printlogo


کد خبر: 256847تاریخ: 1401/9/3 00:00
فرزانه صنیعی
ممانعت قطر از ورود خبرنگاران اینترنشنال برای جام جهانی و انصراف BBC فارسی از حضور در جام جهانی 2022

همان طور که می‌دانید خبرنگاران شبکه‌های ایران اینترنشنال از طرف ایران تروریست شناخته شده‌اند و قطر به جام جهانی راه‌شان نداده. خبرنگاران بی‌بی‌سی هم نه این که بترسند فقط از بعضی چیزها (مثلا گونی) چندش‌شان می‌شود و ترجیح داده‌اند آنها هم نیایند. اصلا کی حوصله داشت این همه راه بیاید قطر توی این سرما؟ وقت امتحانات بچه‌ها هم هست... بله متوجهیم. منتها این توصیه‌ها را هم به خبرنگاران فوق‌الذکر ارائه می‌دهیم شاید یک وقتی در این ایام لازم‌شان شد.
 
* مشروعیت جام جهانی را زیر سوال ببرید: هرجا نشستید بگویید می‌رفتیم جام جهانی چی را گزارش کنیم، آخر این هم شد جام؟ جام جهانی‌ای که ایتالیا در آن نباشد اصلا جام جهانی نیست‌. یا مثلا جام جهانی بدون زلاتان و کریم بنزما یعنی کشک. 
 
* به عیادت قوم و خویش بروید: فصل، فصل شیوع آنفلوآنزاست و کم‌وبیش کرونا هم هنوز اتفاق می‌افتد. همین که شنیدید یکی از نزدیکان مبتلا شده فوری به عیادتش بروید‌، روبوسی گرمی بکنید و اگر شد با لیوان او آب بنوشید. اینجوری ممکن است شما هم بیماری را از آنها بگیرید و بیفتید گوشه خانه و بعدش با خودتان بگویید اگر اجازه شرکت در جام جهانی را هم داشتم با این حالم نمی‌توانستم بروم.
 
* کلید اسرار ببینید: تماشای این سریال باعث می‌شود به این فکر بیفتید که محرومیت از حضور در جام جهانی هر چند در ظاهر غم‌انگیز است ولی حتما خیریتی در آن بوده و بلایی از سرتان رد شده و اصلا شاید پاداش کارهای خوب‌تان بوده (حالا گیر ندهید کدام کار خوب، خودمان می‌دانیم از شما این چیزها بعید است، ولی ممکن است ناخواسته از دست در رفته باشد. حالا نگران‌نشوید. ان‌شاءالله که چیز مهمی نبوده). ممکن بود هواپیمای‌تان سقوط کند، در مسیر هتل تصادف کنید و اگر خدای‌ نکرده هیچ یک از این اتفاقات نیفتاد، جلوی در هتل کسی با گونی منتظرتان باشد. 
 
* از کارت خبرنگاری دوستان استفاده کنید: بگردید ببینید شاید بین دوستان قدیمی‌تان کسی خبرنگار جاهای دیگر باشد و کارتش را به شما قرض بدهد. فرقی نمی‌کند کجا. خبرنگار هفته‌نامه محلی روستای پدری‌تان، خبرنگار روزنامه دیواری زمان مدرسه، حتی اقدس خانم همسایه مادرتان اینها که اخبار کل اهالی محل دستش بود الان شانس‌شان برای حضور در قطر بیشتر از شماست. 
 
* تئوری ملانصرالدین را سرلوحه قرار دهید: می‌گویند ملانصرالدین الکی به مردم می‌گفت فلان جا نذری می‌دهند، بعد خودش هم همراه آنها به طرف محل مورد نظر می‌دوید و می‌گفت از کجا معلوم شاید واقعا بدهند! همین ماجرا را مهندسی معکوس کنید و بنشینید راجع به قطر اخبار فیک بزنید. بنویسید اتوبوس خبرنگاران جام جهانی را آتش زده‌اند، توی غذای هتل‌شان سوسک و وزغ پیدا شده و روی صندلی‌های‌شان پونز کار گذاشته‌اند. اینطوری می‌توانید با خودتان بگویید از کجا معلوم، شاید واقعا هم این اتفاقات افتاده باشد و چه خوب که ما آنجا نیستیم. نگران دروغ بودن قضیه هم نباشید. مخاطب امروز تشنه اخبار تخیلی است. البته فقط مخاطبان رسانه شما. 
 
* بازی را به هم بزنید: به تماشاگران جام جهانی خط بدهید تا با خود کوکتل مولوتف، نارنجک و ترقه به استادیوم ببرند و در صورت لزوم خرج بازیکنان تیم حریف کنند. این مورد مستقیما به خودتان کمکی نمی‌کند اما کسی را که به حرف‌تان گوش کرده باشد همان جلوی در ورزشگاه می‌گیرند و دستبند قپانی می‌زنند. اینجوری تعداد بیشتری از تماشای مستقیم بازی محروم می‌شوند و شما تنها نخواهید بود.

Page Generated in 0/0080 sec