printlogo


کد خبر: 256546تاریخ: 1401/8/28 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد:
مستمری مددجویان همراه با افزایش  ۳۰ درصدی امروز واریز می‌شود
رئیس کمیته امداد گفت: مستمری آبان‌ماه مددجویان همراه با افزایش ۳۰ درصدی شنبه ۲۸ آبان (امروز) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. سیدمرتضی بختیاری با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره افزایش مستمری مددجویان افزود: مستمری مددجویان به همراه افزایش ۳۰ درصدی شنبه (۲۸ آبان‌ماه) پرداخت می‌شود. رئیس کمیته امداد در ادامه اظهار کرد: با اجرای این مصوبه، مستمری خانوار تک‌نفره تحت حمایت به ۵۵۰ هزار تومان و مستمری خانوار ۲ نفره به ۷۸۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. بختیاری در ادامه تاکید کرد: همچنین مستمری خانوار ۳ نفره به یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، مستمری خانواده ۴ نفره به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مستمری خانوار ۵ نفره و بالاتر به یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان خواهد رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی گفت: مابه‌التفاوت افزایش مستمری مهرماه مددجویان نیز تا ۴۸ ساعت پس از پرداخت مستمری آبان، به حساب مددجویان واریز می‌شود. 
 
کاهش ۵۰ درصدی آمار حضور نوزادان و نونهالان در شیرخوارگاه‌ها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم آمار حضور نوزادان و نونهالان در شیرخوارگاه‌ها تقریبا ۵۰درصد کاهش یافته است، گفت: این به آن معناست که مشارکت مردم و همکاری دستگاه قضایی افزایش یافته است. سیدصولت مرتضوی در بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) با بیان اینکه در سطح شهر تهران ۳ واحد شیرخوارگاه و در همه مراکز استان‌ها یک واحد شیرخوارگاه وجود دارد که کار نگهداری، سرپرستی، بهداشت، درمان و تغذیه نوزادان و نونهالان را بر عهده دارند، بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم آمار حضور نوزادان و نونهالان در شیرخوارگاه‌ها تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافته است و این به آن معناست که مشارکت مردم و همکاری دستگاه قضایی افزایش داشته است. وی افزود: امیدوارم با پیگیری‌هایی که آقای قادری، رئیس سازمان بهزیستی خواهند کرد کاری انجام دهیم که تعداد کودکان حاضر در شیرخوارگاه‌ها با توجه به استقبالی که مردم دارند بشدت رو به کاهش باشد و مدت حضور نوزادان در شیرخوارگاه‌های ما کوتاه‌تر شود و آن بخش از کودکانی که امکان فرزندخواندگی دارند به متقاضیان سپرده شوند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آماری که رئیس بهزیستی ارائه کرده که متقاضی برای فرزندخواندگی فراوان است، ابراز امیدواری کرد بتوان این رسالت را به نحو احسن انجام داد. 
 
متروی پرند در ایستگاه افتتاح
متروی پرند قرار است تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد. اقدامات در حال انجام است تا شهروندان پرند بتوانند براحتی تردد کنند. بعد از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره در این دوره مدیریت شهری اقداماتی درباره تکمیل متروی پرند انجام شد و دولت هم تزریق منابع کرد و قرار است تا پایان سال جاری افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه آغاز شود. مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه درباره آخرین اقدامات انجام شده برای متروی پرند به فارس گفت: تکمیل خط متروی تهران- پرند تا پایان سال جاری انجام می‌شود. در این زمینه تمام امکانات موجود را به کار گرفته‌ایم. برای تکمیل خط مترو در بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند اقدامات لازم در حال انجام است و کار با جدیت دنبال می‌شود. موضوع بهره‌برداری از خط متروی پرند یکی از درخواست‌های جدی شهروندان است. تکمیل خط متروی پرند مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم قرار گرفت و حتی بازدیدهایی هم از آن داشتند. اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: «اجرای خط متروی پرند حدفاصل ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) تا ایستگاه پرند در مراحل پایانی است. به دلیل اهمیت این موضوع به محل اجرای پروژه رفتیم تا از وضعیت موجود و میزان پیشرفت عملیات اجرایی طرح و روند رفع مشکلات مالی آن مطلع شویم. در جلسه‌ای با مسؤولان امر، تامین برق پایدار برای بهره‌برداری بدون دغدغه از خط متروی تهران- پرند، استانداردهای مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، تامین واگن و لکوموتیو به میزان کافی برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارهای این مسیر و همچنین استفاده از فناوری‌های روز دنیا در این پروژه مورد تاکید قرار گرفت. 
 
جشنواره فیلم مدرسه یک رویداد استعدادیابی است
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: هنرمند در جامعه امروزی کسی است که حرف‌ها و دریافت‌های خود را از واقعیت‌های جامعه و حقیقت‌هایی که در پشت سر آن است برای افراد ارائه می‌کند. امیرحسین اخوین، دبیر هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سالن صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره در جمع ۷۰۰ نفره دانش‌آموزان هستیم. این جشنواره یک جشنواره نیست، یک رویداد استعدادیابی است که دانش‌آموزان برگزیده از کل کشور شناسایی می‌شوند. وی افزود: برگزیدگان این جشنواره از دل مدارس استعدادهای درخشان انتخاب شده‌اند. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای این کار بسیار زحمت کشید، همچنین شبکه امید در این سال‌ها همواره همراه جشنواره بود. الهام یاوری، معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز در این مراسم اظهار کرد: هنرمند در جامعه امروزی کسی است که حرف‌ها و دریافت‌های خود را از واقعیت‌های جامعه و حقیقت‌هایی که در پشت سر آن است برای افراد ارائه می‌کند. یاوری گفت: در ۲ محور خودباوری و گزارشگری از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری مدارس، مسابقات سمپاد را داشتیم که ۷۰۰ اثر به دبیرخانه واصل شد و ۵ اثر شایسته تقدیر شناخته شده است.

Page Generated in 0/0097 sec