printlogo


کد خبر: 256754تاریخ: 1401/9/2 00:00
انتشارات شهید کاظمی منتشر کرد
ننگ فرقه رجویه در «تهران تا تیرانا»

کتاب «تهران تا تیرانا» که مشتمل بر خاطرات مسعود خدا‌بنده، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حفاظت از مسعود و مریم رجوی است، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
به گزارش «وطن‌امروز» کتاب «تهران تا تیرانا» شامل خاطرات مسعود خدابنده، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حفاظت از مسعود و مریم رجوی، به ‌تازگی با تحقیق و پژوهش محمد جعفربگلو توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر و روانه بازار نشر شده است.
این کتاب در ۳ گفتار تنظیم شده است؛ گفتار اول دربردارنده خاطرات مسعود خدابنده از سال‌های پیش از عضویت در سازمان است. گفتار دوم خاطرات راوی از سال‌های حضور در جمع مجاهدین خلق را دربر می‌گیرد و گفتار سوم به روند جدایی خدابنده از سازمان اختصاص دارد. حافظه مثال‌زدنی و قدرت تحلیل بالای مسعود خدابنده؛ همچنین اینکه وی به‌عنوان نزدیک‌ترین فرد به مسعود و مریم رجوی، اطلاعات ذی‌قیمتی از سرکرده فرقه منافقین نیز دارد، خاطرات خدابنده را جذاب‌تر کرده است. بی‌گمان خواننده با مطالعه هر بند از این خاطرات، آگاهی تازه‌ای درباره سازمان مجاهدین خلق به دست خواهد آورد. در برشی از کتاب می‌خوانیم: «امروز بعد از گذشت سال‌ها، سازمانی که تئوری ضدآمریکایی باعث شکوفایی‌اش بود، مواجب‌بگیر آمریکا شده است. مصرف مجاهدین خلق این روزها برای آمریکا، «تولید تنفر» است؛ به امید اینکه این تنفر، تنش‌ها را افزایش دهد. نگهداری مجاهدین خلق در آلبانی، استفاده عمدی از چنین افرادی در دادگاهی که به‌اصطلاح می‌خواهد «حقوق بشر» را ارج بنهد و استفاده از این اوباش مجازی برای انعکاس هر چه بیشتر دروغ‌های تخریبی، در همین مسیر تعریف می‌شود. آمریکایی‌ها می‌خواهند به ایرانیان اعلام کنند: ما آنقدر از شما متنفریم که قاتلان ۱۷ هزار نفر از هموطنان‌تان را حمایت و تغذیه می‌کنیم».
مسعود خدابنده که با نام مستعار «رسول» در سازمان فعالیت می‌کرد، تابستان 60 مسؤول مستقیم انتقال محمدرضا کلاهی و مسعود کشمیری (عاملان انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری و دفتر نخست‌وزیری) بود. اطلاعات او از پیشینه سازمان، روابط تشکیلاتی، طرح‌های عملیاتی گوناگون، کمپ اشرف، منابع مالی سازمان مجاهدین خلق و پشت‌پرده روابط مسعود رجوی با افراد و گروه‌های مختلف، خواندنی و جالب است.
به باور خدابنده که سال ۱۳۷۵ از سازمان جدا شد و امروز خارج از ایران به سر می‌برد، سنوات حضورش در فرقه رجوی، سیاه‌ترین سال‌های عمرش بوده است. از این‌رو امروز بنا را بر افشاگری و واگویی ناگفته‌ها گذاشته است.

Page Generated in 0/0070 sec