printlogo


کد خبر: 256839تاریخ: 1401/9/3 00:00
اخبار

پیکر شهید داوود جعفری به میهن بازگشت
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه اول آذر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح روز گذشته پاسدار رشید اسلام سرهنگ داوود جعفری از مستشاران نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، توسط ایادی رژیم صهیونیستی با انفجار بمب کنار جاده‌ای در حوالی دمشق به شهادت رسید. در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه بی‌تردید رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی پاسخ این جنایت را دریافت خواهد کرد، آمده است: با تبریک و تسلیت شهادت این افسر مؤمن، مخلص، فداکار و پاکباخته به خانواده معظم و آحاد فرماندهان و کارکنان نیروی هوافضای سپاه و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، آیین‌های تشییع، تدفین و خاکسپاری شهید عالی‌قدر متعاقباً به آگاهی ملت شریف ایران رسانده خواهد شد. 
همچنین روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آیین تشییع مدافع سرفراز حرم سردار شهید داوود جعفری که توسط ایادی رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق سوریه به شهادت رسید، از ساعت ۸ صبح پنجشنبه سوم آذر (امروز) از محل حسینیه امام رضا (ع) جنب ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار می‌شود. بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه، آیین وداع با پیکر این شهید والامقام شامگاه چهارشنبه دوم آذر (دیروز) از ساعت ۱۹ در معراج شهدای تهران برگزار شد.
سردار شهید داوود جعفری از جمله پاسدارانی بود که زمستان 1394 به‌ همراه جمعی از همکارانش و سردار فدوی (فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه) به دیدار رهبر انقلاب رفتند که طی آن رهبر انقلاب از آنها قدردانی کردند و به سردار فدوی و ۴ تن از آنها نشان فتح دادند.
***
سردار فدوی: با آشوبگران قاطعانه برخورد می‌کنیم
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم اصفهان درباره حوادث اخیر کشور اظهار کرد: ما به تکلیف‌مان عمل می‌کنیم نه به آنچه دشمن تصور یا پیش‌بینی  می‌کند. تکلیف ما بر مبنای آن چیزی است که فرمانده ما امر می‌کند و شرایط میدانی ایجاب می‌کند چگونه این تکلیف را عملیاتی کنیم. جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ما این دید را داریم که باید بین کسانی که  در خیابان‌ها هستند تفکیک قائل شویم. در واقع باید بین گروهی که دشمنی می‌کند و این دشمنی‌ها را طراحی کرده و گروهی که تحت تاثیر قرار گرفته است و عمل جنایتکارانه و خرابکاری و تهدید نکرده، تفکیک قائل شد. سردار فدوی در پایان درباره برخورد با گروهی که مرتکب جنایت شده و دست به خرابکاری و تهدید می‌زند، تاکید کرد: حتما با کسانی که در حوادث اخیر دست به جنایت و آشوب و تهدید ‌زده و به اموال عمومی و اموال مردم آسیب رساندند، برخورد قاطع می‌کنیم.
***
آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند
علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزارتخانه‌های خارجه ایران و هند در دهلی‌نو به سر می‌برد، عصر دیروز با سوبرامانیام جایشنکار، وزیر خارجه هند دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار پیوندهای تاریخی ۲ کشور را پشتوانه مناسبات رو به رشد فی‌مابین در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی قلمداد کرد و از آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌ها در سطوح دوجانبه و منطقه‌ای خبر داد. باقری با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در راستای منافع ۲ ملت و مقابله با تهدیدات مشترک، همکاری‌های ایران و هند بویژه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را تحکیم‌بخش زیرساخت چندجانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل خواند. وزیر خارجه هند نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت رایزنی‌های مستمر ۲ کشور، از آمادگی هند برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین خبر داد و بر لزوم تسریع در بهره‌برداری از پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
***
بازداشت عاملان انتحاری شهر قدس قبل از اقدام تروریستی
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری ۲ عامل انتحاری قبل از هر گونه اقدام تروریستی و کشف 7 کیلو مواد منفجره در شهرستان قدس خبر داد. سردار کیوان ظهیری با اشاره به دستگیری عوامل ایجاد ناامنی اظهار کرد: ۲۵ آبان سال جاری خبری به پلیس آگاهی شهرستان قدس واصل می‌شود مبنی بر اینکه تیمی انتحاری قصد عملیات انفجاری در یکی از اماکن مذهبی این شهرستان را دارد، لذا تیم‌های مشترک از پلیس آگاهی و امنیت عمومی بررسی موضوع را به ‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. وی گفت: ماموران انتظامی با بررسی‌های میدانی و تحقیقات مقدماتی مخفیگاه این افراد را در شهرستان قدس شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، ساعت ۴ صبح روز ۲۶ آبان در عملیاتی غافلگیرانه و با رعایت اصل غافلگیری عامل اصلی این تیم را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی غرب استان تهران ابراز داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم اصلی، ۲ قبضه سلاح کلت کمری، ۹۱ عدد فشنگ جنگی، ۳ قبضه صداخفه‌کن و 7 کیلو مواد منفجره و ریموت کشف شد. سردار ظهیری تصریح کرد: مأموران انتظامی در عملیاتی دیگر عصر همان روز، عامل دوم را نیز در مخفیگاهش در شهرستان قدس دستگیر کردند. فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه تردد مشکوک افراد را در این روزهای حساس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا امنیت و آرامش برای شهروندان فراهم شود.

Page Generated in 0/0069 sec