران و برهم‌زنندگان امنیت در دادگاه انقلاب تهران و در پی تشکیل جلسات دادگاه متهمان در حضور وکلای آنها، حکم بدوی 3 نفر دیگر از اغتشاشگران صادر شد. بر همین اساس در یکی از احکام صادر شده توسط دادگاه انقلاب تهران، فردی که در اقدامی تروریستی، به صورت عمد و با قصد جان مأموران نیروی انتظامی، با خودروی سواری خود به سرعت به مأموران هجوم برده و بر اثر برخورد با آنها یک پلیس را به شهادت رسانده و تعدادی را نیز مجروح کرده بود، پس از اعترافات صریح خود مبنی بر ارتکاب جرم در دادگاه و مستندات مستدل موجود در پرونده به افساد فی‌الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، تخریب و اقدام علیه امنیت ملی کشور که منجر به اخلال در نظم عمومی و ناامنی در کشور و وارد کردن خسارت به افراد و اموال عمومی، متهم و به اعدام محکوم شد. همچنین بر اساس دادنامه دیگر صادر شده از سوی دادگاه انقلاب تهران، متهمی که با کشیدن سلاح سرد و حمله مسلحانه از طریق جرح عمدی با چاقو به یکی از مأموران حافظ امنیت به قصد جان وی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و ناامنی در محیط و به آتش کشیدن فرمانداری شهرستان پاکدشت و تخریب اموال آن به اتهام محاربه محاکمه شده بود با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد. در حکم صادرشده دیگر، به موجب دادنامه دادگاه انقلاب تهران فردی که با حضور در محل اغتشاشات و بر اساس مستندات موجود در فیلم‌های بررسی شده از دوربین‌های محل اغتشاش، اقدام به بستن خیابان، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه و ایجاد رعب و وحشت و همچنین آسیب زدن به اموال عمومی کرده بود و در این زمینه‌ها نقش هدایت‌گری داشت به اتهامات محاربه به مجازات اعدام محکوم شد. قابل ذکر است، احکام صادر شده اولیه و بدوی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی است. 
 
دستگیری فردی که مأموران پلیس را در شیراز زیر گرفت
عاملی که عصر روز سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ مأموران یگان امداد شهرستان شیراز را زیر گرفت و آنها را مصدوم کرد، دستگیر شد. فرمانده انتظامی استان فارس، در این باره گفت: حدود ساعت ۲ بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه جاری، در پی فراخوان‌های رسانه‌های معاند برای تجمعات اعتراضی و غیرمجاز، مأموران موتورسوار یگان امداد شهرستان شیراز برای برقراری نظم و امنیت در محدوده بلوار دکتر شریعتی (معالی‌آباد) شیراز مستقر شدند. سردار رهام‌‌بخش حبیبی ادامه داد: در این هنگام راننده یک دستگاه خودروی وانت پیکان به سمت موتورسواران یگان امداد مستقر در این بلوار به صورت تهاجمی حرکت و به 5 دستگاه موتوسیکلت سازمانی برخورد کرد. فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه بر اثر این برخورد، موتوسیکلت‌های کارکنان یگان امداد دچار خسارت و ۶ نفر از راکبان و ترک‌نشینان موتوسیکلت‌ها مصدوم شدند، افزود: با سرعت ‌عمل مأموران انتظامی، خودرو متوقف و راننده دستگیر و برای ادامه تحقیقات به مقر انتظامی انتقال داده شد. حبیبی با اشاره به اینکه کارکنان مجروح شده به مرکز درمانی انتقال داده شدند.
 
***
دستورالعمل فراجا برای جبران خسارات مردم در مأموریت مجموعه انتظامی
اقتدار توأم با رأفت پلیس
 
اقتدار توأم با رأفت در مجموعه انتظامی همواره مدنظر است تا جایی که فرمانده فراجا می‌گوید: براساس دستورالعملی که ابلاغ کرده‌ایم اگر حین اجرای ماموریت قانونی به فرد یا افرادی خسارتی وارد شد با پیگیری جبران خسارت کرده و رضایت فرد جلب می‌شود. سردار حسین اشتری در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان رسانه‌ای با بیان اینکه «خط رسانه‌ای دشمن در اغتشاشات اخیر این است که با پروژه‌هایی نظیر کشته‌سازی و انباشت خبر و همچنین بزرگنمایی خطاهای ماموران هزینه‌هایی را به پلیس تحمیل کند»، گفت: مجموعه انتظامی انصافا درباره اتفاقاتی که رخ داد در میدان نسبت به تمام دوره‌های گذشته موفق‌تر و هوشمندانه عمل کرد، هر چند در عملیات روانی و جنگ نرم خلأ‌ها و کمبودهایی مشاهده شد تا جایی که بخش عمده‌ای از افرادی که به تجمعات می‌پیوستند به دلیل تبلیغات گسترده رسانه‌های معاند بود». وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت:‌ «تضعیف پلیس به معنای تقویت مجرمان است. خدشه به امنیت، خط قرمز پلیس است، از این رو هدف این است که با هم‌اندیشی فعالان، صاحب‌نظران و فرهیختگان رسانه‌ای در جهت ارتقای امنیت و آرامش کشور تلاش شود. تمام تلاش و سعی مجموعه انتظامی کشور در سراسر میهن اسلامی‌مان این است که مردم در آرامش باشند، دلیل این ادعا هم شهدایی است که در راه تامین و حفظ نظم و امنیت کشورمان تقدیم شده است. سردار اشتری افزود: «انتظار ما از صاحبان اندیشه، فرهیختگان و فعالان رسانه‌ای این است که با توجه به اینکه جلوه اقتدار کشور پلیس است با برنامه‌ریزی هدفمند و هوشمندانه در راه آگاهی‌بخشی و انسجام این اقتدار یاری‌گر مجموعه انتظامی باشند، هر چند الحمدلله به لطف پروردگار متعال، راهنمایی‌های داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت و آگاهی جامعه این اقتدار خوب است». وی با بیان اینکه «اقتدار توأم با رافت در مجموعه انتظامی همواره مدنظر است»، گفت: «ماموران پلیس در اقصی نقاط کشور به طور شبانه‌روزی در حال انجام وظیفه و خدمت‌رسانی در راه تامین و حفظ نظم و امنیت جامعه بوده و ایثارگرانه در صحنه و میدان در حال تلاش و فعالیت هستند. 
وی با تاکید بر اینکه «دشمن شکست خورده است»، گفت: «هر چند خلأها و کمبودهایی وجود دارد که باید برطرف شود اما به لطف الهی کارهای بسیار خوبی انجام شده و ماموران انتظامی از روحیه انقلابی و ولایی بسیار بالایی برخوردارند، البته نیاز است تا جایگاه و شأن پلیس خدمتگزار، ایثارگر و خدوم با انجام کار فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت صاحبان اندیشه و فرهیختگان رسانه‌ای در فضای مجازی بیش از این به تصویر کشیده شود». اشتری افزود: «با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و هم‌اندیشی می‌توان تهدیدات و هزینه‌هایی را که دشمنان سعی دارند به نظام تحمیل کنند، خنثی کرد، یکی از این تدابیر همان‌طور که اشاره شد بهره‌مندی و استفاده بهینه از ظرفیت گسترده فرهیختگان رسانه‌ای است». 
وی با بیان اینکه «ساده انگاری است اگر تصور شود نیازی نیست تا واقعیت‌ها روایت شود»، ادامه داد: «با جریان‌سازی فرهنگی و آگاهی‌بخشی، نظام رسانه‌ای کشور می‌تواند مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان بزند؛ درحال حاضر دشمن با جنگ رسانه‌ای در حال مبارزه با مردم و کشور است و با توجه به اینکه فضای مجازی بخشی از هویت انسان امروزی است به تبع آن باید در این فضا بیش از اینها تلاش و فعالیت انجام شود، چرا که امنیت و آرامش مردم برای ما بسیار مهم است و نمی‌گذاریم مردم دچار مشکلات امنیتی شوند».
 

Page Generated in 0/0054 sec