printlogo


کد خبر: 256835تاریخ: 1401/9/3 00:00
نوسازی ۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده توسط تعاونی‌ها
مسکن

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نوسازی 5 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تهران با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن خبر داد. 
سیدصولت مرتضوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر ۳ بخش دولتی، خصوصی و تعاون پایه‌ریزی شده و طبق هدف‌گذاری، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید مشمول بخش تعاون شود از این رو هدف از امضای این تفاهمنامه توسعه بخش تعاون است. 
وی ادامه داد: این تفاهمنامه برای تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کلانشهر تهران است. 
مرتضوی با بیان اینکه ۳۵۵ محله مشمول این طرح می‌شوند، گفت: ۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد که منابع آن هم منابع تلفیقی است. 
وی عنوان کرد: تسهیلات لازم برای این تفاهمنامه از طریق منابع نهضت ملی مسکن و از سوی بانک توسعه تعاون و سایرین تامین خواهد شد، ضمن اینکه گام اولیه شامل حدود ۵ هزار واحد است که در گام‌های بعد توسعه خواهد یافت. 
مرتضوی با تاکید بر اینکه یکی از موتورهای محرک اقتصاد کشور صنعت ساختمان است که هم به توسعه اقتصاد کشور و هم توسعه تعاون کمک می‌کند، گفت: هزینه‌های تمام‌شده و تخفیفات داده شده محاسبه خواهد شد و معادل قیمت تمام شده منهای ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دولت، باید به صورت گام‌به‌گام آورده‌ مردم باشد.

Page Generated in 0/0068 sec