printlogo


کد خبر: 256797تاریخ: 1401/9/3 00:00
سازمان سینمایی صحت خبر فیلمبرداری بدون حجاب را رد کرد
مراقب سرمایه‌تان باشید

ادعایی که مبنی بر فیلمبرداری برخی آثار سینمایی در ۲ نسخه باحجاب و بی‌حجاب منتشر شد، هر چند از سوی دیگر تهیه‌کنندگان و فعالان عرصه اجرایی تولید آثار سینمایی با سکوت مواجه شد اما مدیرکل دفتر تولید سازمان سینمایی صحت این ادعا را به کلی رد کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، مدیرکل دفتر تولید سازمان سینمایی نسبت به  انتشار خبر تولید آثار سینمایی به ۲ وجه بی‌حجاب و باحجاب واکنش نشان داد و صحت آن را رد کرد. بهمن حبشی در واکنش به این خبر گفت: بر اساس اطلاع موثق سازمان سینمایی چنین خبری صحت ندارد و هیچ یک از فیلم‌های سینمایی در حال تولید دست به چنین اقدام قانون‌شکنانه‌ای نزده‌اند. وی افزود: بدیهی است در صورت صحت چنین خبری، فیلم موردنظر در هر مرحله‌ای از ساخت و تولید، متوقف خواهد شد و تبعات جبران ناپذیری را برای سازندگان اثر در پی خواهد داشت.
حبشی ادامه داد: توصیه ما به عنوان سازمان سینمایی به سرمایه‌گذاران، تهیه‌کنندگان و کارگردانان این است که مراقب اسم، اعتبار و سرمایه خود باشند، چرا که تبعات هر گونه تخطی از قوانین رسمی کشور متوجه عوامل اصلی خواهد بود.
وی عنوان کرد: سینمای ایران همواره سینمایی شریف، قانونمند و متعالی بوده و بدون تردید مطابق با قوانین رسمی و موجود کشور به حیات پربرکت خود ادامه خواهد داد. مدیرکل دفتر تولید سازمان سینمایی اعلام کرد: بر اساس پیگیری‌ها و اطلاع دقیق مسؤولان سازمان سینمایی، پروژه‌های در حال تولید کاملا منطبق بر قوانین و مقررات در حال تولید است و حاشیه‌سازی‌ها تاثیری بر روند طبیعی تولید و زیست حرفه‌ای و قانونمند سینماگران نخواهد گذاشت. 
با وجود رد شدن این ادعا از سوی حبشی اما نباید از نظر دور داشت منبع این خبر، یکی از تهیه‌کنندگان باسابقه و پرکار این سال‌های سینماست که با قاطعیت این موضوع را مطرح کرده است. در چنین موضوعی که به صحنه فیلمبرداری و مراحل عملیاتی تولید آثار مربوط می‌شود، سطوح اجرایی تولید بیش از سطوح مدیریتی به بدنه ماجرا نزدیک هستند و به همین دلیل، شاید بتوان گفت یک تهیه‌کننده مرجع بهتری نسبت به یک مدیرکل است. از سوی دیگر، مدیرکل دفتر تولید سازمان سینمایی نیز در کنار رد این اتفاق، به سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان و کارگردانان این هشدار را داده که با این کار، با اسم و اعتبار و سرمایه خود بازی نکنند و این احتمال را داده که ممکن است مواردی از این قبیل در حال رخ دادن باشد. با این وصف، نباید با بسنده کردن به یک حکم کلی از سوی یک مدیر، پرونده این قضیه را ببندیم. مساله فیلمبرداری بدون حجاب که واکنش منفی بسیاری از اهالی سینما و فرهنگ را در برداشته، با یک واکنش سریع و هیجانی مثل رد ادعا حل نمی‌شود و باید برای بررسی دقیق موضوع، وقت بیشتری گذاشت، موارد احتمالی را شناسایی کرد و پیش از آنکه در لایه‌های زیرین و غیرشفاف سینمای ما رسوخ کند و فراگیر شود، با آن مقابله کرد. 

Page Generated in 0/0060 sec