printlogo


کد خبر: 256655تاریخ: 1401/8/30 00:00
نتانیاهو: به دنبال توافق با یک کشور خاص عربی هستم
رابطه با عربستان؛ سودای نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در سخنرانی ویدئوکنفرانسی برای حامیان این رژیم در لاس‌وگاس درباره موضوعاتی از قبیل اغتشاشات ایران و توافق سازش با کشورهای عربی سخن گفت.
کنفرانس «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» در لاس‌وگاس با سخنرانی ویدئوکنفرانسی بنیامین نتانیاهو پیگیری شد و او که مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی است، ابتدا با سوالی درباره روابطش با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شد. بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود گفت:« ما (نتانیاهو و بایدن) ۴۰ سال است دوست بوده‌ایم، از سال ۱۹۸۲ که من برای نخستین بار به عنوان معاون سفیر وارد واشنگتن دی‌سی شدم و او به عنوان یک سناتور جوان از ایالت دلاور کارش را شروع کرده بود و ما از آن زمان با هم رفاقت ایجاد کردیم و با هم به توافق رسیدیم. درباره برخی موضوعات اختلاف نظر داریم اما این اختلاف نظر، اختلاف نظر اعضای یک خانواده است».
رهبر حزب لیکود که سابقه چند دوره نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را دارد، ادامه داد: «من افتخار این را داشتم که با چندین رئیس‌جمهور دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا تعامل داشته باشم و می‌توانم به شما بگویم اگرچه در برخی مواقع اختلاف نظرهای مقطعی وجود داشته اما من برای تداوم ائتلاف اسرائیل و آمریکا ارزش قائل هستم، چرا که این شراکت میان مردم‌های ما است و بخش وسیعی از افکار عمومی آمریکا اعتقاد دارند اسرائیل نماینده ارزش‌های مشترک (با آمریکا) است... و آنها ما را تحسین می‌کنند... این اساس و پایه روابط من با روسای جمهور آمریکا بوده است، این یک ائتلاف بین 2 دولت دارای تمدن مشترک است، البته فقط این موضوع نیست، این را به خاطر داشته باشید که اسرائیل، سرزمین موعود است و آمریکا هم یک سرزمین موعود جدید است».
رهبر حزب لیکود مدعی شد: «به نظر من باید این موضوع را دور بزنیم و ما می‌توانستیم این کار را بکنیم به 2 دلیل اساسی: اول، ظهور ایران و تهدیداتی که این موضوع نه‌تنها برای کشورهای عربی (حاشیه جنوبی) خلیج (فارس)، بلکه کل کشورهای عربی خاورمیانه ایجاد می‌کند و دلیل دوم، ظهور اسرائیل است. ماموریت من به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل این بوده است که اسرائیل را بسیار قوی کنم تا این ایده که امکان حذف اسرائیل وجود دارد، از بین برود... توانمندی بالا تنها به ارتش قوی نیاز ندارد، بلکه به اقتصاد قوی هم نیازمند است، چرا که شما نمی‌توانید یک ارتش قوی را حفظ کنید شامل پهپادها، اف 35، توانمندی‌های اطلاعاتی، سایبری، زیردریایی، تانک و دیگر موارد، همه اینها به پول نیاز دارند و شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید مگر آنکه اقتصاد اسرائیل را از دست شبه‌سوسیالیست‌ها آزاد کنید و به یک اقتصاد بازار آزاد تبدیل کنید و من این کار را کردم».

Page Generated in 0/0048 sec