printlogo


کد خبر: 256775تاریخ: 1401/9/2 00:00
اخبار

رشد ۹ درصدی تولید فولاد ایران در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۲
انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد ایران در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی در مجموع ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹ درصدی بود. میزان تولید فولاد خام ایران در اکتبر سال جاری میلادی نیز با ۳.۵ درصد رشد نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن افزایش یافت. فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۲ میلادی یک میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از افت ۳.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این در حالی است که ۶۴ کشور فولادساز جهان ماه اکتبر ۲۰۲۲ میلادی ۱۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر ماند.
 
***
کمتر از ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور از سوخت مازوت استفاده می‌کنند
مدیر شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: از ۱۳۲ نیروگاه موجود در کشور تنها ۱۴ نیروگاه از سوخت مازوت استفاده می‌کنند که این ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور است. عبدالرسول پیشاهنگ گفت: ما در تابستان ۶۹ هزار مگاوات نیاز مصرف داریم اما در زمستان این مقدار به ۳۰ هزار مگاوات می‌رسد، زیرا مقداری از آن ظرفیت کولینگ است و از ابتدای مهرماه تا پایان اردیبهشت‌ماه نیروگاه‌های فرسوده و نیروگاه‌های راندمان پایین از مدار خارج می‌شوند. 
وی ادامه داد: این زمان صرف تعمیر نیروگاه‌های فرسوده می‌شود. پیشاهنگ اضافه کرد: اکنون مساله مورد نظر برنامه کوتاه‌مدت زمستان پیش رو است. خوشبختانه در تعاملی که با وزارت نفت وجود دارد سوخت معادل که در تابستان ۳۰۰ میلیون متر مکعب است در زمستان به ۲۰۰ میلیون متر مکعب رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
وی با اشاره به اینکه ترجیح ما استفاده از سوخت مایع است، توضیح داد: از ۱۳۲ نیروگاه تنها ۱۴ نیروگاه از سوخت مازوت و سایر نیروگاه‌ها از گازوئیل استفاده می‌کنند، یعنی کمتر از ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی اضافه کرد: تهران از سال ۸۸ تاکنون مصرف مازوت نداشته و سوخت دوم در نیروگاه‌های تهران گازوئیل است. وی تاکید کرد: اگرچه امکان استفاده از مازوت برای ما وجود دارد اما استفاده از گاز تعمیرات را کاهش می‌دهد ولی باید شرایط چنین اقدامی وجود داشته باشد.
 
***
ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران
وزیر نفت از ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت‌ خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران در آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: این بالاترین رکورد از سال ۱۳۹۷ (شروع تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه ایران) تاکنون است.
جواد اوجی با تأکید بر اینکه پیش از دولت سیزدهم رقم صادرات نفت و میعانات گازی کشور قابل توجه نبود، گفت: بنده پارسال قول دادم با تلاش این کارکنان و نیروهای مسلح کشور افزایش صادرات نفت و میعانات گازی رقم خواهد خورد. 
وزیر نفت اضافه کرد: صنعت نفت ایران هم‌اکنون در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و بالاترین تحریم‌ها بر این صنعت اعمال شده است. اوجی از ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت‌ خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران در آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: این بالاترین رکورد از سال 1397 (شروع تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه ایران) تاکنون است. 

Page Generated in 0/0065 sec