printlogo


کد خبر: 256670تاریخ: 1401/8/30 00:00
اخبار

دستگیری سارقانی که 300 موبایل را دزدیده بودند
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 موبایل‌قاپ حرفه‌ای و کشف 300 فقره سرقت خبر داد. سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی اظهار داشت: اواخر مهرماه سال جاری، رسیدگی به پرونده 2 موبایل‌قاپ که توسط شهروندان هنگام سرقت در جنوب تهران زمینگیر شده بودند، در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی نشان داد متهمان سابقه‌دار با استفاده از یک دستگاه موتوسیکلت قرمزرنگ با پرسه‌زنی در خیابان‌های جنوب، شرق و مرکز تهران اقدام به سرقت‌های متعدد و موبایل‌قاپی کردند. با تجمیع پرونده‌های مشابه، کارآگاهان در گام نخست با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و تحقیقات شبانه‌روزی متوجه شدند متهمان از ۳۰۰ شهروند در خیابان‌های تهران موبایل‌قاپی کردند و اموال مسروقه را به یک مرد جوان در غرب استان تهران فروخته‌اند. سرهنگ ولیپورگودرزی با بیان اینکه 65 نفر از مال‌باختگان با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی سارقان را شناسایی کردند، عنوان کرد: متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت‌ موبایل‌قاپی از شهروندان معترف شدند و نشانی مخفیگاه مالخر پرونده را در اختیار کارآگاهان قرار دادند و کارآگاهان مالخر را نیز به دام انداختند. 
 
احتمال کاهش ذخایر خونی در فصل زمستان
مدیرکل جذب و اهداکنندگان سازمان انتقال خون گفت: به دلیل کاهش احتمالی ذخایر خونی در فصل سرد و شیوع بیماری‌ها، از اهداکنندگان خون و رسانه‌ها دعوت می‌کنیم در پایگاه‌های انتقال خون حضور یافته و مشارکت کنند. مژده نخلستانی اظهار کرد: ذخایر خونی کشور در حد مطلوبی است اما به دلیل کاهش احتمالی ذخایر خونی در فصل سرد و شیوع بیماری‌ها، از اهداکنندگان خون و رسانه‌ها دعوت می‌کنیم در پایگاه‌های انتقال خون حضور یافته و مشارکت کنند. وی با بیان اینکه میزان مراجعه بانوان به پایگاه‌های انتقال خون، کمتر از آقایان است، افزود: آقایان 4 بار در سال و بانوان 3 بار در سال می‌توانند در اهدای خون مشارکت داشته باشند. داوطلبانی که در طول سال بیش از 2 بار اهدای خون داشته باشند «اهداکنندگان مستمر» تلقی می‌شوند و تبعاً از میزان مشارکت و مسؤولیت اجتماعی و سلامت بیشتری برخوردار هستند. مدیرکل جذب و اهداکنندگان سازمان انتقال خون با بیان اینکه ما در کنار اهدای خون، اهدای پلاکت هم داریم، گفت: از اهداکنندگان خون دعوت می‌کنیم اهدای پلاکت خون را فراموش نکنند. نخلستانی افزود: از بانوان نیز دعوت می‌کنیم در این امر مشارکت کرده و به ما کمک کنند. 
 
«عدم توجه به جلو» علت ۴۰ درصد تصادفات در تهران
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت عمده‌ترین دلایل تصادفات در 6 ماه اول سال را تشریح کرد. سرهنگ علی همه‌خانی  درباره عمده‌ترین دلایل تصادفات پایتخت گفت: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد نزدیک به 39 درصد تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو مرتبط می‌شود که استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از آیتم‌های مشخص این دلیل اصلی تصادفات است. 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت استفاده از تلفن همراه 6 برابر و در صورت پیامک زدن 24 برابر تمرکز راننده به‌ هم‌ می‌خورد که می‌تواند عامل تصادف باشد. همه‌خانی ادامه داد: عدم رعایت حق‌تقدم 15 درصد، تغییر مسیر ناگهانی 14 درصد، حرکت در خلاف جهت 6 درصد و سایر موارد از جمله عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، عدم رعایت فاصله طولی، دنده عقب و عبور از محل ورود ممنوع 26 درصد عامل تصادفات شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهند. 
این کارشناس پلیس خاطرنشان کرد: عدم استفاده از تلفن همراه که می‌تواند بخش عمده‌ای از تمرکز راننده را حین رانندگی درگیر خود کند، یکی از عوامل اصلی تصادفات امروز است. همچنین خستگی و خواب‌آلودگی در ساعات ابتدایی روز و شامگاهان می‌تواند در تمرکز رانندگان نقش مهمی داشته باشد، لذا توصیه می‌کنیم رانندگان محترم با در نظر گرفتن مجموع موارد فوق با تمرکز و توجه کامل رانندگی و از رانندگی در لحظات خستگی و خواب‌آلودگی جداً خودداری کنند. 
 
آمادگی شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای فصل بارش‌ها
شهرداری تهران و پلیس راهور در مانور مشترک طرح زمستانه آمادگی خود را برای فصل بارش‌ها اعلام کردند. محمد‌مهدی عزیزی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در طرح زمستانه مشترک پلیس راهور و شهرداری تهران که با حضور معاون خدمات شهری، رئیس راهور تهران بزرگ و شهرداران مناطق برگزار شد، اظهار کرد: از 3 ماه گذشته در مناطق شهرداری تهران اقدامات لازم برای فصل بارش‌ها انجام شده و ۱۳ هزار نفر نیروی کارگری در حوزه برف‌روبی معابر و ۱۶ هزار نفر نیروی کارگری در حوزه برف‌‌روبی بوستان‌ها و درخت‌تکانی به همراه نیروهای شهربان، حریم‌بان و مدیریت پسماند در آمادگی کامل قرار گرفتند. 
وی ادامه داد: بیش از ۴۰ هزار نفر در این حوزه همکاری می‌کنند و با همکاری‌ای که با پلیس راهور داریم، همگی در تلاش هستند سختی‌ به مردم تهران تحمیل نشود. عزیزی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در شهرداری در ادوار گذشته با آن درگیر بودیم موضوع ماشین‌آلات تخصصی بود که در اختیار پیمانکاران بود اما امروز مالکیت ماشین‌آلات برای شهرداری است و بیش از ۸۰ درصد این ماشین‌آلات نوسازی شده که در این مسیر از توان شرکت‌های داخلی بهره گرفته شده است.

Page Generated in 0/0067 sec