printlogo


کد خبر: 256795تاریخ: 1401/9/3 00:00
اخبار

75 فیلم در سودای سیمرغ فجر
۷۵ فیلم متقاضی حضور در بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شدند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، طی یک ماه فرصت ثبت‌نام آثار سینمایی در سامانه جشنواره که تا پایان آبان‌ماه ادامه داشت، تهیه‌کنندگان ۷۵ اثر درخواست خود را برای حضور در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) جشنواره چهل‌ویکم فجر ثبت کرده‌اند. تطابق آثار ثبت‌نامی با آیین‌نامه توسط دبیرخانه جشنواره آغاز شده و فیلم‌های حایز شرایط حضور، پس از ارسال نسخه کامل، توسط هیات انتخاب بازبینی خواهد شد. 
هیأت انتخاب مسابقه بخش ملی، بازبینی فیلم‌های متقاضی حضور را از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۱۵ دی‌ماه اسامی فیلم‌های منتخب را برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام خواهد کرد. گزارش بخش بین‌الملل جشنواره نیز متعاقباً اعلام خواهد شد. 
چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود. 
 
***
سازندگان «طبقه یک‌ونیم» فیلم جدید می‌سازند
تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «طبقه یک‌ونیم» در تازه‌ترین همکاری‌شان، «استعفا» را می‌سازند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، شورای پروانه ساخت در جدیدترین جلسه خود مجوز تولید فیلم «استعفا» به کارگردانی نوید آبدان ‌اسماعیلی و تهیه‌کنندگی غلامرضا آزادی را صادر کرد. 
استعفا دومین ساخته بلند سینمایی آبدان اسماعیلی است. این کارگردان جوان این روزها طبقه یک‌ونیم را بر روی پرده دارد که تهیه‌کننده این فیلم کمدی نیز غلامرضا آزادی است. 
با توجه به فرصت کمی که تا جشنواره فجر باقی مانده، رسیدن این فیلم به قافله فجر چهل‌ویکم بعید به نظر می‌رسد. 
 
***
رکورد پربیننده‌ترین روز سینمایی سال شکست
سه‌شنبه‌ای که گذشت، ۵۱ هزار نفر به سینما رفتند تا رکورد پرمخاطب‌ترین روز سینمای کشور در سال جاری شکسته شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سه‌شنبه این هفته (اول آذر) بیشترین تعداد مخاطبان سینما به سینما رفتند تا سینماهای کشور شاهد جمعیتی ۵۱ هزار نفری باشند و پرتماشاگرترین روز امسال در سینما رقم بخورد. برای این تعداد مخاطب ۲۰۱۶ سانس تعریف شد و گیشه نیز به ۹۳۶ میلیون تومان رسید. 
پرفروش‌ترین فیلم در این روز «لوپتو» بود که ۱۸ هزار و ۶۰۰ مخاطب داشت. همچنین «بخارست» با نزدیک به ۱۶ هزار مخاطب، «پسر دلفینی» با ۴۷۰۰ مخاطب، «انفرادی» با ۳۵۰۰ مخاطب، «بام بالا» با ۲۶۰۰ مخاطب و «ابلق» با ۱۳۰۰ مخاطب جزو پرتماشاگرترین‌ها بودند. 
آخرین بار که بیشتر از ۵۱ هزار بیننده به سینما رفتند، سه‌شنبه ۲۹ شهریورماه بود که ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به سینما رفتند. کم شدن ناآرامی‌های اجتماعی و البته برگزاری مجازی مدارس در پایتخت از جمله دلایلی است که به افزایش تعداد مخاطب سینماها طی روزهای اخیر منجر شده است. 
انتظار می‌رود این فرآیند طی روزهای آینده تثبیت شود تا سینما با اکران فیلم‌های جدید بتواند رونق بیشتری به خود ببیند. 
 
***
صداوسیما از آپارات شکایت کرد
مدیرعامل صباایده در صفحه توئیتر خود خبر از شکایت صداوسیما از آپارات به دلیل نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صداوسیما در فضای مجازی داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مدیرعامل صباایده و بنیان‌گذار آپارات و فیلیمو در توئیتر خود از شکایت صداوسیما از این پلتفرم و ابلاغ آن خبر داد. محمدجواد شکوری‌مقدم، در صفحه شخصی خود نوشت: «امروز حکم جدید کیفری بنده با شکایت شاکی همیشگی، سازمان صداوسیما از آپارات، صادر و ابلاغ شد. در این حکم، با عدم توجه به کاربرمحور بودن آپارات، مسؤولیت محتواهای صداوسیما که توسط کاربران در سایت آپارات بارگذاری شده را متوجه مدیر سایت دانسته‌اند».
شهریورماه سال گذشته نیز سازمان صداوسیما اعلام کرده بود مدیرعامل وبسایت آپارات به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صداوسیما در فضای مجازی محکوم شده است. 
 
***
«دوبارگی» با موضوع اعتیاد و رهایی منتشر شد
کتاب «دوبارگی»، روایت‌هایی از اعتیاد و رهایی، به قلم فردین آریش توسط نشر جام جم منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب دوبارگی به قلم فردین آریش در هزار نسخه، با حمایت بنیاد مردمی تحول اجتماعی شهید اسداللهی، توسط انتشارات جام جم راهی بازار نشر شد.
دوبارگی، روایت افرادی است که سال‌های مهمی از زندگی‌شان‌ را در گیر و دار اعتیاد سپری کرده‌اند، زندگی، خانواده و کار خود را از دست داده‌اند، به آخر راه رسیده‌اند و در آخرین قدم‌ دوباره به زندگی برگشته‌اند؛ 10 روایت از اعتیاد و رهایی که فرصتی است برای شریک شدن در دنیای غریب آدم‌هایی که جسارت تجربه کردن داشته‌اند. اگرچه گاهی لغزیده‌اند اما سقوط نکرده‌اند، نجات‌ یافته‌اند و بعدتر نجات‌دهنده و کمک حال کسانی شبیه خودشان شده‌اند. این کتاب در ۱۷۶ صفحه منتشر و با قیمت ۵۸هزار تومان در کتاب‌فروشی‌ها عرضه شده است.

Page Generated in 0/0067 sec