printlogo


کد خبر: 256557تاریخ: 1401/8/28 00:00
اخبار

آغاز نمایشگاه کاریکاتور جام‌جهانی از یکشنبه
نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام‌جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱، همزمان با آغاز بازی‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، یکشنبه ۲۹ آبان، در حوزه هنری برپا می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام‌جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱، همزمان با آغاز بازی‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در حوزه هنری افتتاح می‌شود. بر اساس آمار اعلامی مسعود شجاعی‌طباطبایی، دبیر این جشنواره، ۱۷۳۶ اثر از ۵۷۹ هنرمند از ۷۲ کشور در مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام‌جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ شرکت کردند که از این میان تعدادی از آثار برگزیده در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. همچنین هنرمندان ایرانی نیز در این مسابقه ۶۰۰ اثر ماندگار خلق کردند. 
نمایشگاه آثار این رویداد یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه (فردا) ساعت ۱۴ با برپایی مراسمی در گالری‌های حوزه هنری افتتاح می‌شود. 
 
مجید صالحی با «شماره ده گریخت» در فجر
فیلم سینمایی «شماره ده گریخت» که بنا به اظهارات سازندگانش قصد حضور در جشنواره فجر را دارد، تصویربرداری خود را با بازی مجید صالحی آغاز کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری فیلم سینمایی «شماره ده گریخت» به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری و کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد از چند روز گذشته در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس آغاز شده است. در این فیلم مجید صالحی، سیامک صفری، بهرنگ علوی، احمد کاوری و... به ایفای نقش می‌پردازند. 
«شماره ده گریخت» روایتگر قصه فرار پرماجرای یک اسیر ایرانی از زندان رژیم بعث عراق است. سازندگان «شماره ده گریخت» در نظر دارند این فیلم را برای حضور در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر آماده کنند. 
 
«آقای قاضی» و «وضعیت زرد» به فصل جدید رسیدند
مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما خبر داد تولید فصل جدید سریال‌های «آقای قاضی» و «وضعیت زرد» در دستور کار قرار دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، چندی پیش عوامل سریال «آقای قاضی» طی نشست خبری از تدارک فصل جدید این سریال سخن گفتند. بهرنگ ملک‌محمدی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 2 سیما از جدی شدن ساخت فصل دوم این سریال خبر داد. ملک‌محمدی همچنین به ساخت فصل جدید یک سریال دیگر اشاره و بیان کرد: فصل سوم سریال «وضعیت زرد» به کارگردانی مجید رستگار نیز از دیگر آثاری است که در دستور کار این شبکه برای تولید قرار دارد. 
 
راه‌اندازی شبکه قطری اسپانیایی‌زبان در آستانه جام‌جهانی
اولین ایستگاه رادیویی اسپانیایی‌زبان در قطر با نام «Hola Qatar Radio» در آستانه برگزاری جام‌جهانی 2022 راه‌اندازی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، قطر در آستانه جام‌جهانی یک شبکه رادیویی اسپانیایی‌زبان راه‌اندازی کرد. این شبکه رادیویی به همت «شرکت رسانه‌ای قطر» (QMC) روی طول موج 92.0FM راه‌اندازی شده است. این ایستگاه رادیویی ۲۴ ساعته، برنامه‌های زنده با موضوع جام‌جهانی و همچنین طیف وسیعی از موضوعات دیگر را برای جمعیت اسپانیایی‌زبان قطر پخش خواهد کرد. 
همچنین علاوه بر بخش‌های خبری، محتوای این شبکه، اجراهای زنده، نمایش جدول مسابقات و رده‌بندی‌ها به زبان لاتین، بسته‌های فرهنگی درباره‌ تاریخ و آداب و رسوم قطر را نیز شامل می‌شود. 
 
«مرد ایرانی» بدون مجید مظفری ساخته می‌شود
فیلم «مرد ایرانی» که مجوز ساختش به نام مجید مظفری صادر شده بود، با تغییر کارگردان تولید خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، اواخر سال ۱۴۰۰ پروانه ساخت فیلم سینمایی «مرد ایرانی» به کارگردانی مجید مظفری و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش صادر شد ولی ساخت آن پس از 8 ماه با کارگردان دیگری انجام می‌شود. 
کارگران فیلم از مدت‌ها قبل تغییر کرده بود و به گفته فرحبخش، کریم امینی جایگزین مظفری شده است. 
 
اعطای «نشان لطفی» به سرآمدان موسیقی تصویب شد
«نشان لطفی» به یاد مرحوم استاد محمدرضا لطفی هنرمند پرآوازه موسیقی ایرانی با تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار شد، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهدای «نشان لطفی» به یاد استاد محمدرضا لطفی، هنرمند پرآوازه موسیقی ایران به هنرمندان برجسته حوزه موسیقی در کشور خبر داد. بر این اساس قرار است این نشان هر دو سال یک بار، به هنرمندان برگزیده و سرآمد در حوزه موسیقی اعطا شود. 
پیش از این، در حوزه فرهنگ، «نشان دهخدا» به عنوان معتبرترین نشان در این عرصه به فعالان فرهنگی اعطا می‌شده است و اینک «نشان لطفی» بالاترین نشانی خواهد بود که در حوزه هنر و موسیقی به فعالان برجسته ارائه خواهد شد. 

Page Generated in 0/0188 sec