printlogo


کد خبر: 256662تاریخ: 1401/8/30 00:00
اخبار

جام‌جهانی فوتبال با شکست میزبان شروع شد
تیم ملی فوتبال قطر میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ در دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها برابر اکوادور شکست خورد. دیدار افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ یکشنبه بین تیم‌های قطر و اکوادور برگزار شد که این مسابقه در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر اکوادور به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه البیت و قضاوت «دنیله اورساتو» داور ایتالیایی آغاز شد، «انر والنسیا» (۱۶ - پنالتی و ۳۱) برای اکوادور گلزنی کرد تا میزبان جام‌جهانی، شروع ناامید‌کننده‌ای در مقابل چشم هواداران خود داشته باشد. 
 
گل‌محمدی: تیم‌ملی می‌تواند معادلات را به هم بزند
نمی‌خواهم از موضع‌گیری‌هایم برداشت‌های دیگری شود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: من هم مثل بقیه و به عنوان یک بازیکن سابق تیم‌ملی دوست دارم تیم‌ملی نتیجه بگیرد و برای کادرفنی و ملی‌پوشان آرزوی موفقیت می‌کنم. یحیی گل‌محمدی درباره ارزیابی‌اش از شرایط تیم‌ملی و رقبایش در جام‌جهانی گفت: قطعا این بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی است که هر بازیکنی دوست دارد برای کشورش در این تورنمنت بزرگ بازی کند و بهترین عملکردش را ارائه دهد. گروه آسانی نداریم و هر 3 تیم انگلیس، ولز و آمریکا نقاط قوت خاص خودشان را دارند. از طرفی بازی با انگلیس که سخت‌ترین بازی ما است، اهمیت بالایی دارد و بازیکنان‌مان باید با تمرکز و آمادگی بالا در این بازی حاضر شوند. من امیدوارم با پشتیبانی فدراسیون، درایت کادر فنی و همت ملی‌پوشان شاهد کسب نتایج خوب و آبرومندانه‌ای باشیم. نسل و تیم خوبی داریم و می‌توانیم معادلات را به هم بزنیم. سرمربی پرسپولیس درباره انتقاداتی که مطرح کرده بود نیز گفت: من هم مثل بقیه و به عنوان یک بازیکن سابق تیم‌ملی دوست دارم تیم‌ملی نتیجه بگیرد و برای کادرفنی و ملی‌پوشان آرزوی موفقیت می‌کنم. می‌دانم جام‌جهانی مهم‌ترین اتفاق زندگی یک فوتبالیست است که در کارنامه آنها می‌ماند و از سویی انتظاراتی وجود دارد. در این شرایط بازیکنان کار سختی دارند و امیدواریم بتوانند در این دوره کار بزرگی کنند تا به امید خدا برای نخستین بار از گروه صعود کنیم. ما اگر توقعاتی داریم که آنها نتیجه بگیرند، باید بستر را هم به لحاظ روحی - روانی فراهم کنیم. گل‌محمدی گفت: همه ما وطن‌مان را دوست داریم. برای همه آرزوی آرامش و بهترین‌ها را دارم و نمی‌خواهم از موضع‌گیری‌هایم برداشت‌های دیگری شود. درباره تیم‌ملی هم بگویم بسیاری از شاگردان فعلی و سابقم یا دوستانم در تیم‌ملی هستند و چیزی جز موفقیت‌شان نمی‌خواهم. سربلندی و نتایج خوب تیم‌ملی به نفع فوتبال کشور است و امیدوارم این جام‌جهانی برای ما از نظر نتیجه‌گیری خوش‌یمن باشد. ملی پوشان هم از جامعه فوتبال انتظار دارند در این برهه سخت و مشکلات موجود کمک حال‌شان باشند و این را به عنوان یکی از اهالی فوتبال، خوب درک می‌کنم. شخصا امیدوارم ملی‌پوشان بویژه شاگردانم بهترین عملکرد را داشته باشند و با دست پر به میهن بازگردند.
 
دعوت صداوسیما از فردوسی‌پور برای گزارش بازی‌های جام‌جهانی کذب است
یک منبع آگاه ادعای منتشر شده مبنی بر اینکه فردوسی‌پور دعوت صداوسیما برای گزارش بازی‌های جام‌‌‌جهانی را رد کرده، تکذیب کرد. یک منبع ‌آگاه در شورای ورزش سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با تسنیم گفت: گزارشگران بازی‌های تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی از پیش مشخص شده‌ بودند و هیچ برنامه‌ای برای گزارشگر جدید نداشتیم. وی گفت: بر همین اساس، تا این لحظه‌ هیچ دعوتی از آقای فردوسی‌پور برای گزارش بازی‌های جام‌جهانی انجام نشده است و ایشان طبق روال قبلی به عنوان تهیه‌کننده برنامه ورزشی در شبکه ورزش به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
حضور رئیس‌جمهور در قطر منتفی شد
وزیر ورزش و جوانان به نمایندگی از دولت در مراسم افتتاحیه بیست و دومین دوره رقابت‌های فوتبال جام‌جهانی شرکت خواهد کرد. سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به همراه برخی مدیران و معاونان وزارت ورزش و سایر بخش‌های ورزش کشور بامداد دیروز راهی دوحه شدند تا ضمن تماشای مراسم افتتاحیه، دیدار تیم‌ملی ایران برابر انگلیس را هم از نزدیک تماشا کنند. سجادی درباره حضور ابراهیم رئیسی در قطر گفت: رئیس‌جمهور به قطر دعوت شده بود اما به دلیل گرفتاری کاری قسمت نشد به این سفر تشریف بیاورد. با توجه به مکاتبه انجام شده از جانب وزارت امور خارجه، بنده مأمور شدم به نمایندگی از آقای رئیسی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، در مراسم افتتاحیه شرکت کنم.
 
تلاوت قرآن کریم در مراسم افتتاحیه جام 22
مراسم افتتاحیه بیست و دومین دوره مسابقات جام‌جهانی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد. رسانه الرایه قطر در خبری به جزئیات برگزاری مراسم افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر پرداخت و تاکید کرد برای نخستین‌بار در تاریخ جام‌های جهانی، مراسم افتتاحیه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. در ادامه مطلب این رسانه آمده است: «غانم المفتاح» سفیر حسن‌نیت که معلول است در افتتاحیه جام‌جهانی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد. بر اساس نوشته این رسانه این برای نخستین‌بار است که تورنمنت بزرگی مثل جام‌جهانی در منطقه عربی و خاورمیانه برگزار می‌شود و قطر نخستین کشور اسلامی میزبان این رویداد است.

Page Generated in 0/0047 sec