printlogo


کد خبر: 256649تاریخ: 1401/8/30 00:00
اخبار

هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی دستگیر شدند
هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی که مدتی تحت تعقیب قضایی بودند، سرانجام با حکم قضایی توسط دستگاه امنیتی بازداشت شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما و تلویزیون که طی روزهای گذشته با حمایت از آشوبگری‌ و با تهییج و ترغیب جامعه به اغتشاشات دامن ‌زده بود، روز گذشته با حکم قضایی توسط دستگاه امنیتی بازداشت شد. ارتباط با رسانه‌های معاند و ضدانقلاب از دیگر عناوین اتهامی قاضیانی است که منجر به بازداشت وی شده است. کتایون ریاحی دیگر بازیگر تلویزیون و سینما نیز که تحت تعقیب قضایی بود، روز گذشته در ویلای خود در یکی از بخش‌های اطراف قزوین بازداشت شد. کتایون ریاحی از نخستین بازیگران زنی بود که در جریان حوادث اخیر کشف حجاب کرد. گفتنی است، طی چند روز گذشته اعلام شده بود که الناز شاکردوست، میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی برای طرح ادعای بدون سند درباره حوادث اخیر به دادسرا احضار شده‌اند و 3 فرد دیگر نیز باید طی روز‌های آتی به مقام قضایی درباره مطالب غیرواقعی مطرح کرده پاسخگو باشند.
 
معرفی اعضای گروه ارزیابی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق
با حکم دبیر جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) 5 کارشناس، مدرس و هنرمند عرصه تئاتر، آثار استانی معرفی‌شده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق، در بخش مسابقه نمایش‌های صحنه را ارزیابی و انتخاب می‌کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، سعید نجفیان در احکام جداگانه‌ای اعضای گروه ارزیابی و انتخاب آثار معرفی شده استانی در بخش نمایش‌های صحنه به دبیرخانه جشنواره را منصوب کرد. 
بر این اساس «سبا سلیمانی» بازیگر و کارگردان، «هوشنگ هیهاوند» نویسنده، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر و تلویزیون، «محمد نبی خسروی» مدرس دانشگاه و مدیر فرهنگی، «امین اشرفی» کارگردان تئاتر، تهیه‌کننده تلویزیون و مدیر فرهنگی و «توحید معصومی» نویسنده و کارگردان تئاتر و مدیر فرهنگی،64 اثر معرفی شده در بخش مسابقه صحنه به دبیرخانه را مورد ارزیابی قرار داده و مطابق فراخوان جشنواره، 12 تا 15 اثر را به بخش نهایی مسابقه صحنه‌ای سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق معرفی می‌کنند. 
لازم به ذکر است نشست‌های فشرده گروه ارزیابی و انتخاب آثار بخش صحنه در روزهای گذشته به صورت مستمر برگزار شده و اسامی آثار منتخب برای حضور در بخش نهایی جشنواره سیزدهم بلافاصله پس از پایان ارزیابی گروه یادشده اعلام می‌شود. 
بر پایه اعلام دبیرخانه مرکزی جشنواره سودای عشق، 691 گروه نمایشی از سراسر کشور برای حضور در مرحله استانی (که در 31 استان از هجدهم مهرماه امسال برگزار شد) اعلام آمادگی کردند که از این میان سهم نمایش‌های متقاضی برای حضور در بخش رقابتی صحنه‌ای 391 اثر بود. مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق با دبیری سعید نجفیان هفته آخر آذرماه امسال برگزار می‌شود. 
 
سینما بدون فیلم جدید و فوتبال
در جلسه جدید شورای صنفی نمایش فیلم جدیدی متقاضی اکران نشد. به گزارش «وطن‌امروز»، جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه 29 آبان‌ماه به روال هر هفته برگزار شده اما مصوبه خاصی نداشته و طبق پیگیری‌ها از دبیر شورا (همایون اسعدیان) فیلم جدیدی متقاضی اکران در سینما نشده است. در حال حاضر تنها فیلم تازه اکران شده سینماها «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی است که از روز سه‌شنبه 24 آبان در برخی سینماها روی پرده رفت و تاکنون به فروش یک میلیارد تومانی رسیده است. 
پیش‌تر اعلام شده بود جزئیات پخش مسابقه‌های جام‌جهانی فوتبال در سینما در شورای صنفی نمایش مشخص می‌شود ولی براساس پیگیری‌ها از این شورا گویا پخش این مسابقه‌ها بعید به نظر می‌رسد. 
 
معرفی داوران ششمین جشنواره تلویزیونی مستند
داوران بخش فیلم مستند ششمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، حامد شکیبانیا، آرش لاهوتی، محمدرضا کریمی‌راد، مهدی فارسی و مهدی شامحمدی به عنوان داوران بخش فیلم مستند ششمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند. 
حامد شکیبانیا، تهیه‌کننده و مستندساز است. او تهیه‌کنندگی مجموعه‌های مستند «ایران و غرب»، «جنگ به شیوه آمریکایی» و فیلم‌های مستند «من انرژی هسته‌ای نیستم»، «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «زمناکو»، «مادرکشی» و... را برعهده داشته است. 
همچنین آرش لاهوتی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و مستندساز است. از جمله مستندهای او می‌توان به «دو ممیز چهل و هفت»، «من عشقبازم»، «راننده و روباه»، «پهلوان و خرقه»، «آبی کم‌رنگ» و... اشاره کرد. محمدرضا کریمی‌راد هم مستندساز و تهیه‌کننده است. او تهیه‌کنندگی فیلم‌های «از چکمه تا فراک» و «توپ مروارید» را برعهده داشته است. وی همچنین مجموعه‌مستندهای «حدیث سرو» مروری بر زندگانی مرحوم آیت‌الله‌‌العظمی بهجت (ره) و مستندی درباره مرحوم علامه جعفری را ساخته است. مهدی فارسی نیز مستندساز جوان سینمای کشور است. از جمله مهم‌ترین ساخته‌های او می‌توان به فیلم‌های «خاطرات خانه متروک»، «نومِن» و «شهریار مُلک قرآن» اشاره کرد. 
همچنین مهدی شامحمدی تهیه‌کننده و کارگردان است. او ساخت مستندهای زیادی را در مقام کارگردان و تهیه‌کننده دارد و از آن جمله می‌توان به مستند «هجده هزار پا»، «خانه‌ای برای تو»، «عملیات غیرممکن»، «مدار هفت درجه» و... اشاره کرد. ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش‌های «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «عکس مستند» و «مستندنگاری» به‌ دبیری محسن یزدی، مدیر شبکه مستند سیما برگزار می‌شود. زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره بزودی اعلام خواهد شد. 

Page Generated in 0/0054 sec