printlogo


کد خبر: 256510تاریخ: 1401/8/26 00:00
اخبار

عامل اصلی تعرض به نوجوان زرین‌دشتی به اعدام محکوم شد
عوامل تعرض به نوجوان زرین‌دشتی در دادگاه کیفری یک استان فارس با مجازات‌های سنگین مواجه و عامل اصلی تعرض به این نوجوان به اعدام و 10 سال حبس محکوم شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: عاملان تعرض به نوجوان زرین‌دشتی در شهریورماه امسال پس از شناسایی و دستگیری در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان فارس مستقر در شهرستان داراب محاکمه و پس از رسیدگی دقیق به این پرونده مهم، به اشد مجازات محکوم شدند. وی افزود: یک نفر از ۳ متهم این پرونده که عامل اصلی تعرض به این نوجوان ۱۶ ساله بود در دادگاه از باب آدم‌‌ربایی به ۱۰ سال حبس و به لحاظ تعرض به اعدام محکوم شد و ۲ متهم دیگر نیز هر کدام به ۱۰ سال حبس تعزیری، 100 ضربه شلاق و همچنین ۲ سال تبعید محکوم شدند. رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه اقدام مجرمانه و غیرانسانی این ۳ متهم باعث برانگیخته شدن احساسات عمومی مردم به صورت گسترده شد، گفت: این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در دستور رسیدگی دادگستری فارس قرار گرفت و امروز پس از کمتر از ۲ ماه احکام قاطع درباره این متهمان توسط محاکم کیفری یک استان صادر شد. وی تصریح کرد: رأی صادره قابل فرجام‌خواهی در دیوان‌عالی کشور است. اواخر شهریورماه امسال یک نوجوان ۱۶ ساله اهل زرین‌دشت استان فارس مورد تعرض ۳ نفر از جمله کارفرمای خود قرار گرفت که پس از این واقعه بزه دیده اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد. زرین‌دشت در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.
***
700 هزار سرباز مدرک مهارت‌آموزی گرفتند
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور گفت: در ۴ سال گذشته ۷۰۰ هزار سرباز موفق به دریافت مدرک مهارت‌آموزی شدند. سردار موسی کمالی روز چهارشنبه 25 آبان در جلسه قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح استان بوشهر اظهار کرد: تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی نقش مهمی در تدوین اسناد راهبردی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها در راستای تحقق یکی از تدابیر مهم رهبر انقلاب در موضوع مهارت‌آموزی داشته است. 
وی اضافه کرد: در 4 سال گذشته یک‌ میلیون سرباز زیر پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته است و از این تعداد ۷۰۰هزار نفر موفق به دریافت مدرک مهارت‌آموزی شدند. مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: در تشکیل نهضت مهارت‌آموزی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت عمومی و تخصصی ترخیص نمی‌شود. سردار کمالی تصریح کرد: دومین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با عنوان سرباز ماهر، اشتغال موثر، کارآمدی در ۲۸ آذر با همکاری سازمان‌های لشکری و کشوری حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال از سوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی برگزار می‌شود. 
***
محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های چالوس و هراز
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با تشریح تدابیر ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پایان هفته، از اعمال برخی محدودیت‌های تردد سطح کشور خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی اظهار کرد:‌ بر اساس تمهیدات صورت گرفته تردد موتوسیکلت‌ها از روز چهارشنبه ۲۵ آبان تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۸ آبان از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است، البته تردد موتوسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک مجاز خواهد بود. 
وی درباره محدودیت‌های اعمال شده درباره تردد خودروهای سواری در ۲ محور چالوس و هراز نیز گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز پنجشنبه ۲۶ آبان، از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از میدان امیرکبیر در کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد به صورت یک‌طرفه خواهد بود. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه ۲۷ آبان، از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع است. 
***
بهره‌برداری از پروژه آبرسانی  2 روستا در خوزستان
با مشارکت اپراتور اول، پروژه آبرسانی به روستای بُنده و شهرک شهید سلیمانی در خوزستان به بهره‌برداری رسید. آیین بهره‌برداری از پروژه‌ها با حضور مسؤولان استان خوزستان و نمایندگانی از اپراتور اول تلفن همراه کشور همزمان با سالروز شکست حصر سوسنگرد برگزار شد. در سیل سال 98 خوزستان بسیاری از روستاهای این استان با آبگرفتگی مواجه شد و به دنبال آن، ساکنان آنها مجبور به تخلیه محل زندگی خود شدند. این اتفاق تلخ و ناگوار در پی بارش‌های روزهای ابتدایی سال ۱۳۹۸ و سرریز آب از سدهای استان خوزستان رخ داد و شدت سیلاب و ارتفاع آب در نقاطی از این استان را به حدی رساند که آب تا نزدیکی پشت بام منازل مسکونی رسید. حال پس از گذشت چند سال از این اتفاق و یاری بخش‌های مختلف برای احیای این روستا، اکنون همراه اول در راستای رسالت مسؤولیت اجتماعی خود و در جهت تحقق اهداف راهبردی‌اش که در زمینه «رشد پایدار» تعریف کرده، به یاری و مشارکت در پروژه بازسازی این روستا با ۱۵۰ خانوار و حدود ۸۰۰ نفر جمعیت رفته است. پیش از این نیز همراه اول اقدامات مشابهی با رویکردهای مختلف نظیر «تأمین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین‌کن جهت برطرف کردن مشکل تأمین آب شرب در شهرستان آبادان» انجام داده بود. 

Page Generated in 0/0048 sec