printlogo


کد خبر: 256825تاریخ: 1401/9/3 00:00
اخبار

اهدای اعضای بدن پلیسی که در اغتشاشات به شهادت رسید
سرهنگ تورج اردلان دیروز در بیمارستان ولیعصر به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در پی بروز ناامنی‌های اخیر در سطح کشور و تلاش مأموران پلیس برای حفاظت از جان، مال و نوامیس مردم، سرهنگ تورج اردلان از کارکنان انتظامی کلانتری بانه کردستان پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱ توسط اغتشاشگران بر اثر سنگ‌پرانی و پرتاب بمب‌های دست‌ساز از ناحیه سر مجروح و در بیمارستان به علت شدت جراحات وارده دچار مرگ مغزی ‌شد. به‌رغم تلاش تیم پزشکی پس از چند هفته معالجات موثر نبود و اعضای بدن وی با موافقت خانواده این شهید به افراد نیازمند اهدا شد و تورج اردلان ظهر دیروز چهارشنبه به یاران شهیدش پیوست. بر اساس این گزارش این شهید والامقام که دارای 2 فرزند 13 و 18 ساله بود، پس از ۲۸ سال خدمت صادقانه در سازمان انتظامی کشور، به شهادت رسید و ۱۱ عضو بدنش به افراد نیازمند اهدا شده است.
 
***
لکوموتیوران اصفهانی به شهادت رسید
«یزدان قجری» لکوموتیوران قطار باری راه‌آهن مبارکه اصفهان که ۲۵ آبان مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفته بود، بر اثر شدت سوختگی به شهادت رسید. پیکر این شهید امروز در بروجن تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
پیکر شهید خدمت «یزدان قجری» از شهدای آتش‌سوزی لکوموتیو محور مبارکه اصفهان امروز  ۳ آذر از ساعت ۹:۳۰ از حسینیه ثارالله (سپاه قدیم) به سمت روضه‌الشهدای بروجن تشییع می‌شود.
یزدان قجری فرزند محمدقلی راننده لکوموتیو باربری بود که ۲۵ آبان در حادثه اغتشاشات و آتش‌سوزی لکوموتیو دچار حادثه سوختگی شدید شد و به بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) شهرستان مبارکه منتقل شد و پس از چند روز بستری در بیمارستان و با وجود تلاش‌های کادر درمان، متأسفانه به علت سوختگی شدید جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
 
***
۳۸ درصد نسخ تجویزی کشور حاوی داروهای آنتی‌بیوتیک است
مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۳۸ درصد نسخ تجویزی کشور حاوی آنتی‌بیوتیک‌هاست، روش صحیح امحای آنتی‌بیوتیک‌ها را تشریح کرد. نوشین محمدحسینی در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: مقاومت میکروبی، به معنی مقاوم شدن میکروب‌ها نسبت به داروهای ضدمیکروب است؛ برای مثال اگر داروهای آنتی‌بیوتیک نابجا مصرف شود هم به سیستم ایمنی آسیب می‌زند یعنی آن را در مقابله با سایر عوامل بیماری‌زا ضعیف می‌کند و هم میکروب‌هایی که هنوز در حد بیماری‌زایی نیستند اما در بدن ما وجود دارند با آنتی‌بیوتیک آشنا و نسبت به داروهای آنتی‌بیوتیکی مقاوم می‌شوند و در زمان ایجاد بیماری‌زایی، با اثرات آنتی‌بیوتیک‌ها مقابله می‌کنند. وی افزود: در نتیجه این اتفاقات، اثربخشی آنتی‌بیوتیک‌ها روی میکروب‌ها بتدریج کاهش می‌یابد و در زمان نیاز واقعی به آنتی‌بیوتیک‌ها، این دارو روی بیماری اثربخشی لازم را نخواهد داشت که به این پدیده مقاومت میکروبی گفته می‌شود‌. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور تصریح کرد: الان میانگین تجویز آنتی‌بیوتیک در نسخ بخش سرپایی 38 درصد است که انتظار داریم میانگین تجویز آنتی‌بیوتیک در نسخ، به زیر 30 درصد کاهش یابد.
 
***
تلاش 47 تسهیل‌گر برکت برای ایجاد 24 هزار شغل جدید
47 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به دنبال ایجاد 8 هزار طرح اشتغال جدید در استان فارس هستند. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: تا پایان سال جاری 8 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور جدید با ظرفیت 24هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق روستایی و محروم استان فارس اجرا می‌شود. 
مرتضی نیازی گفت: این 8 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بر اساس برنامه و فوق‌برنامه بنیاد برکت در سال 1401 در استان فارس عملیاتی می‌شود. به گفته وی، 29 شهرستان و بیش از 500 روستا در استان فارس تحت پوشش اقدامات این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی اجتماع‌محور قرار دارند. نیازی درباره اقدامات کلی بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی در استان فارس تصریح کرد: تا به امروز بیش از 10 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور در مناطق محروم استان به بهره‌برداری رسیده که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 30 هزار نفر را به دنبال داشته است.
 
***
جمع‌آوری بخشی از «شربت‌های کوآموکسی‌کلاو» وارداتی
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو درباره ریکال 2درصد سوسپانسیون‌های کوآموکسی کلاو ابوت توضیح داد. محمد پیکان‌پور با بیان اینکه داروهای وارداتی هم مانند داروهای داخلی به لحاظ اندازه‌گیری ماده مؤثره توسط سازمان غذا و دارو بررسی و کنترل کیفی می‌شوند، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته ۲ درصد از سوسپانسیون‌های کوآموکسی کلاو ابوت به علت ناکافی بودن جزئی میزان ماده موثره نسبت به دامنه مجاز مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار نگرفت و به همین دلیل جمع‌آوری شد. وی افزود: سازمان غذا و دارو در حفظ اصول کیفی محصولات کمترین مسامحه‌ای را نمی‌پذیرد. 
پیکان‌پور ادامه داد: از ۶ آنتی‌بیوتیک وارداتی، تنها یک آنتی‌بیوتیک و از بین ۵ بَچ از این آنتی‌بیوتیک یک بچ و به لحاظ تعدادی 2 درصد از داروی مذکور جمع‌آوری شد که علت آن کمتر بودن جزئی میزان ماده موثر از دامنه مجاز بود.

Page Generated in 0/0083 sec