printlogo


کد خبر: 256516تاریخ: 1401/8/26 00:00
در جریان اغتشاش شامگاه سه‌شنبه، یک طلبه بسیجی و 2 پاسدار مدافع امنیت توسط جوخه‌های ترور آشوبگران به شهادت رسیدند
3 ترور در روز سه‌شنبه
پرویز برومند در حال آسیب ‌زدن به اموال عمومی بازداشت شد

گروه سیاسی: روز سه‌شنبه به‌رغم فراخوان گسترده و تلاش‌ همه‌جانبه جریان آشوب برای تعطیلی کسب‌وکارها، مردم ایران بدون توجه به این موضوع، به فعالیت روزمره و عادی خود پرداختند. همین موضوع باعث شد آشوب‌طلبان به ایجاد اغتشاش و ناامنی بپردازند. بستن خیابان‌ها و آتش زدن اموال عمومی از جمله این اقدامات بود. البته در برخی شهرها، اراذل آشوب‌طلب پا را فراتر گذاشته و نیروهای مدافع امنیت را مورد هدف قرار دادند. 
 
شهادت طلبه بسیجی در شیراز
در جریان آشوب‌طلبی‌های جریان ترور و اغتشاش در شیراز، شامگاه سه‌شنبه طلبه بسیجی حجت‌الاسلام محمد زارع مویدی، امام جماعت یکی از مساجد شهرک گلستان شیراز توسط اغتشاشگران بشدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. در همین رابطه سیدمصطفی بحرینی، دادستان مرکز استان فارس با تایید شهادت این طلبه بسیجی عنوان کرد: در این مورد پرونده تشکیل شده و با عاملان این جنایت برخورد خواهد شد. وی اظهار داشت: در جریان اغتشاشات شیراز یک طلبه بسیجی به دلیل پرتاب کوکتل‌مولوتف توسط اغتشاشگران و اصابت به ناحیه سر به بیمارستان منتقل شد که به‌رغم تلاش کادر درمان به شهادت رسید. محمد زارع مویدی که شامگاه سه‌شنبه به دست اغتشاشگران به شهادت رسید، از مدافعان حرم بوده و چندین سفر به سوریه داشته و در چند عملیات نیز حضور داشته است. این طلبه شهید همچنین سابقه فعالیت جهادی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم را نیز داشته است. یکی از دوستان شهید با اشاره به فعالیت‌های جهادی این شهید گفت: حضور در سیل لرستان و خوزستان همچنین خدمات‌رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و فارس از خدمات این شهید گرانقدر به شمار می‌رود. 
 
ترور مدافع امنیت در بوکان
روز سه‌شنبه در پی اغتشاش تعدادی از اراذل آشوب‌طلب در بوکان، یک نیروی مدافع امنیت توسط جوخه ترور جریان تروریستی آشوب به شهادت رسید. سرهنگ پاسدار رضا الماسی از نیروهای حافظ امنیت عمومی جامعه بود که در جاده حصار شهرستان بوکان با سلاح گرم توسط تروریست‌ها به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت روز گذشته ابتدا در شهرستان بوکان با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا تشییع و سپس در زادگاش شاهین‌دژ تشییع و به خاک سپرده شد. ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی درباره شهادت پاسدار رضا الماسی اعلام کرد: پرونده قضایی در رابطه با شهادت یک نیروی حافظ امنیت در شهرستان بوکان تشکیل شده است و شناسایی ضاربان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد. 
 
ترور یک مدافع امنیت در کامیاران
شامگاه سه‌شنبه 24 آبان‌‌ماه، یکی از پاسداران شهرستان کامیاران با شلیک گلوله تروریست‌های اغتشاشگر به شهادت رسید. روابط عمومی سپاه بیت‌المقدس کردستان در این باره اعلام کرد: در جریان اغتشاشات عصر سه‌شنبه، یکی از حافظان امنیت پاسدار «رضا آذربار» با شلیک گلوله افراد اغتشاشگر به شهادت رسید. مراسم تشییع پیکر پاک شهید پاسدار رضا آذربار روز گذشته با حضور مسؤولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در کامیاران برگزار شد. در ادامه پیکر مطهر این شهید حافظ امنیت با استقبال باشکوه مردم از میدان امام خمینی(ره) کامیاران به طرف مزار شهدا واقع در مزارستان شهرستان کامیاران تشییع و به خاک سپرده شد. 
 
دستگیری ۱۱ تهدیدکننده کسبه بازار تهران
در پی تهدید و ارعاب کسبه و بازاری‌ها از سوی اغتشاشگران مبنی بر تعطیلی کسب و کار خود، سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور از دستگیری ۱۱ نفر که کسبه بازار تهران را تهدید کرده بودند و اجازه بازگشایی مغازه‌ها را نمی‌دادند، خبر داد. سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: یکی از اهداف دشمنان و بدخواهان مردم تعطیل شدن بازار بود که در این رابطه فراخوان‌های بسیاری داده بودند اما مردم و کسبه با آنها همراهی نکردند. سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور بیان کرد: از ابتدای صبح روز سه‌شنبه تعدادی از افراد با ایجاد سر و صدا و رعب و وحشت سعی داشتند کسبه را از بازگشایی مغازه‌های خود منصرف کنند. حاجیان با بیان اینکه برخی از این افراد تراکت پخش می‌کردند و شعارهای تهدیدآمیز می‌دادند، گفت: این افراد کسبه را تهدید می‌کردند تا مغازه‌های خودشان را باز نکنند اما با حضور به‌موقع پلیس این توطئه خنثی شد. وی بیان کرد: در نهایت 11 نفر از تهدیدکنندگان کسبه تهران دستگیر شدند و در اعترافات اولیه خود به گرفتن پول از سرویس‌های خارجی برای ایجاد آشوب در بازار اعتراف کردند. سخنگوی فراجا در پایان گفت: ابزار و ادوات آتش‌زننده و مجرمانه همراه این افراد کشف شد که گزارش تکمیلی آن بعداً اعلام می‌شود. 
 
پرویز برومند در حال آسیب ‌زدن به اموال عمومی بازداشت شد
پرویز برومند، فوتبالیست سابق سه‌شنبه‌شب (24 آبان) در حال آسیب رساندن به اموال عمومی و همراهی با اغتشاشگران بازداشت شد. تسنیم در این رابطه گزارش داد حضور برومند در اغتشاشات به‌صورت تصادفی و ناآگاهانه نبوده و در جریان اغتشاشات شامگاه سه‌شنبه در حالی که مشغول تخریب اموال عمومی و فحاشی بوده، دستگیر شده است. برومند از مدتی پیش در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی به ‌دنبال تهییج افکار عمومی و دعوت به آشوب‌های خیابانی بود. 
 
***
فعالیت عادی بازارها در دومین روز فراخوان جریان آشوب برای اعتصاب   
ایسنا گزارش داد روز گذشته چهارشنبه 25 آبان‌ماه، کسبه در مرکز تهران از جمله در خیابان‌های جمهوری، بهارستان و فردوسی به روال روزهای معمول مغازه‌های خود را باز کرده و آماده فعالیت روزانه بودند. در محدوده خیابان‌های مرکزی تهران که روز سه‌شنبه به جهت برخی تحرکات آشوب‌طلبانه شاهد بسته شدن برخی کسب‌وکارها بویژه از ظهر به بعد بودیم اما دیروز (چهارشنبه) علاوه بر ادارات و مراکز دولتی از قبیل بانک‌ها، مراکز تجاری از جمله بازار علاء‌الدین و چهارسو نیز باز بودند و در امنیت حاصل از حضور نیروهای حافظ امنیت به فعالیت می‌پرداختند. حضور نیروهای حافظ امنیت در خیابان‌ها و مراکز تجاری مرکز شهر پررنگ بود و عملا مانع شکل‌گیری هر نوع حرکتی در جهت ایجاد ارعاب برای کسبه که مغازه‌های خود را باز کرده بودند، 
می‌شد.

 

***

تشییع پیکر بسیجی شهید در مشهد   
پیکر بسیجی حافظ امنیت، «شهید حسن براتی» هم روز گذشته با حضور مردم قدرشناس مشهد تشییع شد. پس از اقامه نماز بر پیکر شهید براتی، آیین وداع با این نیروی مدافع امنیت بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود و مطابق اعلام بنیاد شهید، پیکر برای خاکسپاری در روز پنجشنبه (امروز) به شهر کاشمر انتقال خواهد یافت. بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «حسن براتی» از بسیجیان ناحیه مالک اشتر در ۲۸ شهریور ۱۳۶۷ در کاشمر چشم به جهان گشود و ۲۳ آبان ۱۴۰۱ بر اثر جراحات وارده از اصابت گلوله عناصر ضدانقلاب به شهادت رسید؛ از این شهید گرانقدر یک دختر ۹ ساله به یادگار مانده است. مطابق اعلام دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی، در حمله مسلحانه ۲۲ مهرماه امسال عناصر ضدانقلاب به بسیجیان حافظ امنیت در مشهد، یکی از بسیجیان بشدت مجروح شد که در نهایت عناصر مسلح یادشده در تاریخ ۲۳ مهرماه با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی در مشهد شناسایی شدند و به هلاکت رسیدند. 
 

Page Generated in 0/0057 sec