printlogo


کد خبر: 256728تاریخ: 1401/9/1 00:00
اخبار

محمد حسن‌زاده در درگیری شخصی به قتل رسید
دادستان مرکز استان آذربایجان غربی گفت: محمد حسن‌زاده در درگیری شخصی به قتل رسیده است. حسن مجیدی، دادستان مرکز استان آذربایجان غربی در رابطه با اخبار منتشر شده در رابطه با فوت محمد حسن‌زاده در شهرستان بوکان گفت: طی روزهای گذشته درگیری‌ای بین افراد ۲ گروه که برخی از آنها نیز دارای سابقه محکومیت و شرارت بودند، در فلکه شهرداری شهرستان بوکان صورت گرفت که این درگیری منجر به فوت محمد حسن‌زاده فرزند احمد شد. 
وی افزود: بلافاصله فرد مضروب توسط افراد حاضر به بیمارستان منتقل شده ولی در نهایت فوت می‌کند و به سردخانه بیمارستان انتقال می‌یابد. دادستان مرکز استان آذربایجان غربی در ادامه بیان کرد: در پی این حادثه افرادی مشکوک (حدود ۲۰ نفر) با مراجعه به منزل اولیای دم سعی کردند فوت این فرد را به اغتشاشات و نیروهای امنیتی نسبت دهند و حتی جنازه او را نیز از بیمارستان ربودند. مجیدی گفت: پس از اطلاع از موضوع با اعزام نیروهای امنیتی به محل و با لحاظ تدابیر و مذاکره با خانواده متوفی بررسی‌های لازم درباره این قتل شروع شده و جنازه نیز به پزشکی قانونی منتقل می‌شود که بعد از معاینه جسد توسط پزشکی قانونی، علت تامه فوت ایراد ضرب با چاقو تشخیص داده شد. وی افزود: بعد از صدور گواهی جواز دفن، جسد به خانواده متوفی تحویل داده شد و در قبرستان شهرستان بوکان دفن شد. دادستان مرکز استان آذربایجان غربی بیان کرد: تحقیقات برای شناسایی قاتلان این فرد ادامه دارد، البته در این رابطه ۲ نفر دستگیر شده‌اند و این فرضیه نیز وجود دارد که برخی فضاسازی‌ها پیرامون قتل این فرد از سمت افراد موثر در این حادثه باشد تا ردپای خود را از ماجرا پاک کنند. 
 
***
شکستن جمجمه یکی از کارکنان بهشت‌زهرا در مراسم حمیدرضا روحی
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) از ضرب و جرح یکی از کارکنان انتظامات این سازمان در جریان برگزاری مراسم ختم حمیدرضا روحی خبر داد. جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) در صفحه شخصی خود در توئیتر از ضرب‌وجرح یکی از کارکنان انتظامات سازمان بهشت‌زهرا(س) خبر داد و نوشت: در پی تجمع تعداد معدودی برای اغتشاش در مراسم ختم حمیدرضا روحی در بهشت‌زهرا(س) و برهم زدن آرامش خانواده‌های معزا و فحاشی و حمله به مردم و مأموران امنیت، یکی از همکارانم در انتظامات سازمان بر اثر برخورد سنگ‌های پرتاب شده از سوی اغتشاشگران دچار شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی شد. 
 
***
تولید شربت‌های مسکن کودکان ۴ برابر شد
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در آبان‌ماه میزان تامین سوسپانسیون‌های آنتی‌بیوتیک اطفال به 8.5 میلیون عدد رسیده است، گفت: تولید انواع شربت‌های مسکن اطفال بیش از ۴ برابر افزایش داشته است. محمد پیکان‌پور در گفت‌وگو با تسنیم درباره میزان تأمین داروهای موردنیاز اطفال اظهار کرد: میزان تأمین سوسپانسیون‌های آنتی‌بیوتیک اطفال در شهریورماه سال جاری 3.1 میلیون عدد بود که مهرماه به 4.5 میلیون عدد و در آبان‌ماه به 8.5 میلیون رسیده است. وی افزود: تأمین این سوسپانسیون‌ها شامل تولید داخل و واردات این داروها بوده که تولیدات داخلی سهم عمده را در این حوزه داشته‌اند. مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره تأمین شربت‌های استامینوفن هم گفت: تأمین شربت‌های استامینوفن، افزایش 3.5 برابری در یک ماه گذشته (آبان‌ماه نسبت به مهرماه) داشته است. پیکان‌پور ادامه داد: میزان تولید ایبوپروفن نیز مهرماه سال جاری 300 هزار عدد بوده و در آبان به 2.4 میلیون عدد رسیده که تا پیش از اتمام ماه جاری به نقطه اشباع بازار نزدیک می‌شود. مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تولید انواع شربت‌های مسکن اطفال بیش از 4 برابر افزایش داشته است، بیان کرد: میزان تولید شربت‌های مسکن نیز مهرماه 2 میلیون عدد بوده که در آبان به 8.3 میلیون عدد رسیده است. 
 
***
ذخیره خون در کشور به ۹ روز رسید
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از افزایش مدت زمان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در کشور خبر داد. مصطفی جمالی گفت: ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور از ۵ روز به بیش از ۹ روز رسیده و این یک پشتوانه مطمئن برای نجات جان بیماران در تمام مراکز درمانی کشور است. وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب در ماه‌های اخیر، انعقاد تفاهمنامه همکاری با اورژانس کشور بود که با هدف بهره‌مندی از فرآورده‌های خونی در خدمات پیش‌بیمارستانی اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته و با تأمین خون با محوریت گروه خونی O منفی در اورژانس بیمارستانی عملیاتی شد که این کار همزمان با ایام سوگواری اربعین در استان‌های مرزی کلید خورد. 
 
***
برگزاری جشنواره «ایران پیروز» در تهران
همزمان با فرا رسیدن ایام جام جهانی، جشنواره «ایران پیروز» از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر هر روز از ساعت ۱۳ تا ۲۲ در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شهر تهران برگزار می‌شود. در این جشنواره برنامه‌های متنوعی متناسب با ایام جام‌جهانی اجرا می‌شود و خانواده‌ها بویژه نوجوانان مخاطبان اصلی جشنواره هستند. این جشنواره از ۶ بخش اصلی بازی‌های گروهی، پویش‌های فوتبالی، غرفه‌های محصولات، فضاسازی هویت ایرانی، اکران و نمایش بازی‌های جام‌جهانی و اردوی دانش‌آموزی تشکیل شده است. بخش بازی‌ها شامل 5 قسمت لیگ فیفا، بازی‌های رومیزی فوتبالی، فوتبال‌دستی، چالش‌های فوتبالی و فوتبال آدمکی خواهد بود. همه بازی‌ها به صورت مسابقه برگزار می‌شود و برندگان هر روز جوایزی دریافت می‌کنند.

Page Generated in 0/0056 sec