printlogo


کد خبر: 256680تاریخ: 1401/8/30 00:00
اخبار

احضار سلبریتی‌ها به دادسرا در پی انتشار مطالب توهین‌آمیز
مرکز رسانه قوه‌ قضائیه اعلام کرد برخی چهره‌های مشهور و سلبریتی برای توضیح درباره انتشار مطالب غیرمستند یا توهین‌آمیز به دادسرا احضار شدند. پایگاه خبری دستگاه قضا در این باره اعلام کرد: محمود صادقی، پروانه سلحشور و یحیی گل‌محمدی از جمله افراد احضارشده هستند. 
بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی برخی اظهارنظرهای بدون استناد درباره وقایع اخیر، همچنین انتشار مطالب تحریک‌آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی، از سوی برخی چهره‌های سیاسی و همچنین تعدادی از سلبریتی‌ها این افراد جهت پاسخگویی به مقام قضایی به دادستانی تهران احضار شدند. گفتنی است طی روزهای گذشته از تعدادی افراد درباره صحت ادعاهای تحریک‌آمیز مطرح‌شده درباره اغتشاشات مستندات و ادله خواسته شده است که با گذشت چند روز تاکنون هیچ مستند و دلیلی ارائه نشده است و در نتیجه این افراد جهت توضیح درباره مطالبی که منتشر کرده‌اند به دادسرا احضار شده‌اند. 
در همین رابطه طی یک هفته گذشته نیز 5 نفر از چهره‌های سینمایی جهت پاسخگویی درباره انتشار مطالب غیرمستند و تحریک‌آمیز به دادسرا احضار شدند؛ الناز شاکردوست، میترا حجار، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی این افراد هستند. 3 فرد دیگر نیز باید طی روزهای آتی به مقام قضایی درباره مطالب غیرواقعی مطرح‌شده پاسخگو‌ باشند. 
 
دیر اما ضروری
این اقدام دستگاه قضایی کشورمان مبنی بر برخورد با نشردهندگان مطالب دروغ و اهانت‌آمیز، پیش از اینها باید انجام می‌گرفت. در طول ۲ ماه گذشته انتشار مطالب کذب و خلاف واقع و همچنین تحریک مردم از سوی برخی سلبریتی‌ها به ناامنی‌ها و اغتشاشات در کشور دامن ‌زد. این سلبریتی‌ها در برخی موارد دیگر نیز در مطالب توهین‌آمیزی، به تیم ‌ملی فوتبال کشورمان که امروز نخستین بازی خود در جام‌جهانی را انجام خواهد داد، حمله کردند. 
استوری یحیی گل‌محمدی و اهانت او به ملی‌پوشان شاهد مثال این نکته است. البته گل‌محمدی ساعاتی بعد استوری اینستاگرامی خود را حذف و در یک استوری دیگر حمایت خود از تیم‌ ملی فوتبال کشورمان را اعلام کرد. محمود صادقی و پروانه سلحشوری از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم نیز در چند روز گذشته با تولید اخبار دروغ، جو آرام جامعه را به هم می‌ریختند. از همین رو احضار این افراد از سوی دستگاه قضا برای ارائه توضیحات درباره مطالب غیرمستندی که منتشر می‌کردند، ضروری بوده و قابل تقدیر است. قوه‌ قضائیه باید با جدیت و قاطعیت نسبت به افراد و جریان‌هایی که سعی در برهم زدن امنیت جامعه دارند، برخورد کند. 
 
تقویت نیروهای سپاه در شمال‌غرب کشور
قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از تقویت نیروهای این قرارگاه برای مقابله با تروریست‌ها در شمال‌غرب کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این اطلاعیه در پی تحرکات گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در منطقه شمال‌غرب کشور صادر شد. 
در این اطلاعیه آمده است: به دنبال تحرکات اشرار و گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی در شمال‌غرب کشور و ایجاد شرارت و ناامنی در برخی مناطق، قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه با تقویت نیروهای خودی در محدوده جغرافیای ماموریتی و بهره‌گیری از همکاری مردم غیور بومی به مقابله قاطعانه با عوامل ناامنی در منطقه می‌پردازد. 
در ادامه اطلاعیه آورده شده است: ضمن تاکید بر اینکه امنیت منطقه و مردم شریف و غیور استان‌های مرزی شمال‌غرب را خط قرمز خود می‌دانیم، به اشرار مسلح و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی قاطعانه هشدار می‌دهیم در صورت ادامه شرارت و ایجاد ناامنی و مزاحمت برای مردم، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا و سایر نیروهای حافظ امنیت و نظم برخورد قاطع با آنان را در دستور کار قرار خواهند داد. 
دشمنان ملت ایران بارها تجربه کرده‌اند رزمندگان شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشادوش مردم غیور این منطقه که همواره حامی و پشتیبان ایران امن، قوی، مقتدر، مستقل، متحد و یکپارچه بوده‌اند، توطئه‌های گروهک‌های مزدور استکبار جهانی را خنثی و از امنیت و آرامش پایدار صیانت کرده‌اند.
 
ماهواره ناهید بزودی به فضا پرتاب خواهد شد
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین خبرها از ماهواره خیام اظهار داشت: این ماهواره فعال است و تصاویر آن هم دریافت می‌شود و با دستگاه‌هایی که به تصاویر آن نیاز دارند در تعامل هستیم. 
وی افزود: مرکز دریافت تصاویر این ماهواره را مهرماه افتتاح کردیم که اولین، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز مدیریت و دریافت تصاویر ماهواره‌ای کشور در سازمان فضایی است. 
وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که «ماهواره ناهید چه ‌زمانی به فضا پرتاب خواهد شد»؟ بیان کرد: این ماهواره هم به‌زودی پرتاب می‌شود و در تلاش هستیم پرتاب آن امسال انجام بگیرد. زارع‌پور درباره همکاری‌های فضایی با روسیه خاطرنشان کرد: تعاملات ما با روسیه در حوزه فضایی ادامه دارد و کارهای مشترکی تعریف کرده‌ایم؛ ماهواره خیام 2، 3 و 4 را با کمک همدیگر می‌سازیم و برنامه‌ بلندمدت 4 ساله با این کشور داریم. 

Page Generated in 0/0066 sec