printlogo


کد خبر: 256703تاریخ: 1401/9/1 00:00
اخبار

«ببعی قهرمان» منتظر پروانه ساخت
انیمیشن بلند «ببعی قهرمان» در صف دریافت پروانه ساخت قرار گرفت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، انیمیشن بلند «ببعی قهرمان» که تازه‌ترین محصول سازمان اوج است، در صف دریافت پروانه ساخت قرار گرفت. انیمیشن بلند «ببعی قهرمان» به تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری و کارگردانی حسین صفارزادگان با تکمیل پرونده خود در سازمان سینمایی، در صف دریافت پروانه ساخت قرار گرفت. پرونده این انیمیشن ۲۹ آبان تکمیل شده است. مشکوری و صفارزادگان در سریال انیمیشن «آرمن» نیز با هم همکاری داشته‌اند. 
انیمیشن «ببعی قهرمان» پس از 2 فیلم «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» سومین انیمیشن سینمایی است که در سازمان اوج تولید شده است. 
این انیمیشن سینمایی که با مشارکت موسسه «قاب رویا» و شرکت رایمون مدیا تولید شده، با تکنیک 3 بعدی و با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی انیمیشن‌سازی در ایران ساخته شده است. 
 
***
نماینده فیفا خرید حق پخش را تأیید کرد
شرکت «بین مدیا» به عنوان نماینده انحصاری فیفا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا حق پخش جام‌جهانی برای ایرانیان را منحصرا در اختیار صداوسیما و نقض این حقوق انحصاری را دارای پیگرد قانونی دانست. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیفا حق پخش بازی‌های جام‌جهانی را به صورت انحصاری به شرکت «بین مدیا گروپ» داده است و صداوسیما طی قراردادی با این شرکت امکان پخش ۶۴ بازی جام‌جهانی را برای ایران خریداری کرده است. بر اساس اسناد موجود و با اعلام مشاور مدیرکل و مدیر حقوقی این شرکت، با توجه به اینکه ۲ شبکه پرشیانا و اینترنشنال تبلیغاتی غیرقانونی را برای پخش فوتبال جام‌جهانی برای ایران آغاز کرده بودند، با تذکر و اخطار جدی این شرکت به عنوان نماینده فیفا مواجه شدند. 
در بخشی از این نامه که به شبکه اینترنشنال و پرشیانا به صورت جداگانه فرستاده شده، آمده است: «بر اساس توافقنامه بین فیفا و شرکت «بین مدیا گروپ»، فیفا به این گروه رسانه‌ای مجوز حق انحصاری پخش جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر (به صورت زنده، با تاخیر و با تکرار) را در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به ایران داده است. بر این اساس هر گونه پخش فیلم‌های بازی جام‌جهانی ۲۰۲۲ برای ایرانیان با صداوسیماست و نقض این حقوق انحصاری است و خسارت و زیان قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت».
پیش‌تر سازمان صداوسیما اعلام کرده بود برای نخستین بار، این مسابقات با کیفیت 4K توسط شبکه فراتر در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و بسترهای دارای مجوز از این سازمان نیز می‌توانند این بازی‌ها را به صورت زنده در قالب iframe پخش کنند. 
 
***
افتتاح نمایشگاه کاریکاتور جام‌جهانی
نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام‌جهانی در محل حوزه هنری افتتاح شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام‌جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱، عصر یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه همزمان با آغاز بازی‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، در گالری عالی و خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد. 
علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام‌جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ می‌توانند تا ۱۴ آذرماه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجموعه حوزه هنری مراجعه کنند. 
 
 
***
پردیس «مهر شاهد» افتتاح شد
سینما مهر شاهد تهران عصر یکشنبه ۲۹ آبان با حضور مسؤولان سازمان سینمایی کشور، حوزه هنری، سازمان سینمایی سوره و شهردار منطقه نظام‌آباد و اکران ویژه انیمیشن «لوپتو» افتتاح 
شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم افتتاحیه سینما مهر شاهد تهران که توسط موسسه بهمن سبز سازمان سینمایی سوره به پردیس مجهز ۶ سالنه توسعه یافته است، عصر روز یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه برگزار شد. پردیس سینمایی مهر شاهد در منطقه نظام‌آباد تهران در فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری و به همت موسسه بهمن سبز به پردیسی مجهز با ۶ سالن و ۶۵۷ صندلی تبدیل شده است.

Page Generated in 0/0051 sec